ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
     
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΟ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
Οι πολυκινηματογράφοι κερδίζουν το ελληνικό κοινό

Αθήνα

Εκατό εκατομμύρια ευρώ και πλέον ετησίως κύκλος εργασιών το 2009, δεκατρία εκατομμύρια εισιτήρια, και 400 κινηματογραφικές αίθουσες - στη συντριπτική τους πλειοψηφία πολυκινηματογράφοι ( CINEPLEX) συνθέτουν την σημερινή εικόνα της ελληνικής κινηματογραφικής βιομηχανίας. Μιας βιομηχανίας η οποία εστιάζεται κατά κύριο λόγο στην προβολή ταινιών,πωλήσεων DVD,εκμεταλεύσεως δικαιωμάτων από διεθνή κυρίως αμερικάνικα στούντιο παραγωγής ταινιών και λοιπών παρελκομένων δραστηριοτήτων. Με εξαίρεση ελάχιστες ελληνικές παραγωγές η εγχώρια κινηματογραφική βιομηχανία επενδύει περισσότερο στην πώληση των ξένων προϊόντων και πολύ επιλεκτικά έως ελάχιστα επενδύει σε εγχώριο προϊόν. Η εταιρία ΟΝΤΕΟΝ ΑΕ συμφερόντων του κινηματογραφιστή κ.Μ.Κρεζία, η εταιρία AUDIO VISUAL με τους πολυκινηματογράφους με την εμπορική ονομασία STERN συμφερόντων του Ομίλου Βαρδινογιάννη και η ομώνυμη εταιρία VILLAGE συμφερόντων του επιχειρηματία κ.Δ.Κοντομηνά, είναι οι μεγάλοι παίκτες του κινηματογραφικού προϊόντος που προβάλλεται στη χώρα μας δοθέντος ότι έχουν στην κατοχή τους το 90% των αιθουσών προβολής. Αύξηση της τάξεως του 3% έως 4% στις πωλήσεις εισιτηρίων για το 2010 προβλέπουν τα ανώτερα στελέχη των εταιριών και οι ίδιοι επισημαίνουν ότι η αύξηση αυτή δεν σχετίζεται άμεσα με την στροφή λόγω οικονομικής κρίσης μεγαλύτερου κοινού στον κινηματογράφο που αποτελεί μια φθηνή μορφή διασκέδασης αλλά με την εμπορικότητα των προβαλλομένων ταινιών. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρεται η ταινία<< AVATAR>> η οποία έκοψε την φετινή χρονιά ένα εκατομμύριο εισιτήρια. Όπως επισημαίνει η Γενική Διευθύντρια της διεθνούς εταιρίας διανομής ταινιών UNITED INTERNATIONAL PICTURE κ.Μ.Τοτόμη << Με τα έως τώρα στοιχεία δηλαδή από Ιανουάριο του 2010 έως και σήμερα έχουν κοπεί 75.000 εισιτήρια περισσότερα από την αντίστοιχη περίοδο αύξηση που αντιστοιχεί στο 1% και οι εκτιμήσεις για το τέλος της χρονιάς είναι ότι θα φθάσει στο 3%.>> Αντίστοιχη αύξηση εισιτηρίων για το 2010 δηλαδή της τάξεως του 3% έως 4% προβλέπει και ο Πρόεδρος της ελληνικής εταιρίας διανομής ταινιών ROSEBUD κ.Ζ.Παναγιωτίδης ο οποίος και επισημαίνει << Η προβλεπόμενη αύξηση σχετίζεται κυρίως με την ποιότητα των προβαλλομένων ταινιών, αλλά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι το ελληνικό κοινό πλέον και λόγω της κρίσης έχει γίνει ιδιαίτερα επιλεκτικό προσέχει, διαβάζει, ενημερώνεται, συζητάει που θα δώσει τα χρήματα του>>. Ταινίες σταθμός για την εισπρακτική τους επιτυχία στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία ήταν οι ταινίες <<ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ>> η οποία έκοψε 1,9 εκατομμύρια εισιτήρια αριθμός που για τους ειδικούς θεωρείται αξεπέραστο ρεκόρ, και οι ελληνικές παραγωγές << ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ>> και << ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΑΓΗ >> οι οποίες έκοψαν από 1,5 εκατομμύρια εισιτήρια η κάθε μία. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία η ελληνική αγορά είναι επαρκώς κατώτερη έναντι των λοιπών ευρωπαϊκών χωρών. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα αντιστοιχεί ετησίως 1 κινηματογραφικό εισιτήριο ανά κάτοικο έναντι των ευρωπαϊκών χωρών που αντιστοιχεί σε 2,5 εισιτήρια ανά κάτοικο προεξέχουσας της Γαλλίας όπου αντιστοιχεί κινηματογραφικά 3,5 εισιτήρια ανά κάτοικο. Η γαλλική κινηματογραφική βιομηχανία τζιράρει κατά μέσο όρο ετησίως ποσόν που κυμαίνεται περίπου από 180 έως 200 εκατομμύρια ευρώ. Σε επίπεδο επενδύσεων η ελληνική αγορά θεωρείται σχεδόν πλήρης δοθέντος ότι τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι καλυμμένα από πλευράς κινηματογραφικών αιθουσών. Ανεξαρτήτως όμως αυτού η σύγχρονη στρατηγική εκμετάλλευσης ταινιών έχει καταργήσει πλέον τον μόνο ανεξάρτητο κινηματογράφο. Η δημιουργία πολυκινηματογράφων οι οποίοι θα υποστηρίζονται και από άλλες μορφές ψυχαγωγίας όπως εστιατόρια,καφετέριες, καταστήματα για την μεγαλύτερη δυνατή προσέλκυση κοινού αποτελεί το νέο μοντέλο εκμετάλλευσης του κινηματογραφικού προϊόντος. Οι επενδύσεις που απαιτούνται είναι εξαιρετικά χρηματοβόρες. Όπως επισημαίνει ο διευθυντής Ανάπτυξης της εταιρίας ΟΝΤΕΟΝ ΑΕ κ.Μ.Διαμαντόπουλος << Οι επενδύσεις αυτές είναι εξαιρετικής εντάσεως κεφαλαίων, εξαιρώντας την αγορά που είναι σχεδόν καλυμμένη δεν υπάρχουν πλέον γραμμές χρηματοδότησης από το τραπεζικό σύστημα. Ενδεικτικά, η ΟΝΤΕΟΝ κάτοχος 80 αιθουσών επένδυσε την τελευταία πενταετία 2005 έως 2009 το ποσόν των 40 εκατομμυρίων ευρώ. Η επένδυση μόνον για τον εκσυγχρονισμό μιας αίθουσας φθάνει και το 1 εκατομμύριο. Ο τεχνολογικός εξοπλισμός είναι πανάκριβος- μετατροπές μηχανών Digital σε 3D.>> Μεγάλο πρόβλημα για την εγχώρια κινηματογραφική βιομηχανία παραμένει η πειρατεία η οποία σύμφωνα με τις επισημάνσεις διευθυντικών στελεχών του κλάδου είναι σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται είναι ίσως στο υψηλότερο ποσοστό από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν διαφυγόντα έσοδα που αγγίζουν ακόμα και το 30 % του υφιστάμενου κύκλου εργασιών. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Γενική Διευθύντρια της UNITED INTERNATIONAL PICTURE κ.Μ.Τοτόμη << Η καταπολέμηση της πειρατείας είναι εξαιρετικά περιορισμένη και δυστυχώς κάθε μέρα που περνάει διευρύνεται. Υπάρχουν πολύ μεγάλες απώλειες εσόδων. Ίσως είναι εξαιρετικά χαρακτηριστικό να αναφέρω ότι ακόμα και στις επίσημες προβολές που κάνουν οι εταιρίες για την προώθηση των ταινιών η συμμετοχή των ειδικών για αυτό το σκοπό είναι ανύπαρκτη. Τις έχουν κατεβάσει από το Ιντερνέτ.>>




AΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

 
 
Ειδήσεις για όλους | Σχόλια | Αγγελίες | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία