Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Η Έύα Γκριν στο κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ... ως γυναίκα αστροναύτης





 
Τα γυρίσματα της ταινίας με τίτλο PROXIMA που έχουν ως θέμα τη ζωή και την εκπαίδευση μιας γυναίκας αστροναύτη, ολοκληρώθηκαν στο κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ, μεταδίδει το πρακτορείο Kazinform του Καζακστάν. Το ρόλο της γυναίκας κοσμοναύτη υποδύεται η γνωστή Γαλλίδα ηθοποιός Εύα Γκρίν, που έχει παίξει στις γνωστές ταινίες «Καζίνο Ρουαγιάλ» «Μις Πέρεγκριν - Στέγη για ασυνήθιστα παιδιά» και άλλες, ενώ συμπρωταγωνιστής της είναι ο αμερικανός συνάδελφος της, Ματ Ντίλον.

Σκηνοθέτης της ταινίας, που έχει ως θέμα το διάστημα, είναι ο Γάλλος Έλις Βινοκούρ. Η Εύα Γκρίν υποδύεται την γυναίκα αστροναύτη, η οποία θα συμμετάσχει σε μια μεγάλης διάρκειας αποστολή στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Ωστόσο η προετοιμασία της δεν αφορά μόνο τις καθαρά τεχνικές πλευρές της εκπαίδευσης, οι οποίες είναι απαραίτητες για τον οποιοδήποτε αστροναύτη που συμμετέχει σε κάποια αποστολή. Ως γυναίκα αστροναύτης, που έχει θέσει ως στόχο να πάει στο διάστημα, ο οποίος κατά κάποιο τρόπο είναι πιο σημαντικός από την ίδια τη ζωή, πρέπει κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης να ξεπεράσει τους φόβους και τις αγωνίες για τη μικρή της κόρη την οποία θα πρέπει να αποχωριστεί για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.

Τα γυρίσματα της ταινίας στο διαστημικό συγκρότημα «Μπαϊκονούρ» διήρκεσαν μια εβδομάδα, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος τύπου της πόλης Μπαϊκονούρ. Γυρίσματα επίσης έγιναν στην Πόλη των Άστρων που βρίσκεται στα προάστια της Μόσχας και είναι η πόλη των ρώσων κοσμοναυτών, όπου η Εύα Γκρίν, «εκπαιδεύθηκε» για την διαστημική της αποστολή και «προετοιμάσθηκε» ψυχολογικά και ηθικά για να αποχωριστεί την μικρή της κόρη.

Η ταινία είναι κοινή παραγωγή της ρωσικής εταιρείας Tandem production και της γαλλικής κινηματογραφικής εταιρείας Dharamsala.

Η Ρωσία είχε μισθώσει το κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ, για 20 χρόνια, βάσει συμφωνίας που είχαν υπογράψει στις 10 Δεκεμβρίου του 1994 ο ρώσος πρόεδρος Μπορίς Γιέλτσιν και ο πρόεδρος του Καζαχστάν Νουσουρλτάν Ναζαρμπάγιεφ. Το 2004 η συμφωνία μίσθωσης επεκτάθηκε έως το 2050 . Η ετήσια μίσθωση ανέρχεται στα 115 εκατομμύρια δολάρια. Καθ’ όλη την χρονική διάρκεια που ισχύει η συμφωνία μίσθωσης του κοσμοδρομίου του Μπαϊκονούρ, η Ρωσία έχει καταβάλλει στο Καζακστάν το ποσό των 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

 
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ 

 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία