ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
     
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΟ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΩΝ ΑΠΟ 16/1/2014 - 22/1/2014

Απο τον Αλέξη Λ.Μακρή

Με δυο πρωτοκλασάτα ονόματα - Έμα Τόμσον και Τομ Χανκς σε μια 100% χολιγουντιανή ταινία - έρχεται αντιμέτωπη η Βαλέρια Γκολίνο, στην πρώτη της σκηνοθετική εμφάνιση. Ο Ντένης Ηλιάδης, ο μόνος Έλληνας σκηνοθέτης που κατοικοεδρεύει στο Λος Άντζελες, υπογράφει ένα ενδιαφέρον θρίλερ, ενώ ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο γρονθοκοπιέται με τον Σιλβέστερ Σταλόνε, σε μια πυγμαχική κωμωδία. Για τα παιδιά, υπάρχει μια συγκινητική ιστορία, με φόντο χιονισμένα βουνά.

Η μαγική ομπρέλα ** ½

(Saving Mr. Banks)

Κομεντί - Διάρκεια 125'

Σκηνοθεσία: Τζον Λι Χάνκοκ

Παίζουν: Έμα Τόμσον, Τομ Χανκς, Κόλιν Φάρελ, Άνι Ρόουζ Μπάκλεϊ, Πολ Τζιαμάτι, Ρουθ Γουίλσον

Έναν από τους κυριότερους μύθους της «ξεσκονίζει» η Disney, φωτίζοντας τα παρασκήνια πίσω από τη δημιουργία της «Μαίρη Πόπινς» (πέντε Όσκαρ από 13 υποψηφιότητές και ακαθάριστα κέρδη 102.300.000 δολαρίων, με προϋπολογισμό 6.000.000 δολαρίων), που έκανε πρεμιέρα πριν από μισό αιώνα. Αν και ό,τι έπιανε ο Γουόλτ Ντίσνεϊ γινόταν χρυσάφι, δεν θα είχε υπάρξει εισπρακτική επιτυχία, ούτε καν η συγκεκριμένη ταινία, αν δεν είχε δώσει τη συγκατάθεσή της για το γύρισμά της η συγγραφέας των βιβλίων με ηρωίδα την περίφημη γκουβερνάντα με τη χαρακτηριστική ομπρέλα. Η Π. Λ. Τράβερς απορρίπτει επί μία εικοσαετία τις προτάσεις της χολιγουντιανής εταιρείας, όμως, το 1961, η επερχόμενη πτώχευσή της την αναγκάζει να πάει στο Λος Άντζελες για να διαπραγματευθεί την παραχώρηση των δικαιωμάτων. Ο δαιμόνιος Ντίσνεϊ δεν θα πείσει εύκολα αυτή την ξεροκέφαλη Λονδρέζα διανοούμενη, που απεχθάνεται τα καρτούν και τα μιούζικαλ, χλευάζει οτιδήποτε αμερικανικό και αρνείται μετά βδελυγμίας να την ξεναγήσουν στα στούντιο και την Ντίσνεϊλαντ. Στην πραγματικότητα, η Τράβερς φοβάται ότι ο μπαμπάς του Μίκι Μάους, κάνοντας την κινηματογραφική διασκευή που έχει υποσχεθεί στην κόρη του, θα ευτελίσει μια καθοριστική παιδική της μνήμη, αυτή που στάθηκε η συγγραφική της έμπνευση για τη Μαίρη Πόπινς. Αν η ταινία κακοποιήσει το βιβλίο, θα είναι σαν να προδίδεται ένα λατρεμένο της πρόσωπο. Η ανυποχώρητη στάση της ερμηνεύεται από το παρελθόν της, με εκτεταμένες αναδρομές στις αρχές του 20ου αιώνα που συνιστούν μια δεύτερη παράλληλη ταινία. Η διαδικασία προσέγγισης της ορθολογίστριας Βρετανής με τον Αμερικανό γητευτή παιδιών και μεγάλων είναι επίπονη για τους δυο εξ ίσου ισχυρογνώμονες ήρωες, αλλά ευχάριστη για τον θεατή. Πέρα από το επίμονο ψυχολογικό «ψάξιμο» που διαφοροποιεί ποιοτικά τη συνταγή στοχεύοντας αποκλειστικά στους ενήλικες, έχουμε την Έμα Τόμσον εναντίον του Τομ Χανκς, σε μια απολαυστική αντιπαράθεση της μονολιθικής αγγλικής αισθητικής με τον μονοδιάστατο αμερικανικό πραγματισμό. Τελικά, βέβαια, κερδίζουν οι Αμερικανοί, αν και το φινάλε παραποιεί τα γεγονότα για χάρη του χάπι εντ. Όμως ας μη ξεχνάμε ότι, όπως η ιστορική «Μαίρη Πόπινς» έτσι κι αυτή η δραματική κομεντί προέρχεται από ένα στούντιο που καθόρισε τις τύχες του Χόλιγουντ παράγοντας παραμύθια.

Μέλι ***

(Miele)

Δραματική - Διάρκεια 96'

Σκηνοθεσία: Βαλέρια Γκολίνο

Παίζουν: Τζασμίν Τρίνκα, Κάρλο Τσέκι, Λίμπερο ντε Ρέντζιο

Η έκπληξη της εβδομάδας ακούει στο όνομα Βαλέρια Γκολίνο. Στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο, η Ελληνοϊταλίδα ηθοποιός, εκτός από την καλλιτεχνική της επάρκεια, αποδεικνύει και την κοινωνική της ευαισθησία, προσεγγίζοντας την ευθανασία από την πλευρά εκείνου που υποβοηθά την αυτοκτονία του πάσχοντος. Ένα θέμα-παγίδα, αφού το άτομο που παρέχει το δηλητήριο και τις οδηγίες -έστω κατόπιν συγκατάθεσης του ασθενούς- είναι, στην Ιταλία, υπαίτιος θανάτου, από νομική και ηθική άποψη. Ίσως και εκ προθέσεως δολοφόνος, σύμφωνα μια πιο ακραία ερμηνεία. Η ταινία ξεπερνάει αυτόν τον σκόπελο, αποφεύγοντας να δικαιώσει ή να καταδικάσει την ηρωίδα. Ξεκαθαρίζει όμως από την αρχή ότι η Ιρένε, φοιτήτρια της ιατρικής που έρχεται σε επαφή με υποψήφιους αυτόχειρες μέσω ενός γιατρού, θεωρεί λειτούργημα το να απαλλάσσει από τον πόνο τους συνανθρώπους της. H Ιρένε πέφτει σε σοβαρό δίλημμα, όταν συνειδητοποιεί ότι ένας από τους «πελάτες» της χαίρει άκρας υγείας. Ο Κάρλο, πετυχημένος 70χρονος μηχανικός, έχει απλώς βαρεθεί τη ζωή του. Εκείνη θα προσπαθήσει να τον μεταπείσει, εκείνος θα αναβάλει τη μοιραία κίνηση και στη διάρκεια της τρυφερής σχέσης που δημιουργείται μεταξύ τους, η Ιρένε θα προβεί σε ριζικές αναθεωρήσεις. Μια μελαγχολική ιστορία που η σκηνοθέτης αφηγείται λιτά, χωρίς ούτε ένα περιττό πλάνο και δίχως αυταρέσκεια, καθώς εκείνο που προέχει γι' αυτήν είναι να αφουγκραστεί την καρδιά της ηρωίδας της. Ούσα ηθοποιός, η Γκολίνο προσφέρει με γενναιοδωρία χυμώδεις ρόλους στους δυο εξαιρετικούς πρωταγωνιστές της: την Τζασμίν Τρίνκα, με το αγορίστικο παρουσιαστικό και το βαθύ, βελούδινο βλέμμα, που μας πείθει απόλυτα για τον ιδεαλισμό της Ιρένε και τον Κάρλο Τσέκι, σπουδαίο Ιταλό θεατράνθρωπο, σε μια από τις λιγοστές κινηματογραφικές εμφανίσεις του. Ο ώριμος στοχασμός και η στοργή για τον άνθρωπο διαπερνούν την πρώτη ταινία της Γκολίνο, που μας κάνει να περιμένουμε για την επόμενη.

Ένας ακόμα ** ½

(Plus one)

Θρίλερ- Διάρκεια 95'

Σκηνοθεσία: Ντένης Ηλιάδης

Παίζουν: Ρις Γουέκφιλντ, Λόγκαν Μίλερ, Άσλεϊ Χίνσοου, Νάταλι Χολ

Την χολιγουντιανή εφηβική κωμωδία «πειράζει», αποδομώντας τα κλισέ με την παρέμβαση της επιστημονικής φαντασίας, ο Ντένις Ηλιάδης στη δεύτερη αμερικανική ταινία του, μετά το «Last house on the left». Παρόντα όλα τα στοιχεία που συναντάμε στο «American pie»: τα αγόρια με τα μυαλά μόνιμα κολλημένα στο σεξ, οι ανάφτρες κοπέλες και τα σοβαρά κορίτσια, τα αισχρά καλαμπούρια, το οργιαστικό πάρτι, το ερωτευμένο ζευγαράκι σε κρίση. Ο Ντ. Ηλιάδης συνθέτει με αδρές πινελιές τα πορτρέτα της πεντάδας των κεντρικών χαρακτήρων και της παρέας τους, ενώ προχωρεί με ορμητικούς βιντεοκλιπάδικους ρυθμούς προς την ανατροπή που έρχεται από το Διάστημα. Πρόκειται για μια ευρηματική σεναριακή σύλληψη. Η πρόσκρουση δυο μετεωριτών στη Γη προκαλεί συνεχείς διακοπές ρεύματος, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν ακριβή «αντίγραφα» των παιδιών που συμμετέχουν σε ένα πάρτι. Μέσα στη θολούρα τους από το μεθύσι και τις ανεξέλεγκτες ορμόνες, κάποιοι θα μπορέσουν να εντοπίσουν τους κλώνους τους και να διαπιστώσουν ότι ύστερα από κάθε μπλακ άουτ οι σωσίες τους τούς πλησιάζουν χρονικά, απειλώντας να ταυτιστούν μαζί τους. Όμως το τι θα συμβεί όταν θα πραγματοποιηθεί αυτή η σύζευξη παραμένει θολό και αυτή είναι η μεγάλη αδυναμία της ταινίας. Η άγνοια της πραγματικής διάστασης της απειλής ακυρώνει το σασπένς, καθώς ένα θρίλερ που ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς καταλήγει σε σπασμωδικές σκηνές παράνοιας και σε γενικό κομφούζιο. Και δεν είναι μόνο οι κινηματογραφικοί ήρωες που μπερδεύουν τους κλώνους με τους πραγματικούς ανθρώπους. Την ίδια σύγχυση παθαίνει και ο θεατής, χάνοντας το νήμα της αφήγησης μιας κατά τα άλλα δεξιοτεχνικά σκηνοθετημένης ταινίας. 

Επιστροφή στο ρινγκ * ½

(Grudge match)

Κωμωδία- Διάρκεια 113'

Σκηνοθεσία: Πίτερ Σίγκαλ

Παίζουν: Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Σιλβέστερ Σταλόνε, Κιμ Μπάσιντζερ, Άλαν Άρκιν

Ο Ρόκι και το Οργισμένο Είδωλο διακωμωδούνται εμφανώς, αν και ο Σιλβέστερ Σταλόνε παίρνει πιο σοβαρά τον ρόλο του απ' ό,τι ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο τον δικό του. Πάντως κανείς από τους δυο τους δεν έχει χημεία με την Κιμ Μπάσιντζερ, που υποδύεται το μήλον της έριδος δύο πάλαι ποτέ πρωτοπυγμάχων και άσπονδων εχθρών. Οι δυο πρωταγωνιστές «κολλάνε» καλύτερα μεταξύ τους, συνθέτοντας ένα αταίριαστο δίδυμο, τον Ρέιζορ και τον Δε Κιντ, οι οποίοι, ύστερα από 30 χρόνια, ανεβαίνουν ξανά στο ρινγκ για να λύσουν τις διαφορές τους και τα οικονομικά τους προβλήματα. Ώσπου να έρθει η τελική αναμέτρηση, η ταινία τσουλάει αργά, με τους ηθοποιούς να λένε αγορίστικα καλαμπούρια μπροστά στη στατική κάμερα, σε στιλ παλιού ελληνικού σινεμά. Τεμπέλικη σκηνοθεσία, χωρίς ίχνος κωμικού timing, που δεν αξιοποιεί τα ατού της. Όσο για τους δυο σούπερ σταρ, αυτοί πλέον παίζουν σε ό,τι να' ναι, προκειμένου να μην ξεχαστούν από το κοινό.

Μπελ και Σεμπαστιέν, δύο αχώριστοι φίλοι **

(Belle et Sebastien)

Παιδική - Διάρκεια 104'

Σκηνοθεσία: Νικολά Βανιέ

Παίζουν: Φελίξ Μποσουέ, Τσεκί Καριό, Μαργκό Σατελιέ

Καλογυρισμένη περιπέτεια για παιδιά σχολικής ηλικίας βασισμένη σε τηλεοπτικό σίριαλ. Οι καρτποσταλικά φωτογραφημένες γαλλικές Άλπεις είναι το σκηνικό της φιλίας ενός αγοριού με μία αδέσποτη σκύλα στη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής. Το παιδί προστατεύει το τετράποδο το οποίο κυνηγούν οι χωρικοί, θεωρώντας το υπεύθυνο για τον θάνατο κατσικιών και προβάτων. Μια παράλληλη δευτερεύουσα πλοκή εξελίσσεται σε κύρια, όταν οι Γερμανοί καταδιώκουν Εβραίους που κατευθύνονται στη γειτονική Ελβετία. Ολίγον σασπένς συν ένα λαβ στόρι μεταξύ αξιωματικού της Βέρμαχτ και γενναίας Γαλλίδας αντιστασιακής. Όλα ανώδυνα, προβλέψιμα και ωραιοποιημένα, στην παλαιομοδίτικη παράδοση του «Λάσι, το πιστό σκυλί».




AΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

 
 
Ειδήσεις για όλους | Σχόλια | Αγγελίες | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία