ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
     
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Μείωση τζίρου κατά την περίοδο των εκπτώσεων κατέγραψαν 8 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις

Θεσσαλονίκη

Μειωμένους τζίρους, σε ποσοστό 20% έως 30% κατά μέσο όρο, σε σχέση με πέρσι, είχαν τη φετινή περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων οκτώ στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης. Αυτό προκύπτει από τη σχετική έρευνα, που διεξήγαγε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), σε δείγμα 250 επιχειρήσεων του κέντρου, της δυτικής και της ανατολικής Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, το 81% των εμπόρων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε πως είχε αρνητική μεταβολή στον τζίρο του καταστήματός του, το 16% ότι διαμορφώθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρσι και μόλις 3% πως είχε αύξηση. Μάλιστα, τα ποσοστά αυτά δε διαφοροποιούνται σημαντικά ανά περιοχή. Έτσι, στο ιστορικό κέντρο το 79% των επιχειρήσεων ανέφεραν μειωμένους τζίρους, έναντι 84% στην ανατολική και 88% στη δυτική Θεσσαλονίκη. Οι χειρότερες επιδόσεις καταγράφηκαν στην περιοχή Εγνατία - Βενιζέλου - Ίωνος Δραγούμη του ιστορικού κέντρου, όπου το 92% των επιχειρηματιών είδαν το τζίρο τους να συρρικνώνεται. Ως βασικότεροι παράγοντες που συνέβαλαν στην πτώση του τζίρου αξιολογούνται η αρνητική ψυχολογία του καταναλωτή (ποσοστό 35%) και η οικονομική κρίση (ποσοστό 32%). Απογοητευμένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων συνολικά δήλωσε ποσοστό 82% των εμπόρων, με την πρώτη και δεύτερη εβδομάδα να υποδεικνύονται - σε ποσοστό 73% - ως οι καλύτερες της περιόδου. Σχεδόν οκτώ στους δέκα, εξάλλου, δήλωσαν απογοητευμένοι από την κίνηση κατά το διάστημα προ των εκπτώσεων. Χαρακτηριστικό είναι και το γεγονός πως - σύμφωνα με την έρευνα - οι καταναλωτές, σε ποσοστό 93%, πραγματοποίησαν τις αγορές τους με μετρητά και μόνον 7% με πιστωτικές κάρτες. Στο ερώτημα, τέλος, ποιο μέτρο κατά τη γνώμη τους θα βοηθούσε την επιχείρηση υπό το καθεστώς της οικονομικής κρίσης, οι απαντήσεις που δόθηκαν αφορούσαν στην αλλαγή ψυχολογίας του καταναλωτή (ποσοστό 27%), την ενίσχυση της ρευστότητας μέσω ΤΕΜΠΜΕ (ποσοστό 20%), την πάταξη του παρεμπορίου (ποσοστό 18%), την ελαστικοποίηση τραπεζικών κριτηρίων δανεισμού (ποσοστό 17%), την άμεση ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ (ποσοστό 16%).

AΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

 
 
Ειδήσεις για όλους | Σχόλια | Αγγελίες | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία