ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
     
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
«Αν δεν είστε on-line ξανασκεφτείτε το!»

Θεσσαλονίκη

«Αν δεν είστε on-line ξανασκεφτείτε το. Ο κόσμος είναι on-line κι αυτοί είναι οι πελάτες μας». Με τη φράση αυτή ο υπεύθυνος εταιρικής πολιτικής και επικοινωνίας της Google, Διονύσης Κολοκοτσάς, κάλεσε τους παρευρισκόμενους στο συνέδριο Export Summit του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδος (ΣΕΒΕ) να αξιοποιήσουν τα εργαλεία που προσφέρει το Διαδίκτυο για την ανάπτυξη των εξαγωγών. «Το 37% των χρηστών του Ιντερνέτ εμπιστεύονται σχόλια φίλων ή γνωστών στα social media για ν' αγοράσουν προϊόντα και υπηρεσίες. Ο τρόπος που ψωνίζουμε έχει αλλάξει. Το μαγαζί γωνία είναι το Διαδίκτυο», σημείωσε ο κ. Κολοκοτσάς. Ο ίδιος υπενθύμισε τα αποτελέσματα μελέτης της Boston Consulting Group (BCG), με τη στήριξη της google, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην Αθήνα. Όπως επανέλαβε, το 2010 το Διαδίκτυο συνεισέφερε 2,7 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία, φτάνοντας το 1,2% του ΑΕΠ, ποσοστό χαμηλότερο από το μέσο όρο της Ε.Ε. των 27, που ανέρχεται στα 3,8%, αλλά και από χώρες όπως η Τουρκία (1,7%). Η συνεισφορά του Διαδικτύου στην οικονομία αναμένεται να φτάσει τα 3,6 δισ. ευρώ το 2015. Ωστόσο, με την άμεση εφαρμογή μιας σειράς συγκεκριμένων παρεμβάσεων, το ποσό αυτό μπορεί να διπλασιαστεί και ν' ανέλθει στα 6,5 δισ. Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο είναι πιο αισιόδοξες και πουλάνε περισσότερο Σύμφωνα επίσης με την έρευνα, μεγάλο ποσοστό των ελληνικών επιχειρήσεων ουσιαστικά «δεν υπάρχουν διαδικτυακά». Κι αυτό ενώ οι εταιρείες με ενεργητική παρουσία στο Διαδίκτυο (high web) διαπιστώνουν αύξηση εσόδων παρά την κρίση και εμφανίζονται αισιόδοξες για τις πωλήσεις τους στο μέλλον, σε αντίθεση με εκείνες που είναι διαδικτυακά αδρανείς (no ή low web). Παράλληλα, το 42% των high web επιχειρήσεων πραγματοποιούν διεθνείς πωλήσεις, έναντι ποσοστού 9% για τις no web. Τα πέντε megatrends για την παγκόσμια οικονομία Στις πέντε θεμελιώδεις τάσεις (Megatrends) για το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας στις επόμενες δεκαετίες αναφέρθηκε από την πλευρά του ο Θεόδωρος Παπακωνσταντίνου, διευθυντικό στέλεχος στην Deloitte Business Solutions. Τα πέντε megatrends που συζητήθηκαν στην ομιλία, τα οποία οι εξαγωγείς πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη, αφορούν: -Τις προβλεπόμενες δημογραφικές εξελίξεις όπως η γήρανση και αύξηση του παγκόσμιου πληθυσμού (πχ, στην Ελλάδα για κάθε 100 άτομα παραγωγικής ηλικίας, εκτιμάται ότι θα υπάρχουν περίπου 50 άνω των 65 ετών μέχρι το 2040) -Τη μετατόπιση του κέντρου βάρους της παγκόσμιας οικονομίας και του παγκόσμιου εμπορίου: «η Ανατολή και αργότερα ο Νότος είναι η νέα Δύση», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι οι χώρες BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα), σε συνδυασμό με τα κράτη της ομάδας «Next 11» (πχ, Μεξικό, Ν. Κορέα, Φιλιππίνες) υπολογίζεται ότι θα παράγουν μέχρι το 2030 το 50% του παγκόσμιου ΑΕΠ). -Την πίεση στο φυσικό περιβάλλον και την εξάντληση των φυσικών πόρων («μας τελειώνουν τα καύσιμα, το νερό, το φαγητό» και άρα «οι τιμές των πρώτων υλών είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εκτοξευτούν»). -Τις εξελίξεις στην τεχνολογία: το 2012 οι πωλήσεις έξυπνων κινητών τηλεφώνων εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν για πρώτη φορά εκείνες των προσωπικών υπολογιστών. Παράλληλα, ενώ σήμερα μονοψήφιο ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού έχει πρόσβαση στο Ιντερνέτ μέσω κινητού, αυτό αναμένεται να εκτοξευτεί στο 60% σε 20 χρόνια! -Την ολοένα αυξανόμενη πολυπλοκότητα των αλληλοσυνδέσεων και αλληλεπιδράσεων, σε κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό επίπεδο στην παγκόσμια κοινωνία. Επιπλέον, ο κ. Παπακωνσταντίνου προσέγγισε συνοπτικά τα σενάρια που αφορούν τον κίνδυνο διάσπασης της Ευρωζώνης. Υπενθύμισε δε, παλαιότερη μελέτη της Nomura (2011), βάσει της οποίας σε περίπτωση διάσπασης και επιστροφής στη δραχμή, το νέο εθνικό νόμισμα της Ελλάδας εκτιμάται ότι θα ήταν υποτιμημένο κατά 58%. Τόνισε τέλος ότι, με βάση και τα παραπάνω trends, η Ελλάδα και οι ελληνικές επιχειρήσεις θα έπρεπε να εστιάσουν σε περιοχές με προοπτικές ανάπτυξης, στην καινοτομία, αλλά και σε νέα τμήματα των αγορών, όπως το λεγόμενο "silver fragment" (επενδύσεις και κατανάλωση από άτομα μεγαλύτερης ηλικίας) και οι καταναλωτικές ανάγκες της ανερχόμενης μεσαίας τάξης στις αναπτυσσόμενες χώρες._

AΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

 
 
Ειδήσεις για όλους | Σχόλια | Αγγελίες | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία