


|

|
Τρίτη 16/6
ΜΟΥΝΤΙΑΛ 2026
Παίκτης τού Ιράν πανηγύρισε γκολ σχηματίζοντας... όπλο με τα χέρια του
|
|
in.gr
|
Ιράν και Νέα Ζηλανδία, χάρισαν ένα θεαματικό παιχνίδι, στην πρεμιέρα του έβδομου ομίλου τού Μουντιάλ, καθώς ήρθαν ισόπαλες 2-2, με την ομάδα τού Μέχντι Ταρέμι να βρίσκεται δύο φορές πίσω στο σκορ και να ισοφαρίζει σε ισάριθμες περιπτώσεις.
Μπορεί πριν το παιχνίδι, το ζευγάρι αυτό να μην έδειχνε ότι θα έχει θέαμα και γκολ, όμως τα πράγματα ήρθαν αλλιώς και Ιράν και Νέα Ζηλανδία προσέφεραν ένα από τα πιο όμορφα ματς του Μουντιάλ μέχρι στιγμής.
Η ισοπαλία αυτή έφερε σε απόλυτη ισοβαθμία στον ένα βαθμό τον όμιλο, μαζί με το Βέλγιο και την Αίγυπτο, ενώ το ματς του Ιράν με τη Νέα Ζηλανδία ξεχώρισε και για ακόμη έναν λόγο.
Αφορμή ο ποδοσφαιριστής του Ιράν, Μοχάμεντ Μοχέμπι, που σκόραρε το δεύτερο γκολ ισοφάρισης για τη χώρα του, γιατί επέλεξε έναν ιδιαίτερο πανηγυρισμό, σχηματίζοντας όπλο με τα χέρια του και κάνοντας τη χαρακτηριστική κίνηση. Ο Μοχέμπι προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και δεν αποκλείεται να τιμωρηθεί για την ενέργειά του.
|

|
Τρίτη 16/6
UNICEF
Σχεδόν τα μισά παιδιά τού κόσμου εκτεθειμένα σε πολλαπλούς κινδύνους λόγω κλιματικής αλλαγής
|
|
UNICEF,zougla.gr
|
Σχεδόν ένα στα δύο παιδιά παγκοσμίως ζει πλέον αντιμέτωπο με τουλάχιστον τρεις ταυτόχρονους κλιματικούς κινδύνους, όπως ξηρασίες, καύσωνες, πλημμύρες και τροπικές καταιγίδες, σύμφωνα με έκθεση τής UNICEF, η οποία προειδοποιεί ότι η κλιματική κρίση πλήττει δυσανάλογα τους πιο ευάλωτους πληθυσμούς τού πλανήτη.
Η έκθεση Children’s Climate Risk Report εξετάζει πού ζουν τα περίπου 2,4 δισεκατομμύρια παιδιά του κόσμου και πώς αυτά εκτίθενται στους οκτώ συχνότερους κλιματικούς κινδύνους: παράκτιες και ποτάμιες πλημμύρες, ξηρασίες, τροπικές καταιγίδες, καύσωνες, ακραία ζέστη, πυρκαγιές και αμμοθύελλες.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι περίπου 1,1 δισεκατομμύριο παιδιά, σχεδόν τα μισά του παγκόσμιου παιδικού πληθυσμού, εκτίθενται ταυτόχρονα σε τουλάχιστον τρεις αλληλεπικαλυπτόμενους κλιματικούς κινδύνους.
Ο συνηθέστερος συνδυασμός είναι η ξηρασία, η ακραία ζέστη και οι καύσωνες, που επηρεάζουν περίπου 296 εκατομμύρια παιδιά. Από αυτά, 74 εκατομμύρια βρίσκονται στη Νιγηρία, 34 εκατομμύρια στο Πακιστάν και 32 εκατομμύρια στην Ινδία.
Σύμφωνα με την έκθεση, σχεδόν όλα τα παιδιά του πλανήτη – περίπου 2,3 δισεκατομμύρια – εκτίθενται σε τουλάχιστον έναν κλιματικό κίνδυνο, ενώ 2 δισεκατομμύρια αντιμετωπίζουν τουλάχιστον δύο. Επιπλέον, 364 εκατομμύρια παιδιά βρίσκονται αντιμέτωπα με τέσσερις ή περισσότερους κινδύνους και περίπου 123.000 παιδιά ζουν σε περιοχές όπου συνυπάρχουν επτά διαφορετικές κλιματικές απειλές.
|

|
Τρίτη 16/6
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΜΕ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΔΡΑΜΑ
O άντρας μαχαίρωσε και σκότωσε τη σύζυγό του και μετά αυτοκτόνησε!
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Αστυνομικός σκότωσε την επίσης αστυνομικό γυναίκα του και αμέσως μετά αυτοκτόνησε,στην Δράμα.
Αρχικά εντοπίσθηκε τραυματισμένη με μαχαιριές η γυναίκα και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο τοπικό νοσοκομείο,όπου παρά τις προσπάθειες τών γιατρών υπέκυψε στα τραυματά της.
Λίγο αργότερα ο σύζυγός της εντοπίσθηκε νεκρός μέσα στο αυτοκίνητό του.Ειχε αυτοπυροβοληθεί με το υπηρεσιακό του όπλο.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, ο άνδρας φέρεται να επιτέθηκε με μαχαίρι στη σύζυγό του και στη συνέχεια να αυτοκτόνησε. Οι ακριβείς συνθήκες της υπόθεσης διερευνώνται από τις αρμόδιες Αρχές.
Μέχρι στιγμής δεν προκύπτει ότι το ζευγάρι των αστυνομικών είχε απασχολήσει τις Αρχές για περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας.
|

|
Tρίτη 16/6
Επιστρέφει στη φυλακή ο πολυισοβίτης αρχηγός τής οργάνωσης 17Ν Αλέξανδρος Γιωτόπουλος
Το ποινικό τμήμα τού Αρείου Πάγου αναίρεσε την απόφαση τού Δικαστικού Συμβουλίου για υφ όρων απόλυση
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Στη φυλακή οδηγείται εκ νέου ο Αλέξανδρος Γιωτόπουλος, μετά την απόφαση τού ποινικού τμήματος τού Αρείου Πάγου να αναιρέσει το βούλευμα τού δικαστικού συμβουλίου, βάσει του οποίου είχε αποφυλακιστεί ο καταδικασμένος σε 17 φορές ισόβια «αρχηγός» της 17 Νοέμβρη.
Το ανώτατο δικαστήριο έκανε δεκτή τη σχετική πρόταση του αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο οποίος είχε αναλάβει να μελετήσει την απόφαση του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Πειραιά, κατόπιν παραγγελίας του Εισαγγελέα του Ανώτατου Δικαστηρίου.
Το Δικαστικό Συμβούλιο (Συμβούλιο Εφετών Πειραιά) είχε αποφασίσει αρχικά την αποφυλάκιση του Γιωτόπουλου, λαμβάνοντας υπόψη τη θετική του διαγωγή εντός του σωφρονιστικού καταστήματος, το γεγονός ότι επέστρεφε κανονικά από τις άδειες που του είχαν χορηγηθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς και την απόκτηση διδακτορικού τίτλου κατά τη διάρκεια της κράτησής του.
Μετά την έκδοση του βουλεύματος του Ε΄ Ποινικού Τμήματος του Αρείου Πάγου, το οποίο έκανε δεκτή την εισήγηση του αντεισαγγελέα Σοφοκλή Λογοθέτη για αναίρεση της απόφασης του δικαστικού συμβουλίου του Εφετείου Πειραιά, ο Γιωτόπουλος θα συλληφθεί εκ νέου και θα οδηγηθεί πίσω στις φυλακές Κορυδαλλού.
Ο Αλέξανδρος Γιωτόπουλος βρίσκεται στη φυλακή από το 2002, έτος κατά το οποίο ξεκίνησε η εξάρθρωση της 17Ν. Κατά τη διάρκεια της κράτησής του, δεν εξέφρασε ποτέ μεταμέλεια για τη δράση του, ούτε αποδέχτηκε τον ρόλο τού ηθικού αυτουργού για τις δολοφονίες που τού καταλογίστηκαν.
|

|
Τρίτη 16/6
ΟΤΑΝ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
Καταδικάστηκε για βιασμό ο 29χρονος γιος τής πριγκίπισσας τής Νορβηγίας
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Ο 29χρονος Μάριους Μποργκ Χόιμπι, γιος τής πριγκίπισσας τής Νορβηγίας Μέτε-Μάριτ, βρίσκεται στο επίκεντρο διεθνούς προσοχής μετά την καταδίκη του για υποθέσεις βιασμού, σύμφωνα με απόφαση δικαστηρίου τού Όσλο.
Η υπόθεση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στη Νορβηγία, καθώς ο κατηγορούμενος αντιμετώπιζε συνολικά δεκάδες κατηγορίες, εκ των οποίων μέρος, αφορούσε ιδιαίτερα σοβαρά αδικήματα.
Το δικαστήριο τον έκρινε ένοχο για δύο από τις κατηγορίες βιασμού, ενώ για άλλες αθωώθηκε ή υπήρξε διαφορετική νομική αξιολόγηση.
Ο ίδιος είχε αρνηθεί τις πιο βαριές κατηγορίες κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, αν και είχε παραδεχτεί ορισμένα επιμέρους αδικήματα χαμηλότερης βαρύτητας. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, έχει τη δυνατότητα να ασκήσει έφεση.
Η υπόθεση έχει προκαλέσει ισχυρό αντίκτυπο τόσο στα νορβηγικά μέσα, όσο και στο ευρύτερο ευρωπαϊκό ενδιαφέρον, κυρίως λόγω της σχέσης του με τη βασιλική οικογένεια, αν και ο ίδιος δεν κατέχει επίσημο βασιλικό τίτλο ούτε έχει θεσμικό ρόλο στο παλάτι.
|

|
Τρίτη 16/6
ΕΠΕΛΑΣΗ ΤΡΩΚΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ
Σε απόγνωση οι αγρότες-Ποντίκια σε τοίχους, τρόφιμα, ακόμα και κρεβάτια
|
|
guardian,protothema
|
Τους τελευταίους μήνες, ο πληθυσμός των ποντικών σε όλη τη ζώνη καλλιέργειας σιτηρών της Δυτικής Αυστραλίας έχει παρουσιάσει τέτοια έκρηξη που έχει σοκάρει ακόμα και τους πιο έμπειρους αγρότες.
Ο αρμόδιος κρατικός οργανισμός της Αυστραλίας, το CSIRO θεωρεί ότι υπάρχουν 400 ενεργές φωλιές ανά εκτάριο. Προκειμένου να χαρακτηριστεί επιδημία αρκούν 40 ενεργές φωλιές (περίπου 800 ποντίκια). «Ήμασταν στη μέτρηση 10 φορές πάνω από τα επίπεδα της επιδημίας» ανέφερε στον Guardian ο καλλιεργητής σιτηρών Τζέφ Κόσγκροουβ.
Τα σημάδια των ποντικιών, στην πόλη Μοράβα είναι παντού, στους τοίχους, στα ταβάνια, στα πατώματα, στα τρόφιμα ακόμα και στα κρεβάτια. Κάθε νύχτα, τα τρωκτικά ξεχύνονται στους δρόμους «σαν ποτάμι» δημιουργώντας ένα σκηνικό τρόμου.
Οι εργαζόμενοι στα σιτηρά έχουν αναφέρει πως βλέπουν ποντίκια να ξεπετιούνται από τα μηχανήματά τους ενώ δουλεύουν αλλά και από τους χώρους όπου αποθηκεύουν τα σιτηρά.
Φυσικά, εκτός από τα ζωντανά ποντίκια, δεν απουσιάζουν και τα νεκρά ποντίκια που ανά τόπους καλύπτουν το έδαφος.
«Η μυρωδιά στην πόλη είναι φρικτή όταν μπαίνεις στα καταστήματα. Ακόμα και στο σπίτι δεν έχουμε καταφέρει να ξεφορτωθούμε τη μυρωδιά.
Αναγκάστηκα να γκρεμίσω τους τοίχους από τη μια πλευρά του σπιτιού προκειμένου να βρω τα νεκρά ποντίκια και να τα ξεφορτωθώ», ανέφερε ο Γκραντ Τσάντγουικ, δημοτικός σύμβουλος της Μοράβα και καλλιεργητής σιτηρών.
Η περιοχή έχει πλημμυρίσει από ποντίκια καταγράφοντας αριθμούς ρεκόρ, από τον Μάρτιο μέχρι και σήμερα. Η πληγή των ποντικιών έχει πλήξει επίσης το νότιο τμήμα της πολιτείας, γύρω από το Έσπερανς.
Στις πεδιάδες της Αδελαΐδας και στη χερσόνησο Γιόρκ της Νότιας Αυστραλίας, οι εκρηκτικά αυξανόμενοι πληθυσμοί ποντικιών πλησιάζουν τα επίπεδα πληγής, θέτοντας τις αρχές σε συναγερμό.
Οι αγρότες της Δυτικής Αυστραλίας λένε ότι άρχισαν να προειδοποιούν τις αρχές για τον αυξανόμενο αριθμό τρωκτικών τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, αλλά οι σπόροι είχαν σπαρθεί πολύ νωρίτερα.
|

|
Δευτέρα 15/6
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΝΙΤΣΑ
Απανθρακώθηκαν τέσσερα αδέλφια μέσα σε κοντέινερ,όπου ζούσαν τα τελευταία 30 χρόνια!
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Μια ασύλληπτη τραγωδία εκτυλίχθηκε σήμερα το πρωί στην Κόνιτσα Ιωαννίνων, καθώς μετά από φωτιά που ξέσπασε σε κοντέινερ μέσα στην πόλη, έχασαν τη ζωή τους τέσσερα ηλικιωμένα αδέρφια, ένας άνδρας και τρεις γυναίκες, οι οποίοι διέμεναν σε αυτό. Αν και δεν υπάρχουν προς το παρόν περισσότερα στοιχεία, πρόκειται για Έλληνες πολίτες, ηλικίας από 69 έως 85 ετών, που διέμεναν στον οικίσκο της πόλης. Η ταυτοποίησή τους αναμένεται να γίνει από τις αρμόδιες Αρχές.Οι τρεις γυναίκες είναι ηλικίας 85, 83, και 69 ετών και ο άνδρας ηλικίας 76 ετών, οι οποίοι ζούσαν στο κοντέινερ που τους είχε παραχωρηθεί πριν από από 30 χρόνια, έπειτα από τον μεγάλο σεισμό της Κόνιτσας.
Το κοντέινερ ήταν τοποθετημένο στο χωράφι τους δίπλα από το γεφύρι της Κόνιτσας. Τα άτυχα αδέλφια διαβιούσαν σε δύσκολες συνθήκες, χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ κατά καιρούς αντιμετώπιζαν και προβλήματα υγείας. Δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο η φωτιά να προκλήθηκε από κερί ή καντήλι που άναβαν για να έχουν λίγο φως. Παλαιότερα είχε επιληφθεί και η Κοινωνική Πρόνοια για τον καθαρισμό του κοντέινερ.
Η επιχείρηση κατάσβεσης της φωτιάς ολοκληρώθηκε. Για την κατάσβεσή της επιχείρησαν 5 οχήματα της Πυροσβεστικής με 10 πυροσβέστες, οι οποίοι εντόπισαν τις τέσσερις απανθρακωμένες σορούς, των ηλικιωμένων.
Παράλληλα στο σημείο ήταν παρόντες καθόλη την επιχείρηση κατάσβεσης 5 οχήματα με 10 υπαλλήλους από τη ΔΙΠΥΝ Ιωαννίνων, το Ανακριτικό Τμήμα της Διεύθυνσης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού Ιωαννίνων, η ΕΛ.ΑΣ, και το ΕΚΑΒ.
|

|
Δευτέρα 15/6
ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ!
Έκθεση στο Λονδίνο διαφημίζει ακίνητα σε ...κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Μπορεί μια εμπορική έκθεση ακινήτων να εξελιχθεί σε μείζον πολιτικό ζήτημα εξωτερικής πολιτικής; Στο Ηνωμένο Βασίλειο η απάντηση φαίνεται να είναι «ναι».
Μια εκδήλωση με την ονομασία «Great Israeli Real Estate Event», η οποία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή , στο Λονδίνο, και προωθεί επενδύσεις σε ακίνητα στο Ισραήλ, βρέθηκε στο επίκεντρο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης, καθώς βουλευτές, οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και πολιτικά κόμματα υποστηρίζουν ότι μεταξύ των ακινήτων που διαφημίζονται περιλαμβάνονται και περιουσίες που βρίσκονται σε ισραηλινούς εποικισμούς στη κατεχόμενη Δυτική Όχθη.
Το θέμα έφτασε μέχρι τη Βουλή των Κοινοτήτων, ανοίγοντας μια ευρύτερη συζήτηση για τη συνέπεια της βρετανικής εξωτερικής πολιτικής, τη στάση του Λονδίνου απέναντι στους εποικισμούς και το κατά πόσο εφαρμόζονται τα ίδια κριτήρια σε διαφορετικές διεθνείς κρίσεις.
Ο Εργατικός βουλευτής Richard Burgon έθεσε το ζήτημα στο Κοινοβούλιο με έναν παραλληλισμό που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις.
Ο Burgon κάλεσε την κυβέρνηση να φανταστεί πώς θα αντιδρούσε εάν διοργανωνόταν στο Λονδίνο μια ρωσική έκθεση ακινήτων που θα πουλούσε γη από κατεχόμενα ουκρανικά εδάφη. Υποστήριξε ότι σε μια τέτοια περίπτωση, το βρετανικό κράτος θα παρέμβαινε άμεσα, διερωτώμενος γιατί δεν συμβαίνει το ίδιο όταν πρόκειται για παλαιστινιακά εδάφη.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Βρετανός πολιτικός προχώρησε σε έναν άμεσο παραλληλισμό με την κρίση στην Ανατολική Ευρώπη, προκειμένου να καταδείξει αυτό που ο ίδιος χαρακτήρισε ως "δύο μέτρα και δύο σταθμά» στην πολιτική σκηνή: «Ας φανταστούμε απλώς αν, αυτό το Σαββατοκύριακο στην πρωτεύουσά μας, γινόταν μια μεγάλη ρωσική εκδήλωση real estate που πουλούσε ουκρανική γη. Πολύ σωστά και χωρίς δισταγμό, η κυβέρνηση θα κινούνταν για να απαγορεύσει μια τέτοια παράνομη εκδήλωση.
Κι όμως, αυτό το Σαββατοκύριακο στο Λονδίνο, πραγματοποιείται μια μεγάλη ισραηλινή εκδήλωση real estate, η οποία διαφημίζει ανοιχτά την πώληση γης στα παράνομα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη".
|

|
Δευτέρα 15/6
ΡΕΚΟΡ ΓΚΙΝΕΣ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
830 χορευτές απο την Ελλάδα και άλλες χώρες συγκεντρώθηκαν στην Πλατεία Αριστοτέλους και χόρεψαν όλοι μαζί ενα ζεϊμπέκικο
|
|
protothema.gr
|
Πλημμύρισε η πλατεία Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη με χορευτές που στόχο είχαν να καταρρίψουν το Παγκόσμιο Ρεκόρ Γκίνες με τη μεγαλύτερη ταυτόχρονη χορογραφία ζεϊμπέκικου. Και τα κατάφεραν καθώς μαζεύτηκαν 830 άτομα!
Μετατρέποντας την πλατεία σε μια μεγάλη πίστα χώρου και υπό τους ήχους του Κωνσταντίνου Αργύρου και συγκεκριμένα του τραγουδιού «Μια Θεσσαλονίκη», πλήθος χορευτών συγκεντρώθηκαν και χόρεψαν ζεϊμπέκικο σπάζοντας το παγκόσμιο ρεκόρ Guinness στο μεγαλύτερο ταυτόχρονο ζεϊμπέκικο.
Για τον σκοπό αυτό, κόσμος όλων των ηλικιών από Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές της χώρας όπως Κρήτη, Αθήνα, Θεσσαλία αλλά και από άλλες χώρες όπως Νορβηγία, Τουρκία, Βουλγαρία, Ρουμανία κ.α. ήρθαν να γίνουν μια ομάδα και να χορέψουν όλοι μαζί συγχρονισμένα μια ειδικά σχεδιασμένη χορογραφία.
Η εκδήλωση προετοιμάστηκε από την Alzheimer Ελλάς και το Σωματείο Φίλων της Ελληνικής Εταιρείας Νόσου Αλτσχάιμερ και Συγγενών Διαταραχών (ΕΕΝΑΣΔ) και σύμφωνα με τους διοργανωτές, μέσα από αυτή τη μεγάλη γιορτή στηρίζεται η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για την άνοια και τη νόσο Alzheimer, προάγεται η συμμετοχή, η κίνηση και η ψυχική ευεξία, ενώ αναδεικνύεται η ελληνική πολιτιστική κληρονομιά.
Το προηγούμενο ρεκόρ το κατέχει η Κύπρος εκεί όπου 754 άτομα χόρεψαν συγχρονισμένα το «Ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας».
|

|
Δευτέρα 15/6
ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ
Ομογενής, που έζησε για χρόνια στην Αυστραλία ,έκανε δωρεά στο ΕΚΑΒ ένα ολοκαίνουργιο ασθενοφόρο,για την ενίσχυση τής δημόσιας υγείας στον τόπο καταγωγής του,την Ναυπακτία
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Ένας ηλικιωμένος που για αρκετά χρόνια ζούσε μόνιμα στην Αυστραλία προχώρησε σε μια ιδιαίτερα σημαντική πράξη προσφοράς για την ενίσχυση της δημόσιας υγείας στη Ναυπακτία και τη Δωρίδα, δωρίζοντας ένα ολοκαίνουργιο ασθενοφόρο.
Το όχημα, πλήρως εξοπλισμένο, έχει ήδη ενταχθεί στον στόλο του ΕΚΑΒ και βρίσκεται σε καθημερινή επιχειρησιακή δράση.
O κ. Σπύρος Μαχαίρας από τα Τριζόνια, ο οποίος έχει πλέον επιστρέψει μόνιμα στον τόπο του, ανέφερε ότι η ενίσχυση των δομών υγείας της περιοχής αποτελούσε έναν διαχρονικό προσωπικό του στόχο.
Παράλληλα, εξέφρασε τη χαρά και την ικανοποίησή του που το νέο ασθενοφόρο ήδη συμβάλλει ουσιαστικά στην παροχή άμεσης βοήθειας προς τους πολίτες.
«Το ελληνικό στοιχείο που πάντοτε δεν ξεχναέι τον τόπο του, όσα χρόνια και εάν μείνει στο εξωτερικό, όσα χρήματα και να κάνει. Πάντα θα θέλει να επιστρέφει στον τόπο του», σημείωσε μεταξύ άλλων.
|

|
Δευτέρα 15/6
ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ
Απαγόρευση εισόδου στα γήπεδα για το Μουντιάλ στους γονείς που χρωστάνε διατροφή
|
|
La Nacion,zougla.gr
|
Την ποινή τής απαγόρευσης εισόδου στο Μουντιάλ θα αντιμετωπίσουν οι Αργεντινοί γονείς που δεν είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους και δεν καταβάλλουν διατροφή, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Αργεντίνικης εφημερίδας La Nacion.
« Μαύρη λίστα» απέστειλε η Δημοτική Αρχή του Μπουένος Άιρες στις αμερικανικές Αρχές, με τα ονόματα γονέων που έχουν οφειλές σε πληρωμές διατροφής. Σε 13.000 από αυτούς θα απαγορευτεί η είσοδος στα στάδια του Παγκοσμίου Κυπέλλου.
«Σε συνεργασία με την Εθνική Κυβέρνηση, έχουμε ενσωματώσει τη βάση δεδομένων μας στο Πρόγραμμα Tribuna Segura για την ενίσχυση των ελέγχων σε όλη τη χώρα, συμπεριλαμβανομένης τής διάρκειας τού Παγκοσμίου Κυπέλλου. Όσοι δεν εκπληρώσουν μια τόσο θεμελιώδη υποχρέωση, όπως η σίτιση των παιδιών τους, θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες», δήλωσε ο Χόρχε Μάκρι, Δήμαρχος τού Μπουένος Άιρες. «Εάν δεν φροντίσουν για τα παιδιά τους, θα τους απαγορευτεί η πρόσβαση στο στάδιο».
Σημειώνεται ότι στην Αργεντινή από τον Μάρτιο του 2025, οι γονείς που έχουν οφειλές σε πληρωμές διατροφής παιδιών έχουν αποκλειστεί από τα στάδια της χώρας.
Σε ελέγχους εντοπίστηκαν 162 οπαδοί που παραβίασαν το μέτρο.
Για το Παγκόσμιο Κύπελλο 2026, οι 13.000 άνθρωποι που επηρεάζονται από το μέτρο μπορούν ακόμα να νομιμοποιήσουν την κατάστασή τους προκειμένου να μπορέσουν να μπουν στα αμερικανικά γήπεδα και να παρακολουθήσουν τον πρώτο αγώνα της Αργεντινής την Τετάρτη 17 Ιουνίου, εναντίον τής Αλγερίας.
|

|
Κυριακή 14/6
Φόνος στην Αθήνα
Ξεκαθάρισμα λογαριασμών «βλέπουν» οι Αρχές
|
|
zougla.gr
|
Στο σενάριο τού ξεκαθαρίσματος λογαριασμών προσανατολίζονται οι Αρχές για την εξιχνίαση τής δολοφονίας ενός 35χρονου άνδρα αραβικής καταγωγής, ο οποίος έπεσε νεκρός το βράδυ του Σαββάτου, σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα σημεία στα Εξάρχεια τής Αθήνας.
Με βάση τα μέχρι στιγμής στοιχεία, η Διεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, που έχει αναλάβει την υπόθεση, εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο το έγκλημα να σχετίζεται με κυκλώματα διακίνησης ναρκωτικών.
Οι αστυνομικοί θεωρούν πιθανό το θύμα να είχε προηγουμένως καταδιωχθεί από έναν ή περισσότερους δράστες πριν δεχτεί τα θανάσιμα πυρά, ενώ οι πληροφορίες δείχνουν ότι δράστης και θύμα γνωρίζονταν μεταξύ τους. Μάλιστα, σύμφωνα με μαρτυρίες, περίπου στις 17:00 του Σαββάτου είχε προηγηθεί ένας ιδιαίτερα έντονος καβγάς ανάμεσα στους δύο άνδρες.
Το έγκλημα σημειώθηκε στη διασταύρωση των οδών Καλλιδρομίου και Εμμανουήλ Μπενάκη, στα σκαλάκια που οδηγούν στον Λόφο του Στρέφη. Οι περίοικοι αναστατώθηκαν από τουλάχιστον πέντε διαδοχικούς πυροβολισμούς, με την αστυνομία να φτάνει άμεσα και να αποκλείει την περιοχή.
Ο 35χρονος βρέθηκε νεκρός στα σκαλιά, φέροντας τραύματα από σφαίρες στο κεφάλι και τον θώρακα. Στον τόπο του εγκλήματος οι Aρχές συνέλεξαν πέντε κάλυκες από πιστόλι διαμετρήματος 9 χιλιοστών, οι οποίοι έχουν σταλεί για εξέταση στα εγκληματολογικά εργαστήρια.
Μετά την επίθεση, ο δράστης διέφυγε προς τον Λόφο του Στρέφη και αναζητείται από την ΕΛ.ΑΣ., η οποία συνεχίζει τις έρευνες με εντατικούς ρυθμούς.
|

|
Κυριακή 14/6
Νταίιβιντ Μπέκαμ
Ο απόμαχος θρύλος τού ποδοσφαίρου απέκτησε το δικό του αστέρι στο Hollywood
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Ο David Beckham έζησε μεγάλες στιγμές, και τιμήθηκε με το δικό του αστέρι, στη Λεωφόρο της Δόξας σε ξεχωριστή τελετή.
Σε αυτή τη μοναδική στιγμή, στεκόταν πλάι του η σύζυγός του, η Victoria Beckham, η οποία ανέφερε τα εξής στην εκδήλωση: «Πίστευε ότι, αν εργαζόταν σκληρά και έκανε αρκετά μεγάλα όνειρα, όλα ήταν δυνατά», τονίζοντας για το σύζυγό της: «την καλοσύνη, την αφοσίωση και τη δέσμευσή του απέναντι στους ανθρώπους που αγαπά».
Ο ίδιος εξέφρασε τις σκέψεις και τα συναισθήματά του, μέσα από ανάρτηση, στον προσωπικό λογαριασμό του στο Instagram, αναφέροντας τα εξής: «Μια μέρα που δεν θα ξεχάσω ποτέ… ευχαριστώ @hollywoodchamberofcommerce. Είμαι τόσο ευγνώμων στο φίλο μου @tomcruise που είναι εδώ μαζί μου και στη σύζυγό μου @victoriabeckham και στα απίστευτα παιδιά για την αγάπη και την υποστήριξη.
Το Λος Άντζελες κατέχει για μένα μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μου… ήρθα εδώ με το όνειρο για το τι θα μπορούσε να είναι το ποδόσφαιρο στις ΗΠΑ».
|

|
Kυριακή 14/6
ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ
Καθημερινές διαδηλώσεις σε όλη τη χώρα,με καθολικό αίτημα να μπουν στην φυλακή ο νυν και ο πρώην πρωθυπουργός
|
|
POLITICO,zougla.gr
|
Όταν ο γαμπρός του Ντόναλντ Τραμπ, Τζάρεντ Κούσνερ, αποφάσισε να επενδύσει στην ειδυλλιακή νότια ακτή της Αλβανίας, με σκοπό να φτιάξει ένα πολυτελές θέρετρο, πιθανότατα δεν υπολόγιζε ότι θα προκαλούσε μια εθνική εξέγερση κατά της διαφθοράς.
Όπως αποδείχθηκε, όμως, οι Αλβανοί δεν ενθουσιάστηκαν με την ιδέα ότι πλούσιοι ξένοι επενδυτές πρόκειται να γεμίσουν με τσιμέντο τους φυσικούς τους θησαυρούς για να χτίσουν ξενοδοχεία που απευθύνονται σε μεγιστάνες παραθεριστές.
Σύμφωνα με το Politico, το πολυτελές θέρετρο των 10.000 κλινών κοντά σε μια προστατευόμενη περιοχή άγριας ζωής, η οποία αποτελεί καταφύγιο για φλαμίνγκο και χελώνες, πυροδότησε ίσως τις μεγαλύτερες λαϊκές διαδηλώσεις, από τότε που η μικρή βαλκανική χώρα εγκατέλειψε τον κομμουνισμό, πριν από περισσότερες από τρεις δεκαείες.
Μέσα σε δύο εβδομάδες, η «Επανάσταση των φλαμίνγκο», όπως έγινε γνωστή, εξελίχθηκε από μια περιβαλλοντική διαμαρτυρία σε μια πανεθνική εκστρατεία που στρέφεται εναντίον ολόκληρης της άρχουσας τάξης της Αλβανίας.
Χρόνια διάχυτης κυβερνητικής διαφθοράς, ανεξέλεγκτου τουρισμού, απογοήτευσης για την οικονομική ανάπτυξη της Αλβανίας, καθώς είναι μία από τις φτωχότερες χώρες της Ευρώπης και η γενική αίσθηση ότι η χώρα διοικείται για τους λίγους και ισχυρούς, παρά για τον γενικό πληθυσμό, οδήγησαν πολλούς Αλβανούς στα όριά τους.
Οι διαδηλωτές ζητούν τώρα την παραίτηση, ακόμη και τη φυλάκιση, του Πρωθυπουργού Έντι Ράμα και του ηγέτη της αντιπολίτευσης και πρώην Πρωθυπουργού Σαλί Μπερίσα.
«Οι νέοι και οι πολίτες εδώ δεν διαμαρτύρονται μόνο κατά του Ράμα και του Μπερίσα, αλλά κατά ολόκληρου του συστήματος», δήλωσε η Φραντσέσκα Μούτσο, ακτιβίστρια της κοινωνίας των πολιτών που συμμετείχε στις διαδηλώσεις στα Τίρανα, κρατώντας μια αφίσα με ένα φλαμίνγκο και ζητώντας τη φυλάκιση και των δύο πολιτικών.
|

|
Σάββατο 13/6
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΗΠΑ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ
Νεκρός ο αρχηγός τής συμμορίας Tren de Aragua από αμερικανικό πλήγμα
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Την εξόντωση τού αρχηγού τής συμμορίας Tren de Aragua, τής μεγαλύτερης εγκληματικής οργάνωσης στη Βενεζουέλα και μιας από τις ισχυρότερες στη Λατινική Αμερική, ανακοίνωσε σήμερα ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ.
Όπως ανέφερε ο Τραμπ σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social, το διοικητήριο των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων που είναι αρμόδιο για τη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική (U.S. Southern Command ή SOUTHCOM) εξαπέλυσε αεροπορικό πλήγμα για να εξοντώσει «τον Νίνιο Γκερέρο, τον διαβόητο αρχηγό της Tren de Aragua, μιας από τις πιο αιμοδιψείς τρομοκρατικές οργανώσεις στον πλανήτη Γη».
Η Tren de Aragua σχηματίστηκε αρχικά στη Βενεζουέλα και επέκτεινε τη δράση της σε άλλα κράτη της Λατινικής Αμερικής – ιδίως στην Κολομβία, στο Περού και στη Χιλή. Η συμμορία, που έχει χαρακτηριστεί «τρομοκρατική οργάνωση» από την κυβέρνηση Τραμπ, κατηγορείται μεταξύ άλλων για εμπορία ανθρώπων, απαγωγές, βιασμούς, διακίνηση ναρκωτικών και δολοφονίες.
Η στρατιωτική επιχείρηση, επεσήμανε ο Τραμπ, «συντονίστηκε στενά με τους φίλους μας στη Βενεζουέλα, με τους οποίους συνεργαζόμαστε πολύ καλά. Ως αποτέλεσμα, οι τρομοκράτες της Tren de Aragua δεν έχουν πλέον ασφαλές καταφύγιο στη Βενεζουέλα ή οπουδήποτε αλλού».
|

|
Σάββατο 13/6
ΦΟΝΙΚΟ ΣΤΗΝ ΧΙΟ
Θείος σκότωσε τον ανιψιό του με μαχαίρι,μετά απο φιλονικία
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Εγκλημα έγινε στην Χίο, με θύμα έναν 31χρονο άνδρα και δράστη θείο του, μετά απο φιλονικία στην περιοχή της Ιχθυόσκαλας τού νησιού.
Ο 51χρονος κατάφερε βαριά τραύματα με μαχαίρι στον ανιψιό του,που διακομίστηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο τού νησιού και εισήχθη αμέσως στο χειρουργείο. Παρά τις προσπάθειες των γιατρών, ο 31χρονος δεν άντεξε και υπέκυψε στα βαρύτατα τραύματά του.
Οι αστυνομικές αρχές προχώρησαν στη σύλληψη τού 51χρονου δράστη και μετά τις τυπικές διαδικασίες,θα οδηγηθεί στις φυλακές.
Νωρίτερα, είχε γίνει γνωστό πως οι δύο άνδρες, για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, είχαν έναν έντονο φραστικό διαπληκτισμό, ο οποίος όμως γρήγορα ξέφυγε από τον έλεγχο.
|

|
Σάββατο 13/6
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
Ο Eλον Μασκ,φίλος τού Τραμπ και πρώην υπουργός του, έγινε ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος στον πλανήτη-
Πανηγυρίζοντας για την επιτυχία του, υποσχέθηκε να μεταφέρει ανθρώπους στον Άρη
|
|
Nasdaq,SpaceX,protothema.gr
|
Εντυπωσιακό ήταν το ντεμπούτο της SpaceX στο Nasdaq αφού ξεκινώντας τη διαπραγμάτευσή της στα 150 δολάρια με το σύμβολο SPCX, μετά τη μεγαλύτερη αρχική δημόσια προσφορά που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ, σημειώνει άνοδο 27% κάνοντας τον Έλον Μασκ τον πρώτο τρισεκατομμυριούχο στον πλανήτη!
Ο Έλον Μασκ και η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος επιχειρησιακών λειτουργιών (COO) της SpaceX, Γκουίν Σότγουελ, χτύπησαν το καμπανάκι έναρξης της συνεδρίασης την Παρασκευή, με τον Μασκ να βρίσκεται στο Τέξας και τη Σότγουελ στο Nasdaq της Νέας Υόρκης. Ο ιδιοκτήτης της SpaceX που έδωσε το σύνθημα της εκκίνησης για την ιστορική είσοδο στο Χρηματιστήριο της αεροδιαστημικής εταιρείας, υποσχέθηκε να μεταφέρει τους ανθρώπους στον πλανήτη Άρη.
«Η SpaceX θέλει να μπορέσει να σας μεταφέρει στη Σελήνη, στον Άρη και τελικά ακόμα πιο μακριά και είμαι πεπεισμένος πως μαζί με την απίστευτη ομάδα που διαθέτουμε εδώ στη SpaceX, θα το καταφέρουμε για εσάς» δήλωσε ο Μασκ, από την έδρα της εταιρείας, στο Στάρμπεϊς (Τέξας), στιγμές πριν από την έναρξη της συνεδρίασης στη Wall Street.
Οι μετοχές της SpaceX άνοιξαν στα 150 δολάρια, έναντι τιμής εισαγωγής 135 δολαρίων το βράδυ της Πέμπτης, ενώ στα πρώτα λεπτά της διαπραγμάτευσης κινήθηκαν ακόμη υψηλότερα, φτάνοντας έως τα 168,75 δολάρια. Η δημόσια εγγραφή της εταιρείας θεωρείται η μεγαλύτερη αρχική δημόσια προσφορά που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ, καθώς η SpaceX άντλησε 75 δισ. δολάρια από την πώληση περίπου 555 εκατ. μετοχών.
Η συνολική άντληση κεφαλαίων μπορεί να αυξηθεί ακόμη περισσότερο, έως τα 86 δισ. δολάρια, εφόσον οι ανάδοχοι ασκήσουν το λεγόμενο greenshoe option, δηλαδή το δικαίωμα διάθεσης επιπλέον μετοχών. Η τιμή εισαγωγής των 135 δολαρίων αποτιμούσε την εταιρεία περίπου στα 1,77 τρισ. δολάρια, ενώ το άνοιγμα στα 150 δολάρια έφερε τη χρηματιστηριακή της αξία κοντά στο όριο των 2 τρισ. δολαρίων.
|

|
Σάββατο 13/6
ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ
Nταλίκα με έναν τόνο ναρκωτικά ακινητοποιήθηκε στα ΄Υψαλα απο το εκεί τουρκικό τελωνείο-Φέρεται να είχε φτάσει από το Ιράν και περιείχε κυρίως μεθαμφεταμίνη, ηρωίνη και ακατέργαστο όπιο
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Πάνω από ένας τόνος ναρκωτικών, που ήταν κρυμμένα στο εσωτερικό νταλίκας, κατασχέθηκε από τα τουρκικά τελωνεία στα σύνορα με την Ελλάδα, ανακοίνωσαν οι τουρκικές αρχές.
Tο φορτίο, η αγοραία αξία του οποίου ανέρχεται σε πάνω από 55 εκατομμύρια ευρώ, ανακαλύφθηκε στο μεθοριακό πέρασμα στα Ύψαλα (βορειοδυτική Τουρκία) και περιείχε κυρίως μεθαμφεταμίνη, ηρωίνη και ακατέργαστο όπιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσαν διάφορα Πρακτορεία, η νταλίκα έφτασε στα Υψαλα απο το Ιράν,αλλά δεν ειναι ξεκάθαρο ποιός ηταν ο προορισμός της.
Η αποκάλυψη είχε σαν αποτέλεσμα να κινητοποιηθούν οι διωκτικές υπηρεσίες σε διάφορες χώρες και να ξεκινήσουν έρευνες.
|

|
Σάββατο 13/6
Πρώην ποδοσφαιριστής έδινε… «πάσες» κοκαΐνης σε περιοχές τής Αθήνας
Η σύντροφός του αποθήκευε και «προετοίμαζε» τα ναρκωτικά - Συνελήφθησαν έξι άτομα, μεταξύ των οποίων και 3 αστυνομικοί
|
|
zougla.gr
|
Ένας πρώην επαγγελματίας ποδοσφαιριστής, που στο παρελθόν φόρεσε τη φανέλα του ΠΑΟΚ και αγωνίστηκε ακόμη σε Πανιώνιο, Λαμία, Πανσερραϊκό, Κηφισιά, Ιωνικό και Απόλλωνα Καλαμαριάς, φέρεται σύμφωνα με την έρευνα της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων να είχε ηγετικό ρόλο σε εγκληματική οργάνωση διακίνησης ναρκωτικών που δρούσε στην Αττική.
Η υπόθεση αποκαλύφθηκε έπειτα από πολύμηνη έρευνα των «Αδιάφθορων» της ΕΛ.ΑΣ., οι οποίοι προχώρησαν σε συντονισμένη επιχείρηση το πρωί της 10ης Ιουνίου, συλλαμβάνοντας συνολικά έξι μέλη της οργάνωσης, μεταξύ των οποίων και έναν 28χρονο αστυνομικό.
Στη δικογραφία που σχηματίστηκε περιλαμβάνονται ακόμη 24 άτομα, ενώ μεταξύ αυτών βρίσκεται και ένας Ειδικός Φρουρός.
H εγκληματική οργάνωση δραστηριοποιούνταν τουλάχιστον από τον Ιανουάριο του 2026 στη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών, κυρίως κοκαΐνης, σε διάφορες περιοχές της Αθήνας.
Ως αρχηγικό μέλος εμφανίζεται 32χρονος εργαζόμενος σε κέντρα νυχτερινής διασκέδασης, ο οποίος, σύμφωνα με τις Αρχές, εκμεταλλευόταν τη γνωριμία και τη δημοφιλία που είχε αποκτήσει ως πρώην επαγγελματίας ποδοσφαιριστής για να αναπτύξει το πελατολόγιό του.
|

|
Παρασκευή 12/6
ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ!
Εστησαν παράνομη φαρμακοβιομηχανία στην Αθήνα και παρήγαγαν φάρμακα για αδυνάτισμα, αντιγήρανση και στυτική δυσλειτουργία-Τα διακινούσαν σε...90 χώρες
|
|
protothema.gr
|
Χάπια αδυνατίσματος, συμπληρώματα διατροφής για ολιστική θεραπεία της αϋπνίας, βιταμίνες για τη στυτική δυσλειτουργία, πεπτίδια για αντιγήρανση και αναβολικά, είναι μερικά από τα σκευάσματα που περιλαμβάνονταν στον κατάλογο της παράνομης φαρμακοβιομηχανίας που είχε δημιουργήσει ο 51χρονος φαρμακοποιός στο υπόγειο του καταστήματός του, στο Χαλάνδρι.
Εκεί παρασκευάζονταν όλα τα παράνομα φάρμακα από μια ομάδα εξειδικευμένων επιστημόνων που είχε δημιουργήσει ο 51χρονος, φερόμενος ως «εγκέφαλος» του κυκλώματος, με επικεφαλής ένα βιολόγο.
Στη συνέχεια, μια εταιρεία, η οποία λειτουργούσε χωρίς άδεια, αναλάμβανε τη διανομή των σκευασμάτων στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό.
Συνεργός του 51χρονου ήταν ένας 27χρονος Βρετανός ο οποίος αποτελούσε τον σύνδεσμο του κυκλώματος στις αγορές του εξωτερικού μέσω μιας εταιρίας που είχε την αποκλειστική διάθεση των προϊόντων σε τουλάχιστον 90 χώρες.
Το κύκλωμα διαφήμιζε τα παράνομα σκευάσματα μέσα από ιστοσελίδες και σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με αναρτήσεις για τα δήθεν φάρμακα τα οποία θεράπευαν από αϋπνία μέχρι τριχόπτωση.
Πέρα από το διαδίκτυο ο 51χρονος πωλούσε και κάποια από τα παράνομα σκευάσματα στα ράφια του φαρμακείου του αλλά στο επίσημο e-shop του ανέβαζε μόνο τα νόμιμα, επώνυμα προϊόντα.
Όπως διαπιστώθηκε, τα παράνομα σκευάσματα παρασκευάζονταν είτε από πρώτες ύλες αμφιβόλου προέλευσης είτε με χημικές ουσίες που βρίσκονται σε πειραματικό στάδιο.
Για τη συγκεκριμένη υπόθεση μέχρι στιγμής έχουν συλληφθεί 14 άτομα και έχουν κατασχεθεί περισσότερα από 40.000 παράνομα σκευάσματα και αναβολικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το κύκλωμα δρούσε από το Ιανουάριο του 2024 και είχε πραγματοποιήσει περισσότερες από 15.000 αποστολές παράνομων σκευασμάτων σε τουλάχιστον 90 χώρες με το συνολικό κέρδος από τη διακίνηση να ξεπερνά το 1 εκατομμύριο ευρώ.
|

|
Παρασκευή 12/6
ΑΚΡΙΒΕΙΑ-ΣΟΚ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Βενζίνη +21%, κρέας +17,6% και ενοίκια που «καίνε» τα νοικοκυριά-Κερσοσκόποι λυμαίνονται την αγορά
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Σοκαριστικές αυξήσεις σε
βασικά αγαθά και υπηρεσίες που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα
εκατομμυρίων νοικοκυριών,κατέγραψε η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία.
Παρότι ο ετήσιος πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 5,2%, οι ανατιμήσεις σε
επιμέρους κατηγορίες ηταν τον Μάιο πολλαπλάσιες, με τη βενζίνη, τα κρέατα και
τη στέγαση να πρωταγωνιστούν στο νέο κύμα ακρίβειας.
Το ενεργειακό κόστος παραμένει βασικός παράγοντας τροφοδότησης του
πληθωρισμού.
Θα πρέπει,ομως,να ληφθεί υπόψιν και η ασυδοσία που επικρατεί στην αγορά,με ελλιπή ή ανύπαρκτους ελέγχους απο τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το φυσικό αέριο αυξήθηκε κατά
21%, ενώ το πετρέλαιο σημείωσε άνοδο 53,2%.
Οι εξελίξεις αυτές μεταφράζονται σε σημαντικές αυξήσεις για τους
καταναλωτές, με τη βενζίνη να καταγράφει άνοδο 21% σε ετήσια βάση και
το πετρέλαιο κίνησης να ακολουθεί με αύξηση 24,4%.
Ιδιαίτερα δύσκολη παραμένει η κατάσταση στην αγορά κατοικίας. Τα
ενοίκια αυξήθηκαν κατά 7,7%, ενώ συνολικά η κατηγορία της στέγασης
κατέγραψε άνοδο 11,6%.
Το αποτέλεσμα είναι η περαιτέρω επιβάρυνση των νοικοκυριών, σε μια
περίοδο όπου το στεγαστικό κόστος απορροφά ήδη μεγάλο μέρος του
διαθέσιμου εισοδήματος.
Οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα παραμένουν έντονες, με το κρέας να
βρίσκεται στην κορυφή των αυξήσεων.
Εχουμε, Μοσχάρι: +17,6%---
Αρνί και κατσίκι: +16,2%---
Ψάρια: +12,6%---
Μαργαρίνη: +10,6%.
Αυξήσεις καταγράφονται επίσης στο ψωμί, στα γαλακτοκομικά προϊόντα,
στα φρούτα, στα λαχανικά και στον καφέ, διατηρώντας υψηλό το κόστος
του καθημερινού καλαθιού των νοικοκυριών.
|

|
Παρασκευή 12/6
5,6 εκατ. λαθραία τσιγάρα κατασχέθηκαν στο Τελωνείο Κήπων Έβρου
Βρέθηκαν σε φορτηγό,προερχόμενο απο την Τουρκία,που είχε τελικό προορισμό την Γαλλία
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ
|
Σημαντικό πλήγμα σε κύκλωμα λαθρεμπορίου καπνικών προϊόντων επέφερε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με τον εντοπισμό και την κατάσχεση μεγάλης ποσότητας λαθραίων τσιγάρων στο Τελωνείο Κήπων Έβρου.
Eλεγκτές τής ΑΑΔΕ, αξιοποιώντας πληροφορίες και στοχευμένη ανάλυση κινδύνου, προχώρησαν στον έλεγχο φορτηγού οχήματος που εισήλθε στην Ελλάδα από την Τουρκία με τελικό προορισμό τη Γαλλία.
Κατά τον έλεγχο, εντοπίστηκαν 280 κιβώτια με λαθραία τσιγάρα, επιμελώς κρυμμένα στο εσωτερικό της καρότσας. Ο οδηγός είχε εφαρμόσει τη λεγόμενη «μέθοδο της τάπας», τοποθετώντας στο πίσω και στα πλάγια νόμιμα εμπορεύματα (πλακάκια, πιάτα και κύπελλα καφέ), προκειμένου να αποκρύψει το παράνομο φορτίο.
Συνολικά κατασχέθηκαν 5.627.600 τσιγάρα, ενώ οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι εκτιμάται ότι υπερβαίνουν τα 1,15 εκατ. ευρώ.
Ο οδηγός συνελήφθη και κρατείται, ενώ αναμένεται να οδηγηθεί στον αρμόδιο Εισαγγελέα. Οι έρευνες των αρχών βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς εξετάζεται ενδεχόμενη σύνδεση της υπόθεσης με ευρύτερα δίκτυα λαθρεμπορίου.
|

|
Πέμπτη 11/6
ΣΧΟΛΙΟ
ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ...ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
Φάγανε και τρώνε-και τρώνε-και τρώνε...
|
|
Του ΓΙΑΝΝΗ ΕΥΤΥΧΙΔΗ
|
Νέα παραίτηση γ.γ. υπουργείου έγινε γνωστή (η δευτερη μέσα σε τρεις ημέρες) σε σχέση με το σκάνδαλο με μίζες,που αποκαλύφθηκε στις Υπηρεσίες τής Πολεοδομίας στην Αττική.
Ο Γιώργος Διδασκάλου πήρε μεν την άγουσα,αλλά κανείς δεν ξέρει ακόμα αν θα ειναι ο τελευταίος.
ΥΓ
1)Κάποιος μάς χαραχτήρισε Κολομβία.Νομίζω οτι είμαστε κατά πολύ χειρότεροι σαν κράτος
2)Διάβασα οτι εμπλέκεται και δημοσιογράφος,αλλά δεν ανακοίνωσαν το όνομά της.
ΓΙΑΤΙ,παρακαλώ;Ποιός την καλύπτει;
|

|
Πέμπτη 11/6
ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΝΕΠΙΤΥΧΗ ΠΟΛΕΜΟ,ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΙΣ...ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ KATA TOY IΡΑΝ
22 χώρες απαιτούν να σταματήσει τις επιθέσεις εναντίον ανθρώπων στα εδάφη τους
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Είκοσι δύο κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένων αυτών των ΗΠΑ, της Αυστραλίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας και άλλων ευρωπαϊκών χωρών, απαιτούν το Ιράν να βάλει τέλος στις «επιθέσεις» εναντίον ανθρώπων στα «εδάφη τους» με κοινή ανακοίνωσή τους που δόθηκε στη δημοσιότητα τις πρώτες πρωινές ώρες (στα αγγλικά από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, στα γαλλικά από το Κε ντ’ Ορσέ).
Οι κυβερνήσεις καταδικάζουν τις «επιθέσεις» στην Ευρώπη, στη βόρεια Αμερική και στην Αυστραλία από ιρανικές κρατικές οντότητες εναντίον Ιρανών αντιφρονούντων, δημοσιογράφων και μέλη εβραϊκών ή ισραηλιτικών κοινοτήτων στα εδάφη τους.
«Η Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν πρέπει να τερματίσει αυτές τις ενέργειες αμέσως», τονίζεται στο κείμενο.
Η ομάδα κρατών αυτή (ΗΠΑ, Βρετανία, Αλβανία, Αυστραλία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Καναδάς, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ιρλανδία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Νέα Ζηλανδία, Βόρεια Μακεδονία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Σουηδία) «καταδικάζει τις απόπειρες φόνων και άλλες κακόβουλες ενέργειες που διαπράττονται στην Ευρώπη, στη Βόρεια Αμερική και στην Αυστραλία από την υπηρεσία πληροφοριών των Φρουρών της Επανάστασης, τη δύναμη Κουντς, και το υπουργείο Πληροφοριών και Ασφάλειας του Ιράν».
Κάνουν επίσης λόγο για «πρόσφατη εκστρατεία επιθέσεων στην Ευρώπη εναντίον εβραϊκών κοινοτήτων, ιρανών δημοσιογράφων και αμερικανικών συμφερόντων, την ευθύνη για την οποία ανέλαβε η οργάνωση Χαρακάτ Ασάμπ αλ Γιαμίν αλ Ισλαμίγια και υποστηρίχτηκε από (ιρανούς) ενδιάμεσους».
|

|
Πέμπτη 11/6
ΕΠΙΔΗΜΙΑ ΧΟΛΕΡΑΣ ΣΤΗΝ ΝΙΓΗΡΙΑ
Eχουν καταγραφεί ήδη δεκάδες νεκροί και χιλιάδες κρούσματα
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Επιδημία χολέρας σαρώνει την πολιτεία Μπόρνο τής βορειοανατολικής Νιγηρίας. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της διεθνούς ανθρωπιστικής οργάνωσης «Γιατροί Χωρίς Σύνορα» , η θανατηφόρος νόσος έχει ήδη στοιχίσει τη ζωή σε τουλάχχιστον 74 ανθρώπους, ενώ οι μολύνσεις έχουν ξεπεράσει τις 7.000 από τις αρχές Μαΐου.
Σύμφωνα με την οργάνωση η νόσος έχει εξαπλωθεί σε 14 από τις 27 τοπικές διοικητικές περιοχές της πολιτείας και έρχεται να προστεθεί σε ένα ήδη διαλυμένο σύστημα υγείας, το οποίο μετρά σχεδόν δύο δεκαετίες βαθιάς κρίσης λόγω εξέγερσης της τζιχαντιστικής οργάνωσης Μπόκο Χαράμ.
Οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα γνωστοποίησαν ότι έχουν προσφέρει περίθαλψη σε συνολικά 7.439 ασθενείς με χολέρα στις δομές τους, με τον ημερήσιο μέσο όρο να αγγίζει τα 185 νέα περιστατικά.
Το πιο ανησυχητικό στοιχείο καταγράφηκε την περασμένη εβδομάδα, όταν μέσα σε ένα και μόνο εικοσιτετράωρο εντοπίστηκαν 500 νέα κρούσματα, σημειώνοντας τον υψηλότερο ημερήσιο αριθμό από την έναρξη της επιδημίας.
Σύμφωνα με τα επίσημα κυβερνητικά στοιχεία μόλις το 14% του πληθυσμού της Νιγηρίας , η οποία έχει πάνω από 200 εκατομμύρια κατοίκους, έχει σταθερή πρόσβαση σε ασφαλές και καθαρό πόσιμο νερό.
Στην πολιτεία Μπόρνο, οι ανεπαρκείς υποδομές αποχέτευσης, τα λιμνάζοντα ύδατα και η σχεδόν ανύπαρκτη πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες υγείας δημιουργούν το τέλειο περιβάλλον για τη ραγδαία εξάπλωση τού βακτηρίου τής χολέρας.
|

|
Πέμπτη 11/6
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ποντίστηκε ανοικτά τού Αποκόρωνα Χανίων το παροπλισμένο αρματαγωγό «Φολέγανδρος» για το πρώτο καταδυτικό πάρκο της χώρας
|
|
zougla.gr
|
Μια ιστορική ημέρα για τον ελληνικό τουρισμό και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία το πρωί της Τετάρτης , στον Αποκόρωνα Χανίων.
Η θεαματική πόντιση τού παροπλισμένου αρματαγωγού «Φολέγανδρος» στον θαλάσσιο όρμο τού Ομπρόσγιαλου σηματοδοτεί την πλήρη ολοκλήρωση των υποθαλάσσιων παρεμβάσεων για τη δημιουργία τού πρώτου επίσημα αδειοδοτημένου καταδυτικού πάρκου στη χώρα μας
Το αποβατικό πλοίο προστίθεται πλέον στο ήδη υπάρχον δίκτυο τού ναυαγίου τού ρυμουλκού «Nestor» και των 44 τεχνητών υφάλων, δημιουργώντας ένα μοναδικό υποβρύχιο αξιοθέατο παγκόσμιας κλάσης.
Η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε με τη συνδρομή του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και των αρμόδιων Αρχών και τοπικών φορέων, ενώ η θαλάσσια περιοχή παρέμεινε αποκλεισμένη κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.
Το καταδυτικό πάρκο θα λειτουργεί υπό αυστηρό καθεστώς προστασίας και απαγόρευσης αλιείας, με σκοπό να διατηρηθεί αλλά και να ενισχυθεί το θαλάσσιο οικοσύστημα.
Όπως είπε ο δήμαρχος Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης, σκοπός είναι η έναρξη λειτουργίας τού πάρκου εντός τού έτους. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι θα προσληφθεί προσωπικό μέσω τύς Αναπτυξιακής Δήμου Αποκορώνου, ενώ ολόκληρη η περιοχή θα τεθεί υπό συνεχή επιτήρηση μέσω συστήματος καμερών για λόγους ασφάλειας.
|

|
Τετάρτη 10/6
ΝΥΧΤΑ ΤΡΟΜΟΥ ΣΤΟ ΜΠΕΛΦΑΣΤ
Ακροδεξιοί βγήκαν στους δρόμους μετά την επίθεση μετανάστη με μαχαίρι εναντίον κατοίκου τής πόλης-
Καμένα λεωφορεία και επιθέσεις σε σπίτια και καταστήματα μεταναστών
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Το Μπέλφαστ βυθίστηκε σε μία νύχτα εκτεταμένου χάους, το βράδυ της Τρίτης , με καμένα λεωφορεία, επιθέσεις σε κατοικίες και συγκρούσεις με την αστυνομία, λίγες ώρες μετά τη δημοσιοποίηση βίντεο της άγριας επίθεσης με μαχαίρι ενός μετανάστη από το Σουδάν εναντίον ενός 40χρονου,τραυματίζοντάς τον σοβαρά στο κεφάλι, τον λαιμό και την πλάτη.
Η επίθεση προκάλεσε σοκ στη Βόρεια Ιρλανδία και άναψε το «φυτίλι» της οργής σε ένα ήδη τεταμένο κλίμα. Οι δρόμοι του ανατολικού και δυτικού Μπέλφαστ μετατράπηκαν σε πεδίο μάχης και ανεξέλεγκτης βίας, καθώς ομάδες διαδηλωτών συγκρούστηκαν με τις αρχές και έβαλαν στο στόχαστρο σπίτια και επιχειρήσεις μεταναστών.
Καμένα οχήματα, συγκρούσεις με την αστυνομία, επιθέσεις σε κατοικίες μεταναστών και καταστήματα, αλλά και φόβοι για νέα κλιμάκωση της βίας συνέθεσαν το σκηνικό μιας από τις σοβαρότερες νύχτες ταραχών των τελευταίων ετών.
Στην ανατολική πλευρά του Μπέλφαστ, κάτοικοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους καθώς οι φλόγες επεκτάθηκαν σε κατοικίες. Παράλληλα, λεωφορείο πυρπολήθηκε, ενώ οι δημόσιες συγκοινωνίες διακόπηκαν για λόγους ασφαλείας.
Η Πυροσβεστική Υπηρεσία της Βόρειας Ιρλανδίας ανακοίνωσε ότι κλήθηκε να αντιμετωπίσει συνολικά 62 περιστατικά εμπρησμών μέσα σε μία μόνο νύχτα, τα περισσότερα από τα οποία καταγράφηκαν στην ευρύτερη περιοχή του Μπέλφαστ.
|

|
Τετάρτη 10/6
Μακελειό στο Γιοχάνεσμπουργκ
Τουλάχιστον 12 νεκροί και 9 τραυματίες απο πυροβολισμούς
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Λουτρό αίματος αποκαλύφθηκε στη Νότια Αφρική, όπου τουλάχιστον δώδεκα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και ακόμη εννέα τραυματίστηκαν μετά από άγρια ένοπλη επίθεση. Το περιστατικό εκτυλίχθηκε το βράδυ της Τρίτης σε άτυπο οικισμό ανατολικά τού Γιοχάνεσμπουργκ.
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της αστυνομίας, η μαζική επίθεση έγινε χώρα στον αυτοσχέδιο οικισμό Jumpers, στην περιοχή τού Κλίβελαντ. Η βαριά λίστα θυμάτων επιβεβαιώθηκε το πρωί της Τετάρτης, προκαλώντας σοκ στη χώρα.
Οι πρώτες αναφορές των διωκτικών αρχών δείχνουν ότι επρόκειτο για μια καλά σχεδιασμένη επιχείρηση από πολυμελή ομάδα ενόπλων.
Οι δράστες, ο αριθμός των οποίων υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 10 άτομα, προσέγγισαν την περιοχή μετακινούμενοι με ένα λευκό ημιφορτηγό/βαν τύπου Toyota Quantum.
Αφού ακινητοποίησαν το όχημα, οι ένοπλοι χωρίστηκαν και εισήλθαν στον οικισμό ταυτόχρονα από δύο διαφορετικά σημεία πρόσβασης.
Οι δράστες άνοιξαν πυρ αδιακρίτως σε πολλά και διαφορετικά σημεία του οικισμού, προκαλώντας πανικό και εγκλωβίζοντας τους ανυποψίαστους κατοίκους.
Αμέσως μετά το μακελειό, η ομάδα των ενόπλων επιβιβάστηκε ξανά στο ίδιο λευκό όχημα και διέφυγε προς άγνωστη κατεύθυνση.
Η αστυνομία της Νότιας Αφρικής έχει εξαπολύσει ευρείας κλίμακας επιχείρηση για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των υπαιτίων, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό το κίνητρο πίσω από αυτή την αιματηρή επίθεση.
|

|
Τετάρτη 10/6
ΦΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΤΣΕΧΙΑ
35χρονη σκότωσε το νεογέννητο εξώγαμο παιδί της,διαμέλισε το σώμα του,και τάισε τα σκυλιά της!!!
|
|
AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr
|
Μια ασύλληπτη τραγωδία που ξεπερνά τα όρια του ανθρώπινου νου έρχεται στο φως της δημοσιότητας από την Τσεχία, προκαλώντας παγκόσμιο αποτροπιασμό. Μια 35χρονη γυναίκα κατηγορείται ότι αφαίρεσε τη ζωή του νεογέννητου παιδιού της, αμέσως μετά τη γέννα, και στη συνέχεια προσπάθησε να εξαφανίσει τα ίχνη του εγκλήματος με τον πιο φρικιαστικό τρόπο: ταΐζοντας μέλη τού βρέφους στα σκυλιά της!
Η υπόθεση, που έχει παγώσει την τσεχική κοινωνία, εκτυλίχθηκε στην περιοχή του Πίλσεν. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, η γυναίκα γέννησε κρυφά στο σπίτι της ένα υγιέστατο αγοράκι. Αντί όμως να το κρατήσει στην αγκαλιά της, αποφάσισε να του κόψει το νήμα της ζωής. Οι λεπτομέρειες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας κόβουν την ανάσα, καθώς η 35χρονη φέρεται να διαμέλισε το άψυχο σώμα του μωρού.
Η φρικτή πράξη άρχισε να αποκαλύπτεται όταν κάτοικοι της περιοχής εντόπισαν ανθρώπινα υπολείμματα και ειδοποίησαν αμέσως την Αστυνομία. Οι Αρχές ξεκίνησαν μια γιγαντιαία έρευνα, η οποία όμως είχε κολλήσει σε αδιέξοδο, καθώς δεν υπήρχε καμία αναφορά για εξαφάνιση βρέφους, ούτε στοιχεία που να οδηγούν στη μητέρα.
Η ανατροπή στην υπόθεση ήρθε χάρη στην επιστημονική ανάλυση και τη βοήθεια της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας. Οι αστυνομικοί πήραν δείγματα DNA από το στόμα των σκυλιών της περιοχής. Τα εργαστηριακά αποτελέσματα ήταν σοκαριστικά: στο στόμα ενός από τους σκύλους της 35χρονης εντοπίστηκε γενετικό υλικό που ταυτοποιούταν με τα υπολείμματα τού άτυχου βρέφους!!!
|

|
Τετάρτη 10/6
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ REUTERS
KOMΠΙΝΑ 2,3 ΔΙΣ.ΔΟΛΑΡΙΑ ΜΕ ΚΡΥΠΤΟΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΡΑΜΠ
|
|
Reuters,zougla.gr
|
Το πρακτορείο Reuters «ξεμπροστιάζει» με ρεπορτάζ του την οικογένεια τού Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών τής Αμερικής,αποκαλύπτοντας -οπως ισχυρίζεται- κομπίνα με κρυπτονομίσματα, που οδήγησε εκατοντάδες επενδυτές στην καταστροφή.
Όλα συνέβησαν οταν η οικογένεια Τραμπ έβαλε στην τσέπη της εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από τις πωλήσεις συγκεκριμένου ψηφιακού νομίσματος, έχοντας επενδύσει ελάχιστα έως καθόλου δικά της χρήματα στο εγχείρημα.
Το meme coin $TRUMP είναι ένα από τα τέσσερα πρότζεκτ κρυπτονομισμάτων της οικογένειας Τραμπ που αποδείχθηκαν οικονομικό τζακ ποτ για τους ίδιους και σε μια πολύ κακή επιλογή για αγοραστές.
Μέλη της οικογένειας Τραμπ και κυρίως οι μεγαλύτεροι γιοι του Προέδρου, Έρικ Τραμπ και Ντόναλντ Τραμπ Τζούνιορ διαφήμιζαν έντονα το πρότζεκτ. Οι Τραμπ συσσώρευαν χρήματα καθώς οι επενδυτές συνέρρεαν μαζικά, χάνοντας στην πορεία τεράστια ποσά.
Έρευνα τού Reuters δείχνει ότι η οικογένεια Τραμπ χρησιμοποίησε αυτό το μοντέλο για να αποκομίσει κέρδη τουλάχιστον 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων από επενδυτές, αφότου ο Τραμπ ανέλαβε εκ νέου την προεδρία.
Στην αντίπερα όχθη αυτού του οικονομικού «θησαυρού» για την πρώτη οικογένεια της Αμερικής ,βρίσκονται περισσότεροι από ένα εκατομμύριο επενδυτές,σύμφωνα με ανάλυση τού Reuters.
Στους επενδυτές αυτούς περιλαμβάνονται ιδιώτες αγοραστές κρυπτονομισμάτων και μετοχών, καθώς και όσοι επένδυσαν έμμεσα μέσω κεφαλαίων όπως τα ETFs που εκτίθενται στα κρυπτονομίσματα του Τραμπ.
Η ανάλυση του Reuters για τα κέρδη του Τραμπ και τις ζημίες των επενδυτών βασίστηκε σε έλεγχο των αρχείων του blockchain, δηλαδή μιας βάσης δεδομένων συναλλαγών κρυπτονομισμάτων σε χιλιάδες σελίδες εταιρικών εγγράφων, σε διαδικτυακές γνωστοποιήσεις των εταιρειών του Τραμπ, σε δημόσιες δηλώσεις των μελών της οικογένειας Τραμπ και των στελεχών των πρότζεκτ τους, καθώς και σε συνεντεύξεις με στελέχη του κλάδου των κρυπτονομισμάτων.
Τα ευρήματα εξετάστηκαν από περισσότερους από δώδεκα εμπειρογνώμονες, οι οποίοι έκριναν ότι οι εκτιμήσεις του Reuters και η υποκείμενη ανάλυση των επιχειρήσεων του Τραμπ είναι εύλογες.
Οι τέσσερις επιχειρήσεις που περιλαμβάνονται στην ανάλυση του Reuters περιλαμβάνουν τη World Liberty Financial, το κορυφαίο πρότζεκτ κρυπτονομισμάτων των Τραμπ, το οποίο έχει αποφέρει στην οικογένεια περισσότερα από 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια από τις πωλήσεις των «διακυβερνητικών» της κουπονιών (governance tokens), με τη διαρκή υπόσχεση «να οικοδομήσει και να εκδημοκρατίσει ένα νέο χρηματοπιστωτικό σύστημα προς όφελος εκατομμυρίων ανθρώπων», όπως αναφερόταν σε μια παλαιότερη ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αν και τα tokens αυτά δίνουν στους κατόχους δικαίωμα ψήφου σε ορισμένα θέματα διακυβέρνησης, η αξία τους έχει πλέον καταρρεύσει.
|
|
|
|







 






|
|
|
|