Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Tετάρτη 22/11

ΕΡΕΥΝΑ ΟΟΣΑ

Τα κορίτσια (και στην Ελλάδα) συνεργάζονται καλύτερα μεταξύ τους για την επίλυση προβλημάτων - Τα αγόρια αποδίδουν καλύτερα όταν η τάξη έχει περισσότερα κορίτσια



Πηγή ΟΟΣΑ

Τα κορίτσια είναι πολύ καλύτερα από ό,τι τα αγόρια στο να συνεργάζονται για την επίλυση προβλημάτων, σύμφωνα με μια νέα μελέτη του ΟΟΣΑ, στο πλαίσιο της αξιολόγησης PISA, η οποία για πρώτη φορά εστιάσθηκε -πέρα από την ατομική- και στη συνεργατική επίλυση προβλημάτων. Η διαπίστωση αυτή ισχύει και για την Ελλάδα. Περίπου 125.000 μαθητές, ηλικίας 15 ετών, από 32 χώρες του ΟΟΣΑ, καθώς επίσης από άλλες 20 χώρες και περιοχές, πήραν μέρος στο σχετικό τεστ, που έδειξε πόσο καλά είναι σε θέση να συνεργασθούν οι μαθητές ως ομάδα. Δύο ασιατικές χώρες (Σιγκαπούρη και Ιαπωνία) βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις. Την καλύτερη επίδοση στην Ευρώπη είχαν οι μαθητές από την Εσθονία και τη Φινλανδία, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στην 37η θέση. Διαπιστώθηκε ότι σε όλες τις χώρες, τα κορίτσια τα κατάφεραν καλύτερα από τα αγόρια. Είναι αξιοσημείωτο ότι ακριβώς το αντίθετο είχε προκύψει σε μια μελέτη αξιολόγησης του 2012, που είχε βρει ότι τα αγόρια είναι καλύτερα από ό,τι τα κορίτσια στην ατομική επίλυση προβλημάτων. Κατά μέσο όρο, στις χώρες του ΟΟΣΑ (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα) τα κορίτσια είναι 1,6 φορές πιθανότερο, σε σχέση με τα αγόρια, να έχουν την καλύτερη επίδοση στην ομαδική επίλυση προβλημάτων. Η Ελλάδα είναι από τις χώρες όπου κορίτσια-αγόρια εμφανίζουν σημαντική διαφορά στις συνεργατικές επιδόσεις τους. Από την άλλη, σε διεθνές επίπεδο, τα κορίτσια της Ελλάδας εμφανίζουν την τέταρτη χειρότερη επίδοση μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ, ενώ τα αγόρια της χώρας μας την τρίτη χειρότερη. Η νέα έρευνα δείχνει ότι καλύτεροι στην ομαδική επίλυση προβλημάτων είναι οι μαθητές (ανεξαρτήτως φύλου) που έχουν περισσότερες ικανότητες στα μαθηματικά και στην κατανόηση κειμένου. Κατά μέσο όρο, το 28% των μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ μπορούν να λύσουν από κοινού μόνο απλά προβλήματα (ή κανένα), ενώ το 8% πέτυχαν να λύσουν τα πιο δύσκολα προβλήματα. Δεν διαπιστώθηκαν σημαντικές διαφορές στις επιδόσεις μεταξύ κοινωνικά προνομιούχων και μη προνομιούχων μαθητών ή μεταξύ μεταναστών και γηγενών μαθητών. Όμως φάνηκε ότι στα σχολεία όπου υπάρχει αναλογικά μεγαλύτερη παρουσία μεταναστών, βελτιώνονται γενικότερα οι ικανότητες για ομαδική επίλυση προβλημάτων. Οι μαθητές που αθλούνται και κάνουν σπορ, έχουν γενικά πιο θετική στάση απέναντι στη συνεργατική επίλυση προβλημάτων, ενώ όσοι είναι τακτικοί παίκτες βιντεοπαιγνιδιών εκτός σχολείου, έχουν κάπως χειρότερες επιδόσεις στη συνεργασία. Αντίθετα, οι μαθητές που είναι συχνά «δικτυωμένοι» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκτός σχολείου, έχουν ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις στη συνεργατική επίλυση προβλημάτων. Τα αγόρια αποδίδουν καλύτερα όταν η τάξη έχει περισσότερα κορίτσια Μια άλλη μελέτη μάλλον βρήκε το μυστικό για να γίνουν τα αγόρια «αστέρια» στο σχολείο: το «κόλπο» είναι η τάξη τους να έχει περισσότερα κορίτσια. Αυτό διαπίστωσε μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα, σύμφωνα με την οποία στα σχολεία όπου τα αγόρια υπερτερούν σε αριθμούς, τείνουν να έχουν χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Μαργκρίτ βαν Χεκ του ολλανδικού Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό παιδαγωγικής "School Effectiveness and School Improvement", ανέλυσαν τους βαθμούς στα τεστ που είχαν περισσότεροι από 200.000 μαθητές σε πάνω από 8.000 μικτά σχολεία από διάφορες χώρες του κόσμου. Διαπιστώθηκε ότι η απόδοση των αγοριών ήταν σημαντικά καλύτερη στα σχολεία όπου πάνω από το 60% των μαθητών ήσαν κορίτσια. Όσο μεγαλύτερη είναι η αναλογία των κοριτσιών, τόσο καλύτεροι τείνουν να είναι κατά μέσο όρο οι βαθμοί των αγοριών, αλλά και γενικότερα τόσο πιο παραγωγική φαίνεται να γίνεται η διαδικασία της μάθησης στο σχολείο για όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως φύλου. Αυτό, κατά τους ερευνητές, βοηθά να κατανοηθεί γιατί διεθνώς τα κορίτσια συνεχίζουν να υπερτερούν των αγοριών σε πολλά μαθήματα (με πιο χτυπητή εξαίρεση τα μαθηματικά). Τα κορίτσια συνήθως επιδεικνύουν μεγαλύτερη συγκέντρωση στο μάθημα και περισσότερα κίνητρα για καλύτερες επιδόσεις, πράγμα που ασκεί μια ευρύτερη θετική επίδραση σε όλη την τάξη, όσο μεγαλύτερη είναι η αναλογία τους στο σύνολο. Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι τα νέα ευρήματα δείχνουν ότι τα χωριστά σχολεία για αγόρια και κορίτσια δεν είναι καλή ιδέα, ιδίως για τα αγόρια, που έτσι χάνουν την ευεργετική επίδραση της παρουσίας των συμμαθητριών τους.

 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία