ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
     
MΟΥΣΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Στέλλα Τσάνη - Διονύσης Μαλλούχος "Βιέννη - Ντύσσελντορφ - Βιέννη"

Αθήνα - 24 Οκτ/14.

H Subways Music παρουσιάζει τη δισκογραφική σύμπραξη δύο
καταξιωμένων σολίστ του βιολιού και του πιάνου, της Στέλλας
Τσάνη και του +ιονύση Μαλλούχου, σε έργα Μπετόβεν,
Σούμαν, Σούμπερτ και Ραφ, τα οποία έχουν ερμηνεύσει πολλές
φορές σε κοινές τους συναυλίες. Πρόκειται για ένα μουσικό
ταξίδι στο 19ο αιώνα με "σταθμούς" τις πόλεις όπου
συνετέθησαν τα τρία πρώτα - και σημαντικότερα - έργα του
δίσκου.
 
Δύο λόγια για τα έργα:

• Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827) : Σονάτα για βιολί και πιάνο αρ. 8 έργο 30 αρ. 3, σε Σολ μείζονα

Το έργο του Μπετόβεν διακρίνεται κυρίως σε τρεις χρονικές περιόδους. Η πρώτη αρχίζει από τα πρώτα έργα του μέχρι το 1802
που δημιουργεί τελικά ένα προσωπικό ύφος. Η δεύτερη περίοδος διαρκεί περίπου μέχρι το 1816 και ο Μπετόβεν είναι ήδη ένας
αναγνωρισμένος συνθέτης. Η τελευταία περίοδος διακρίνεται από την παρουσία του ρομαντικού στοιχείου στις συνθέσεις του. Η
σονάτα του παρόντος είναι η τρίτη που υπάγεται στο έργο (opus) 30. Και οι τρεις αυτές σονάτες (έγραψε συνολικά 10 σονάτες
για βιολί και πιάνο) συνετέθησαν το 1802 στη Βιέννη, δηλαδή στο μεταίχμιο των δύο πρώτων περιόδων, πάνω στη στιγμή που
αποσαφηνίζεται η συνθετική ταυτότητα του Μπετόβεν.

• Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856) : Σονάτα για βιολί και πιάνο αρ. 1 έργο 105, σε λα ελάσσονα

Η σονάτα αυτή συνετέθη από το Σούμαν το 1851 στο Ντύσσελντορφ της Γερμανίας. Εκεί είχε πάει για να εργαστεί μόνιμα ως
μουσικός διευθυντής, αλλά δεν μπόρεσε να διατηρήσει τη θέση του για πολλά χρόνια. Η αιτία ήταν μία διανοητική - ψυχική
διαταραχή που ξέσπασε έντονα εκείνη την περίοδο και που του δημιούργησε τεράστια προβλήματα στην εργασιακή και
προσωπική του ζωή μέχρι τον τελικό του εγκλεισμό σε ψυχιατρείο. Παρόλα αυτά συνέχισε να συνθέτει και μάλιστα κάποια πολύ
σπουδαία έργα του γράφτηκαν από εκείνη την περίοδο και έπειτα. Η πρώτη εκτέλεση της σονάτας του παρόντος ηχογραφήματος
πραγματοποιήθηκε το Μάρτιο του 1852 από το μεγάλο βιολονίστα της εποχής Φέρντιναντ Ντάβιντ μαζί με τη διάσημη σολίστ του
πιάνου και σύζυγο του Σούμαν, Κλάρα. Η σονάτα απαρτίζεται από τρία μέρη: α) Mit leidenschaftlichem Ausdruck (με
παθιασμένη/φλογερή έκφραση), β) Allegretto και γ) Lebhaft (ζωηρά).

• Φραντς Σούμπερτ (1797-1828) : Σονατίνα για βιολί και πιάνο op. posth. 137 αρ. 3, σε σολ ελάσσονα

Ο Σούμπερτ συνέθεσε καί τις τρεις Σονατίνες για βιολί και πιάνο το 1816 - σε ηλικία 19 ετών - στη Βιέννη. Εκείνη η περίοδος της
ζωής του (1814-1818) ήταν και η πιο δημιουργική. Είχε ξεκινήσει να δέχεται ιδιαίτερα μαθήματα μουσικής από το διάσημο
συνθέτη της εποχής Αντόνιο Σαλιέρι, δεν είχαν ακόμη εμφανιστεί τα προβλήματα υγείας που τον κλόνισαν λίγα χρόνια αργότερα
και δεν αντιμετώπιζε τις τεράστιες οικονομικές στερήσεις που στο μέλλον υπήρξαν καθοριστικές για τη ζωή του. Σε αυτήν την
τρίτη σονατίνα του Σούμπερτ μπορεί να διακρίνει κανείς τρία βασικά μουσικά στοιχεία: α) την απαρχή του γερμανικού
ρομαντισμού, β) την επιρροή του δασκάλου του, Α. Σαλιέρι και γ) τον έντονο θαυμασμό του συνθέτη για το Μπετόβεν. Αυτός ο -
καθοριστικός - θαυμασμός γεννήθηκε το 1814, όταν ο 17χρονος τότε Σούμπερτ παρακολούθησε στη Βιέννη μία παράσταση της
μοναδικής όπερας που συνέθεσε ο Μπετόβεν, του Φιντέλιο. Έκτοτε, τα "μπετοβενικά" στοιχεία εμφανίζονται σε μεγάλο μέρος της
εργογραφίας του Σούμπερτ.

• Γιόζεφ Γιοάκιμ Ραφ (1822-1882) : Καβατίνα για βιολί και πιάνο έργο 85 αρ. 3

O Γερμανός συνθέτης Γιόζεφ Γιοάκιμ Ραφ ήταν δάσκαλος σε σχολείο, αλλά έμαθε - κυρίως μόνος του - πιάνο, βιολί και σύνθεση.
Στην ενασχόλησή του με τη μουσική τον ενθάρρυναν και οι διάσημοι φίλοι του, Μέντελσον και Λιστ. Στην εποχή του ήταν αρκετά
δημοφιλής και οι συνθέσεις του σημείωναν συχνά επιτυχία. Με το πέρασμα του χρόνου η μουσική του ξεχάστηκε με μοναδική
εξαίρεση την όμορφη και μελωδική Καβατίνα για βιολί και πιάνο, σύνθεση του 1859, που γράφτηκε στο Βισμπάντεν της
Γερμανίας. Η καβατίνa (cavatina) είναι υποκοριστικό της καβάτα (cavata), ενός είδους σύντομης φωνητικής σύνθεσης σαν άρια
που χρησιμοποιήθηκε πολύ στην ιταλική όπερα από το 1700 κι έπειτα. Η καβατίνα χαρακτηρίζεται κυρίως για το λυρισμό και τη
μελωδικότητα, παρά για τη δραματικότητά της.

Οι άλλοι συντελεστές του δίσκου:

• Παραγωγή: Subways Music - +ιεύθυνση Παραγωγής: Σοφοκλής Σαπουνάς
• Ηχοληψία - Μάστερινγκ: Βαγγέλης Κατσούλης - Ηχογράφηση: Στούντιο Σπέκτρουμ
• Φωτογραφίες: Γιώργος Τέντες – Γραφιστικά: Άννα Μπουγκά
• Εμπορική εκπροσώπηση: Massive Productions
• Copyright: Εράτειο Jδείο - Σοφοκλής Σαπουνάς & Σία Ο.Ε.
• +ιανομή: Πολιτιστική 

Δράση – Ε.Μ.Σ.Ε.
 
Οι ερμηνευτές:

H Στέλλα Τσάνη ξεκίνησε τις σπουδές της στο βιολί σε ηλικία 5 ετών. Αποφοίτησε από την τάξη
του Τάτση Αποστολίδη στο bδείο Αθηνών με βαθμό "Άριστα Παμψηφεί και Α΄ Βραβείο". Έκτοτε
βραβεύθηκε σε διαγωνισμούς, ηχογράφησε για το ραδιόφωνο, την τηλεόραση, τη δισκογραφία
και τον κινηματογράφο, έδωσε πολλά ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου και
παρουσίασε πολλά έργα σε πρώτη εκτέλεση.
Από το 2003 συνεργάζεται ως σολίστ με την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών και το
Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής υπό τη διεύθυνση των Θόδωρου Αντωνίου, Ιάκωβου
Κονιτόπουλου, Mιχάλη Οικονόμου, Gunther Schuller και Valery Oreshkin. Επίσης, υπήρξε για 5
χρόνια εξάρχουσα και σολίστ της Πανευρωπαϊκής και Μεσογειακής Ορχήστρας που ίδρυσε η
διεθνής πολιτιστική οργάνωση ΕCUME πραγματοποιώντας πολλές διεθνείς περιοδείες.
Πραγματοποίησε πολλά ρεσιτάλ, σολιστικές εμφανίσεις και περιοδείες στην Ελλάδα και
σε πολλά άλλα κράτη, κυρίως σε χώρες της Ευρώπης, της Μεσογείου, της Αφρικής και της
Μέσης Ανατολής εμφανιζόμενη σε πολύ σημαντικούς χώρους υπό τη διεύθυνση Ελλήνων και
ξένων αρχιμουσικών όπως οι: Αngelo Guarania, Solhi Al Vadi, Raad Khalaf, Amine Kouider, Guihad Daoud, Elise Gauthier -
Villars, Jetmir Barbullushi, Ανδρέας Πυλαρινός, Βλαδίμηρος Συμεωνίδης, Ελευθέριος Καλκάνης κ.ά..
Είναι ιδρυτικό μέλος του Ellemis piano quartet, με το οποίο ηχογράφησε τον πρώτο της δίσκο με έργα των Johannes
Brahms και Ernest Chausson, ο οποίος εκδόθηκε το 2004 από τη Subways Music αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές. Το Νοέμβριο
του 2005 κυκλοφόρησε από τη Subways Music σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών το CD της με τίτλο "Ελλάνιον",
όπου μαζί με την Έλενα Χούντα στο πιάνο ερμηνεύει έργα Nίκου Σκαλκώτα, Μανώλη Καλομοίρη, Θόδωρου Αντωνίου, Ιάκωβου
Κονιτόπουλου και Λεωνίδα Κανάρη. Το Μάιο του 2008 εκδόθηκε το cd της "Live in Athens”, το οποίο αποτελεί τη ζωντανή
ηχογράφηση του ρεσιτάλ που είχε δώσει στην Αθήνα υπό τη συνοδεία του διάσημου Καναδού πιανίστα Στήβεν Χαμ με έργα
Brahms, Debussy και +ραγατάκη. Ο δίσκος αυτός βραβεύθηκε ως ο καλύτερος ελληνικός δίσκος του 2008 από την Ένωση
Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το +εκέμβριο του 2008 στο Μέγαρο Μουσικής
Αθηνών. To Γενάρη του 2010 κυκλοφόρησε ο νέος δίσκος της με το Ellemis piano quartet με τίτλο "Εικόνες" που περιέχει έργα
των Robert Schumann, Georg Friedrich Händel, Giulio Caccini, Craig Armstrong, Νότη Μαυρουδή, Λεωνίδα Κανάρη, Μιχάλη
Αρχοντίδη και Έλενας Χούντα.
Επίσης, είναι το πρώτο βιολί του κουαρτέτου εγχόρδων "L’ Anima", με το οποίο – μεταξύ άλλων – έχει εμφανιστεί στο
Προεδρικό Μέγαρο και το Μέγαρο Μαξίμου ως προσκεκλημένη της Προεδρίας της +ημοκρατίας και της Κυβέρνησης. Επίσης, με
το ίδιο σχήμα εμφανίστηκε τον Απρίλιο του 2003 στη Στοά του Αττάλου κατά την Τελετή +ιεύρυνσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
ενώπιον των 25 ηγετών και αντιπροσωπειών των χωρών μελών, ως προσκεκλημένη του Υπ. Εξωτερικών και της Ελληνικής
Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

O Διονύσης Μαλλούχος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1963. Ξεκίνησε μαθήματα πιάνου στο Εθνικό
bδείο με τη Θάλεια Μπαχά. Συνέχισε τις σπουδές του στο bδείο Αθηνών, απ΄όπου και πήρε
+ίπλωμα το 1987, στην τάξη του Γιώργου Αρβανιτάκη. Με την υποστήριξη των ιδρυμάτων
"Αλέξανδρος Σ. bνάσης" και "Μπάκαλα" μελετά κοντά στους Μarta Gulyas και Istvan Gulyas,
στην Ακαδημία "Ferenc Liszt" της Βουδαπέστης (1988-91).
Εχει εμφανισθεί στις σημαντικότερες αθηναϊκές αίθουσες, σε πολυάριθμα Φεστιβάλ
(Πεντέλης, Κερκύρας, Ηρακλείου Κρήτης, Σάμου, Σύρου, Τήνου, Νάξου, Αίγινας, Πάτμου, κ.α.)
στη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και πολλές άλλες πόλεις της Ελλάδας, καθώς και στο Μόντε
Κάρλο, τη Γερμανία (Βερολίνο), τις Η.Π.Α. (Νέα Υόρκη, Ατλάντα, Nashville, πανεπιστήμια
Princeton, Rutgers, Indianapolis), την Abuja της Νιγηρίας, στο Φεστιβάλ της Bevagna και στη
"Villa Reale" της Monza στην Ιταλία, στη Βουδαπέστη, το Εstergom και άλλες πόλεις της
Ουγγαρίας κ.α., σε ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου.
Εχει συμπράξει ως σολίστ με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, τη
Συμφωνική Ορχήστρα του +ήμου Αθηναίων, τη Συμφωνική Ορχήστρα του +ήμου Θεσσαλονίκης, την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα
Νέων, την ορχήστρα Sinfonietta Αθηνών, την Ορχήστρα +ωματίου του +ήμου Αθηναίων και την Ορχήστρα Εγχόρδων "Franz
Liszt" της Ουγγαρίας (Ηρώδειο, Φεστιβάλ Αθηνών ΄93).
Έχει ηχογραφήσει για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Ερμήνευσε έργα του +ημήτρη Παπαδημητρίου που
κυκλοφορούν σε βινύλιο και CD "Αλκυονίδες του Έρωτα" και συμμετείχε σε δισκογραφικές παραγωγές έργων Ελλήνων συνθετών
(Γιώργου Κουρουπού: "Τρία κυπριακά τραγούδια", κ.α.).
Υπήρξε επι πολλά χρόνια συνεργάτης της Φραγκίσκης Καρόρη στην ΕΤ-1, ως σεναριογράφος, παραγωγός και
παρουσιαστής τηλεοπτικών μουσικών εκπομπών με έμφαση στον εκπαιδευτικό και ενημερωτικό χαρακτήρα, σε σχέση με τα
παιδιά και τους νέους ["Ο Κόσμος της Μουσικής", +ιεθνείς Μουσικοί +ιαγωνισμοί, το "Παιχνίδι του μαύρου και του άσπρου" (1984-
92), "Νέα και Νότες" (1994-95)]. Από τον Απρίλιο του 2003 παρουσιάζει καθημερινά ραδιοφωνική εκπομπή στο Τρίτο Πρόγραμμα
της ΕΡΑ ("Όλα τα πρωινά του Τρίτου", πρωινή ζωντανή ζώνη).
Με εικοσαετή πείρα στη διδασκαλία του πιάνου, είναι σήμερα καθηγητής στο bδείο Αθηνών, το Αττικό bδείο και
συντονιστής του ετήσιου μετεκπαιδευτικού σεμιναριακού κύκλου "Πιάνο Χωρίς Σύνορα". Παράλληλα δίνει masterclasses στην
Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα, την Κοζάνη, τη Νάουσα, το Ηράκλειο Κρήτης και πολλές άλλες πόλεις της Ελλάδας, σε
συνεργασία με τοπικούς φορείς και bδεία. Από το 2007 διδάσκει μουσική στη +ραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και από τον
Αύγουστο του 2009 είναι διευθυντής στο +ημοτικό bδείο Καλαμάτας.
Είναι πτυχιούχος Χημικός Μηχανικός του Ε. Μ. Πολυτεχνείου.

AΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

 
 
Ειδήσεις για όλους | Σχόλια | Αγγελίες | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία