Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Τα 10 μοντέλα αυτοκινήτων που έκαναν ρεκόρ παραγωγής.



-

Παρίσι.-
Πολλές είναι οι περιπτώσεις αυτοκινήτων που κατέγραψαν υψηλά ποσοστά
πωλήσεων και έμειναν για πάντα στην ιστορία.
Ορισμένα εξ αυτών παρέμειναν για πολλά χρόνια στη γραμμή παραγωγής,
προσπαθώντας να καλύψουν τη μεγάλη ζήτηση.
Ας δούμε 10 αυτοκίνητα που έμειναν ίδια και απαράλλαχτα για αρκετά
μεγάλο χρονικό διάστημα.

VW Beetle

O θρυλικός Σκαραβαίος έκανε τον δικό του άθλο στην ιστορία της
αυτοκίνησης. Αποτέλεσε το πρώτο παγκόσμιο αυτοκίνητο της VW και
παρέμεινε στην παραγωγή από το 1938 έως το 2003. Σε όλο αυτό το
χρονικό διάστημα πούλησε πάνω από 22 εκατομμύρια μονάδες σε
περισσότερες από 14 χώρες. Χωρίς αμφιβολία, τα 65 χρόνια παραγωγής της
πρώτης γενιάς του Beetle αποτελούν ρεκόρ!

Range Rover

To 1970 οι Βρετανοί παρουσίασαν το Range Rover. Ένα μοντέλο που
συνδύαζε με άριστο τρόπο off road ικανότητες και στοιχεία πολυτέλειας.
Η εμβληματική πρώτη γενιά, με αρκετές βελτιώσεις, πωλούνταν στις
εκθέσεις μέχρι και το 1996. To μοντέλο κυκλοφόρησε και σε 2θυρες
εκδόσεις φέροντας εξ αρχής πλαίσιο αλουμινίου.


Fiat Panda

Η πρώτη γενιά του Panda παρουσιάστηκε στην Ευρώπη το 1980 και
παρέμεινε στην αγορά μέχρι το 2003. Σε αυτά τα 23 χρόνια που
μεσολάβησαν το ιταλικό μίνι μοντέλο της Fiat δέχτηκε αρκετά
φρεσκαρίσματα παραμένοντας αναλλοίωτο στο πέρασμα του χρόνου. Στα
highlights του συμπεριλαμβάνεται η απλότητα της κατασκευής του και η
ύπαρξη κατ’ επιλογήν τετρακίνησης στην 4Χ4 version. To συγκεκριμένο
σύστημα προερχόταν από τη Stayer και θεωρούνταν εξαιρετικά
αποτελεσματικό σε δύσκολα σημεία.

Peugeot 404

Πρόκειται για ένα από τα δημοφιλέστερα γαλλικά μεσαία σεντάν μοντέλα.
Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1960 και έμεινε στην ευρωπαϊκή αγορά μέχρι
το 1975. Οι Γάλλοι συνέχισαν την παραγωγή μέχρι το 1980 για την αγορά
της Αργεντινής και έως το 1991 για κάποιες χώρες της Αφρικής (συνολική
παραγωγή 31 ετών). Για την κίνηση του Peugeot 404 φρόντιζαν δύο μοτέρ
βενζίνης 1,5 & 1,6 λίτρων και ένας κινητήρας ντίζελ 1.900 κυβικών
εκατοστών.

Land Rover Defender

To πρώτο και μοναδικό όχημα της Land Rover παρουσιάστηκε το 1948 και
το 1983 αντικαταστάθηκε από τη μοντέρνα εκδοχή του, το Defender. Το
τελευταίο, με αλλεπάλληλες αλλαγές και αναβαθμίσεις πωλούταν μέχρι και
το 2016, όπου και σταμάτησε η παραγωγή του. Σημειώστε, επίσης, πως το
βρετανικό μοντέλο παρήχθη σε διαφορετικές εκδοχές αμαξώματος, μεταξύ
των οποίων και pick up. Εν αναμονή της παρουσίασης του νέου Defender
(μέσα στον επόμενο μήνα), η προηγούμενη γενιά παραμένει μια από τις
μακροβιότερες στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Lada 2104/2105

Oι Ρώσοι βασίστηκαν στο Fiat 124 και παρουσίασαν το 1980 το Lada 2105.
Το sedan μοντέλο, με το αναγνωρίσιμο τετράγωνο σχήμα και τα εξαιρετικά
απλά μηχανικά μέρη, σταμάτησε να παράγεται μόλις το 2012. Το
μεγαλύτερο μέρος των μονάδων που πουλήθηκαν διατέθηκαν στην τοπική
αγορά.

Mercedes G-Class

H πρώτη γενιά της G-Class λανσαρίστηκε το 1979 και για 38 χρόνια
αποτέλεσε σήμα κατατεθέν στα πολυτελή εκτός δρόμου μοντέλα. Μάλιστα,
οι αυξημένες off road δυνατότητές ήταν η αφορμή να χρησιμοποιηθεί και
για στρατιωτικό όχημα από πολλές χώρες (μεταξύ των οποίων και η
Ελλάδα). Πέρυσι, η Mercedes παρουσίασε τη δεύτερη γενικά της G-Class η
οποία διατηρεί τα κλασικά στοιχεία που γνωρίσαμε όλα αυτά τα χρόνια.

Mini Moris

Πρόκειται για ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα παγκοσμίως. Το
σχεδιασμένο από Έλληνα Mini κέρδισε την εμπιστοσύνη του κοινού για
πάνω από 40 χρόνια (1959-2000) και έγινε συνώνυμο της χρηστικότητας
και της μοναδικής οδηγικής εμπειρίας. Ακόμη και η σύγχρονη εκδοχή του,
σήμερα, έχει κρατήσει πολλά από τα διαχρονικά στοιχεία που γνωρίσαμε
το 1959.

Lada Niva

Από τα σημερινά μοντέλα που σας παρουσιάζουμε, χωρίς αμφιβολία, το
Niva παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Και αυτό γιατί παραμένει
στην παραγωγή από το 1977 μέχρι σήμερα χωρίς καμία αλλαγή (με εξαίρεση
την προσθήκη κάποιων στοιχεία άνεσης). Στόχος των Ρώσων ήταν να
δημιουργήσουν ένα φθηνό εκτός δρόμου όχημα με χαμηλά κόστη συντήρησης,
το οποίο θα μπορούσε να αντεπεξέλθει στο απαιτητικό ρωσικό κλίμα. Έχει
κυκλοφορήσει σε διάφορες παραλλαγές αμαξωμάτων και με ειδικές
προσθήκες το Niva μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σαν αγροτικό
μηχάνημα.

Citroen 2CV

Σύμβολο της γαλλικής καθημερινότητας, το 2CV έχτισε το δικό του μύθο
μέσα από τις δυνατότητές και τον πρωταγωνιστικό ρόλο που είχε αρκετές
φορές στη μεγάλη οθόνη. Παρουσιάστηκε το 1948 και παρέμεινε στην
παραγωγή για 42 ολόκληρα χρόνια. Έγινε best seller σε πολλές
ευρωπαϊκές αγορές και κατάφερε να πουλήσει αρκετά εκατομμύρια μονάδες.
Ακόμη και σήμερα, το 2CV έχει το δικό του φανατικό κοινό.
newsauto.gr



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία