ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
     
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΟ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
Κινηματογραφικό φεστιβάλ Βερολίνου

Μπορεί ο Ρομάν Πολάνσκι να μην μπόρεσε να έρθει -εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων εναντίον του που τον κρατάνε κλεισμένο στο σαλέ του στην Ελβετία - η ταινία του όμως, "Ο συγγραφέας-φάντασμα" έκανε αρκετή εντύπωση κατά την προβολή της στο διαγωνιστικό τμήμα του 60ού κινηματογραφικού φεστιβάλ του Βερολίνου. Πρόκειται για ένα πολιτικό θρίλερ, στο πνεύμα ταινιών όπως "Τρεις μέρες του Κόνδορα", γύρω από έναν συγγραφέα-φάντασμα που αναλαμβάνει να γράψει τα απομνημονεύματα ενός πρώην Βρετανού πρωθυπουργού. Στην έρευνά του για το βιβλίο, ο συγγραφέας ανακαλύπτει διάφορα μυστικά από το παρελθόν του πρωθυπουργού, που τώρα κατηγορείται για απαγωγή και βασανισμό Αράβων κρατούμενων, και που βάζουν τη ζωή του σε κίνδυνο. Γυρισμένη με ρυθμό, με μπόλικο μυστήριο και σασπένς, η ταινία σημειώνει την επιστροφή του Πολάνσκι σ' έναν κινηματογράφο παραπλήσιο των ταινιών του, "Τσάιναταουν" και "Frantic", με πολύ καλές ερμηνείες από τους Γιούαν ΜακΓκρέγκορ (συγγραφέας) και Πίαρς Μπρόσναν (ο πρωθυπουργός). "Ρώτησα τον Πολάνσκι αν για τον πρωθυπουργό είχε υπόψη του τον Τόνι Μπλερ κι αν η ερμηνεία μου έπρεπε να μοιάζει μ' εκείνον", ανέφερε στη συνέντευξη τύπου ο Πίαρς Μπρόσναν, "και μου είπε όχι. Αλλά όσο περισσότερο διάβαζα το ρόλο τόσο πιο κοντά στον Τόνι Μπλερ τον έβλεπα: το Αφγανιστάν, τον πόλεμο του Ιράκ, τη σχέση του και τις συμφωνίες του με τον Μπους". Στο ίδιο πνεύμα μίλησε και ο Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, ενώ ο παραγωγός της ταινίας τόνισε πόσο παράξενο είναι να βρίσκονται όλοι τους στο Βερολίνο, ενώ ο ίδιος ο Πολάνσκι να μην μπορεί να έρθει. Στις καλές ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος και η "Howl" των γνωστών για τα ντοκιμαντέρ τους Ρομπ Επσταϊν και Τζέφρι Φρίντμαν. Πρόκειται για μια ταινία γύρω από το τολμηρό, με ξεκάθαρες ομοφυλοφιλικές αναφορές, ποίημα "Howl" του γνωστού Αμερικανού ποιητή Αλαν Γκίνσμνπεργκ, που όταν πρωτοδημοσιεύτηκε προκάλεσε σκάνδαλο και κατέληξε στα δικαστήρια με τον εισαγγελέα να ζητά την απαγόρευσή του. Οι σκηνοθέτες στήνουν την ιστορία τους σαν είδος ντοκιμαντέρ, χρησιμοποιώντας αποσπάσματα από επίκαιρα και για τους διαλόγους τις σημειώσεις του Γκίνσμπεργκ, καθώς και τα πρακτικά του δικαστηρίου. Το ίδιο ποίημα διαβάζει ο Τζέιμς Φράνκο (που υποδύεται με τρόπο εξαιρετικό τον Γκίνσμπεργκ), με τους δύο σκηνοθέτες να τον "ζωντανεύουν" με πολύ πετυχημένα κινούμενα σχέδια. Με την κινεζική ταινία "Χωριστά, μαζί" του Γουάνγκ Κουαν'αν (Χρυσή Αρκτο για την ταινία του "Ο γάμος της Τούγια", 2007), που συμμετέχει στο διαγωνιστικό της τμήμα, έκανε χθες επίσημη έναρξη η 60η Μπερνινάλε. Έναρξη σε μια εορταστική ατμόσφαιρα εξαιτίας των 60 χρόνων του φεστιβάλ -ξεκίνησε το 1951 στο χωρισμένο στα δύο μεταπολεμικό Βερολίνο ως αντίβαρο στα φεστιβάλ της Μόσχας και του Κάρλοβι Βάρι- με την παρουσία πολιτικών προσώπων, ανάμεσα στους οποίους και ο υπουργός Πολιτισμού της χώρας, αλλά και μεγάλων ονομάτων του γερμανικού κινηματογράφου. Οπως δήλωσε ο Γερμανός σκηνοθέτης Βέρνερ Χέρτσοκ, αναλαμβάνοντας την προεδρία της κριτικής επιτροπής, "δεν υπάρχει μαγική φόρμουλα για να κρίνει κανείς την καλύτερη ταινία". "Αν πράγματι εμφανιστεί μια εξαιρετική ταινία, θα την αναγνωρίσουμε", συμπλήρωσε ο σκηνοθέτης του "Αγκίρε, η μάστιγα του θεού", έχοντας στο πλάι του τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής: Ρενέ Ζελβέγκερ, Φραντσέσκα Κομεντσίνι, Κορνήλιο Φρόμπες, Γιου Ναν, Χοσέ Μαρία Μοράλες και Νουρουντίν Φαράχ. Η ταινία του Κουαν'αν είναι μια συγκινητική, πολύ ανθρώπινη ταινία, με πολιτικές αναφορές, που εκτυλίσσεται στη σύγχρονη Κίνα, με επίκεντρο την επιστροφή από την Ταϊβάν ενός πρώην στρατιώτη που, το 1949, στην περίοδο δηλαδή του εμφύλιου πολέμου, είχε ακολουθήσει τον ηττημένο στρατό του Τσάνγκ-Και-Σεκ στην Ταϊβάν. Ο γερασμένος, πια, ήρωας επιστρέφει για να συναντήσει την παλιά του αγάπη που είχε αναγκαστεί να εγκαταλείψει πριν ακόμη προλάβει να γεννήσει το γιο τους και που τώρα θέλει να την πείσει να τον ακολουθήσει πίσω στην Ταϊβάν. Πενήντα, όμως, χρόνια μετά, τα πράγματα έχουν αλλάξει ριζικά: η αγαπημένη του έχει παντρευτεί και έχει αποκτήσει και άλλα παιδιά, και, παρ' όλο που η ίδια αρχικά αποφασίζει να τον ακολουθήσει, τα παιδιά της εναντιώνονται. Κι αρχίζει ένα δράμα, με φόντο διάφορα ελκυστικά γεύματα, που φέρνει σε σύγκρουση τη μητέρα με τα παιδιά και όπου ο καθένας από τα μέλη της οικογένειας έχει δίκαιο. Τα πράγματα θα χειροτερέψουν όταν ο νυν σύζυγος παθαίνει έμφραγμα, κάνοντας τη γυναίκα του να το ξανασκεφτεί. Ο σκηνοθέτης αφηγείται την ιστορία του με χαμηλούς τόνους, διανθίζοντάς την με χιούμορ και ειρωνεία, αποφεύγοντας τους μελοδραματισμούς και αποσπώντας εξαιρετικές ερμηνείες και από τους τρεις πρωταγωνιστές του.




AΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

 
 
Ειδήσεις για όλους | Σχόλια | Αγγελίες | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία