Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Δ Ε Λ Ι Ν Α   Β Α Σ Ι Λ Ε Ι Α Δ Η

“T H E S I S – A N T I T H E S I S”



Αθήνα

Στις 29 Οκτωβρίου 2014 ξεκινά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) στις Βρυξέλλες η ατομική έκθεση ζωγραφικής “Thesis-Antithesis” της Ελληνίδας καλλιτέχνιδας Δελίνας Βασιλειάδη. Μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη παρουσίαση της δουλειάς της στο Κτίριο Jean Monnet στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Λουξεμβούργο (6/2-18/4/2014) στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Πρεσβείας στο Λουξεμβούργο, η καλλιτέχνις επιλέχθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εκθέσει έργα της το δεύτερο εξάμηνο του 2014 και στις Βρυξέλλες. Η συγκεκριμένη δουλειά της ζωγράφου είναι εμπνευσμένη από την Ελλάδα. Η ίδια πολλές φορές έχει μιλήσει για την άρρηκτη σχέση με την πατρίδα της αλλά και την αγάπη της για την Ελλάδα, τον άνθρωπο και τη φύση. Πεποίθησή της πως κάθε δράση προκαλεί μια αντίδραση, κάθε πράξη έχει συνέπειες, κάθε θέση έχει και την αντίθετή της… Αξιοσημείωτο είναι ότι όλοι οι τίτλοι των έργων της ζωγράφου, όπως και ο τίτλος της ίδιας της έκθεσης, είναι ελληνικές λέξεις οι οποίες χρησιμοποιούνται σχεδόν αυτούσιες και σε άλλες γλώσσες. Η έκθεση περιλαμβάνει συνολικά 28 έργα μεγάλων διαστάσεων και θα διαρκέσει έως τις 18 Δεκεμβρίου 2014.

«Το ενδιαφέρον και την αγάπη μου για τη ζωγραφική και την Τέχνη τα οφείλω κυρίως στη μητέρα μου, Λιζέττα Βασιλειάδη, η οποία είναι ζωγράφος. Το να τη βλέπω να δουλεύει, να «χείρίζεται» το πινέλο, το χρώμα, τον καμβά, τα υλικά της... και να πειραματίζομαι, να μαθαίνω κι εγώ δίπλα της, είναι από τις πρώτες και πιο αγαπημένες μου αναμνήσεις. Θα μπορούσα να πω πως έμαθα να ζωγραφίζω προτού μάθω να γράφω. Από μικρή έμαθα να χρησιμοποιώ όλα τα υλικά, λάδι, ακρυλικά, τέμπερες, πλαστικά, βερνίκια. Ωστόσο, έπειτα από πειραματισμούς χρόνων, κατέληξα σε μια δική μου τεχνική, όπου όλα τα υλικά συνδυάζονται με μια δική μου ιδιαίτερη μέθοδο. Το πιο σημαντικό όμως, είναι ο τρόπος με τον οποίο το υλικό, μετατρέπεται, μεταμορφώνεται σε ζωή. Κι αυτό επιτυγχάνεται μονάχα αν τολμήσεις και βάλεις την ψυχή σου στα μείγματα. Αν εκτεθείς. Αν ακυρώσεις την πανοπλία σου και αφεθείς ολοκληρωτικά ελεύθερος. Και εκτεθημένος. Τότε και μόνο τότε το χρώμα θα πάψει να είναι μπογιά και θα γίνει ζωή. Το χρώμα άλλωστε είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της δουλειάς μου. Μέσω της γλώσσας και των δυνατοτήτων του χρώματος απελευθερώνομαι, ξεπερνώ τα όρια μου, αιωρούμαι έξω και πέρα από τη λογική. Στο έργο μου εμπεριέχεται και το στοιχείο του τυχαίου. Το χρησιμοποιώ συνειδητά. Το επιδιώκω. Το αποτέλεσμα της δουλειάς μου οφείλεται άλλωστε σε κάποιο βαθμό και σε μια συσσώρευση τυχαίων συμβάντων. Η πάστα, για παράδειγμα, είναι τόσο εύπλαστη που ποτέ δεν γνωρίζεις εκ των προτέρων πως θα συμπεριφερθεί. Έχει μια δική της δυναμική. Πολλές φορές συμπεριφέρεται και δημιουργεί μόνη της αποτελέσματα πολύ καλύτερα απ’ όσο εγώ θα μπορούσα να την οδηγήσω και να την αναγκάσω κατά κάποιο τρόπο να κάνει. Αυτό είναι το τυχαίο; Ίσως ναι, ίσως όμως και όχι. Υπάρχει, αυτό αποτελεί βεβαιότητα, μια επιλεκτική διαδικασία με την οποία κρατάς τελικά από το τυχαίο μόνο ένα μέρος. Αυτό που επιθυμείς, αυτό που σε εκφράζει και εκφράζει ταυτόχρονα όλα όσα θέλεις να πεις. Το μήνυμα.

Προσπαθούσα κι ακόμα προσπαθώ ν’ ανακαλύψω τον εαυτό μου. Επιθυμία μου ήταν ανέκαθεν ν’ αποκτήσω ελευθερία, ό,τι κι αν σημαίνει ή συνεπάγεται αυτό. Επέλεξα να εκφραστώ μέσα από την Τέχνη, μέσα από τη ζωγραφική. Η γλώσσα της μου ταιριάζει. Η δουλειά μου ξεκινά απ’ τον άνθρωπο. Είναι η αντανάκλαση της ψυχής στο νερό, στα σύννεφα, στα φθινοπωρινά φύλλα, στις μνήμες παλαιότερων εποχών... Όταν με ρωτούν από που εμπνέομαι ή τι σκέφτομαι όταν ζωγραφίζω, απαντώ πως ό,τι βλέπω, ό,τι βιώνω, ό,τι ακούω, ό,τι έχω ζήσει είναι τα ερεθίσματά μου. Οι ήχοι, οι εικόνες, η φύση, η θάλασσα, ο κόσμος που μας περιβάλλει, οι σκέψεις... όλα αυτά ζυμώνονται μέσα μου και κάποια στιγμή εμφανίζονται ξαφνικά στον καμβά! Τα θέματά μου προκύπτουν από οτιδήποτε με συναρπάζει και με κινητοποιεί, από ό,τι θαυμάζω και κατά συνέπεια με παρακινεί, με ωθεί, με αναγκάζει κατά κάποιον τρόπο να δουλέψω ακόμα πιο πολύ, ακόμα πιο έντονα. Δε μ’ ενδιαφέρει το αντικείμενο αυτό καθ’ εαυτό, μα η σημασία του. Δε με ενδιαφέρει η ακριβής, λεπτομερειακή απεικόνιση, αλλά η εσωτερική αλήθεια. Αυτός τουλάχιστον είναι ο στόχος και όλη η δημιουργική μου προσπάθεια κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Για αυτό το λόγο όταν ζωγραφίζω δεν επιδιώκω να πλησιάσω δημιουργικά το αντικείμενο, αλλά σκοπός μου είναι να το τιθασεύσω και να το ερμηνεύσω, να καταδείξω την επίδραση που έχει ή είχε επάνω μου. Δε μ’ ενδιαφέρει η εικονογράφηση, η περιγραφή μιας εικόνας που βρίσκεται μπροστά μου. Έχω στρέψει το ενδιαφέρον και την προσοχή μου στο να την επινοήσω, και όχι να την πλησιάσω. Αυτό με γοητεύει. Πολύ συχνά αισθάνομαι την ανάγκη να ζωγραφίσω συγκεκριμένα αντικείμενα αλλά μέσω ενός φίλτρου, της αφαίρεσης, ώστε να αποφύγω εντελώς την εικονογράφηση και να αιωρηθώ στη σφαίρα του παράλογου. Ο λόγος για τον οποίο επιλέγω να χρησιμοποιήσω το παράλογο και το μη σχηματικό, το αφηρημένο, το ανεικονικό στη δουλειά μου είναι επειδή με αυτόν τον τρόπο μόνο πιστεύω πως επιτυγχάνεται και προσδίδεται στην εικόνα μια απίστευτη δύναμη, την οποία η εικονογράφηση αδυνατεί να φτάσει και να αγγίξει. Άλλωστε, η ομορφιά, η δύναμη, η αλήθεια βρίσκονται πέρα από την επιφάνεια. Το αντικείμενο, μια εικόνα συγκεκριμένη, στη δουλειά μου μετασχηματίζεται, μεταμορφώνεται ριζικά, ώστε τελικά να αποκαλυφθεί ο πραγματικός χαρακτήρας, το ωραίο, το αγνό, το αγαθό. Αναζητώ την αλήθεια. Την αλήθεια της εξωτερικής πραγματικότητας όπως αυτή καθρεφτίζεται μέσα μου.

Δε φοβάμαι τις ιδέες και δε μ’ ενοχλεί ο πειραματισμός που η τέχνη απαιτεί. Βάση κάθε δημιουργίας άλλωστε είναι η άρνηση, η αμφισβήτηση, η σκέψη.

Βρίσκομαι σ’ έναν λαβύρινθο. Ψάχνω και ψάχνομαι. Δε γνωρίζω το που θα με οδηγήσει όλο αυτό, μα αυτό είναι που με γοητεύει. Εξερευνώ την ψυχή μου. Με κάθε πινελιά δίνω κι ένα κομμάτι του εαυτού μου. Η τέχνη με ωθεί στα άκρα και με μεταμορφώνει. Κάθε στιγμή. Προσπαθώ να βελτιώσω τον εαυτό μου μέσα από την Τέχνη, μέσα από τη ζωγραφική. Να γίνω καλύτερος άνθρωπος. Σκοπός μου είναι να εκφραστώ μέσα από τη δουλειά μου, που λατρεύω και χωρίς αυτή δε θα μπορούσα να ζήσω. Η γλώσσα της ζωγραφικής μου αρέσει, μου ταιριάζει. Γνωρίζω πως ο δρόμος που επέλεξα -ή με επέλεξε- είναι πολύ δύσκολος και απαιτεί πλήρη αφοσίωση. Ακόμα και πολλές θυσίες. Ωστόσο, για εμένα δεν υπάρχει «θυσία». Άλλωστε, αυτές οι δυσκολίες είναι που με γοητεύουν. Κάνω αυτό που θέλω. Βαδίζω σ' αυτόν το λαβύρινθο! Εγώ επιλέγω να ζω μ’ αυτόν τον τρόπο. Κι αν ακόμα θεωρήσουμε πως κάτι «χάνω», το κάνω πλήρως συνειδητά. Το επιλέγω προκειμένου να αποκτήσω ή να πετύχω ή να κάνω κάτι καλύτερο, κάτι μεγαλύτερο, κάτι που με εκφράζει περισσότερο, κάτι που το θέλω πιο πολύ. Δε γνωρίζω που θα με οδηγήσει αυτό το ταξίδι, μα εμένα η ίδια η αναζήτηση μου αρκεί και με κάνει ευτυχισμένη.

Το πραγματικό έργο προκύπτει μόνο από τη δουλειά και μόνο μέσα από τη δουλειά. Όσο δουλεύεις τόσο προκύπτουν νέες ιδέες, τόσο μεγαλώνει η διάθεση και η ανάγκη για δημιουργία. Οι προθέσεις, οι φανταστικές εικόνες, όλα αυτά έχουν μεν μεγάλη αξία και παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, αλλά τελικά οι δυνατότητες και η δύναμη του θέματος, της σκέψης, της εικόνας φαίνονται μόνο κατά τη διάρκεια της δουλειάς… Το αποτέλεσμα υπάρχει μόνο στο τελάρο. Και γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ο τρόπος της δουλειάς μου είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το τι συμβαίνει πάνω σ’ αυτό το τελάρο. Έχω μάθει να δουλεύω σκληρά, να αναμετριέμαι με το τελάρο, τη μπογιά, τις εικόνες και τις σκέψεις και να προσπαθώ να δημιουργήσω κάτι που να με εκφράζει. Έχω μάθει και έχω επιλέξει να είμαι εργάτης της Τέχνης. Ελπίζω όμως πως ό,τι κι αν είναι αυτό που εννοεί ο κόσμος με τον όρο «έμπνευση», κάποια φορά την ώρα που δουλεύω να με αγγίξει και να με οδηγήσει… κάπου μακριά… κάπου αλλού… Ελπίζω πως ίσως κάποια στιγμή θα μπορέσω να δαμάσω την «έμπνευση» και θα κατορθώσω να πλησιάσω λίγο περισσότερο αυτό που νιώθω και πιστεύω ότι υπάρχει, το βαθύτερο νόημα. Και τελικά αυτό να αποτυπωθεί στον καμβά μου.

Φιλοσοφία μου η απλότητα, η εντιμότητα, η απόκτηση ευαισθησίας και αγάπης για τον άνθρωπο, η γενναιοδωρία, το να φοβάσαι μα να προχωράς, να είσαι ειλικρινής μ’ αυτό που είσαι, με ό,τι νιώθεις και με ό,τι επιθυμείς να πεις...

Επιθυμία μου είναι ο θεατής να βρίσκει κάτι δικό του, κάτι από τον εαυτό του μέσα στις εικόνες μου, να γίνεται, δηλαδή ο πίνακας το ερέθισμα για να μπει ο θεατής στη διαδικασία της σκέψης και της προσωπικής αναζήτησης ανατρέχοντας στα βιώματα της δικής του ζωής και της δικής του πραγματικότητας. Δε θέλω σε καμία περίπτωση να υποδείξω στο θεατή ενός έργου μου τι «πρέπει» να δει , να σκεφτεί ή να πιστέψει. Και γι' αυτό ακριβώς το λόγο όταν με ρωτούν «τι δείχνει, τι συμβολίζει αυτός ο πίνακας» δεν απαντώ. Αφήνω τον καθένα να σκεφτεί και να αποφασίσει μόνος του. Πάντα όμως, τελικά, το ζητούμενο, είναι η δουλειά μου να προκαλεί συναισθήματα.»
Δελίνα Βασιλειάδη

 

Βιογραφικό   Δ Ε Λ Ι Ν ΑΣ   Β Α Σ Ι Λ Ε Ι Α Δ Η

 

Η Δελίνα Βασιλειάδη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Με τη ζωγραφική ασχολήθηκε από πολύ νωρίς κοντά στη ζωγράφο μητέρα της, Λιζέττα Βασιλειάδη, και στα εργαστήρια γνωστών δασκάλων των εικαστικών τεχνών. Παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής σε μια πειραματική σχολή Καλών Τεχνών για παιδιά στη Θεσσαλονίκη και συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή «Μικροί Ζωγράφοι».

Σπούδασε Χρηματοοικονομικά και Λογιστική στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας όπου πρώτευσε, πετυχαίνοντας υποτροφίες σε όλα τα ακαδημαϊκά έτη. Παράλληλα, σπούδασε υποκριτική και σκηνοθεσία θεάτρου και κινηματογράφου, ενώ παρακολούθησε σεμινάρια και master classes για τον κινηματογράφο και το θέατρο με τους Darden, Stone, Dafoe, Malcovic, Cuaron, Βούλγαρη, Strathairn, Cooper, Glover κα. Η Δελίνα έχει σκηνοθετήσει πειραματικές παραστάσεις, έχει πρωταγωνιστήσει σε video art projects, σε ντοκιμαντέρ για την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό, σε θεατρικές παραστάσεις, καθώς και σε ταινίες μικρού μήκους με Έλληνες και ξένους σκηνοθέτες. Η τελευταία της ταινία με τίτλο «Θέρεμιν» σε σκηνοθεσία Ν. Πάστρα, παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ των Κανών, στο τμήμα Short Film Corner. Για χρόνια συνεργαζόταν με τις εβδομαδιαίες εφημερίδες Εξώστης και φιλμ νουάρ γράφοντας άρθρα και κριτικές για το θέατρο. Με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος έχει συνεργαστεί ως Βοηθός Σκηνοθέτις στην παιδική παράσταση «Οι τρεις σωματοφύλακες» του Dumas (πατέρα), στο έργο του Wilder «Η μικρή μας πόλη», και τα δύο σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του Κ.Θ.Β.Ε., Βούρου Γιάννη, και στη rock opera Alexander the Great σε σκηνοθεσία των Αθυρίδη-Βούρου. Το 2014 σκηνοθέτησε και επεξεργάστηκε δραματουργικά στο πλαίσιο του Φορουμ Σύγχρονης Δραματουργίας στο Βασιλικό Θέατρο (Κ.Θ.Β.Ε.) το μονόλογο «ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ» της Π. Φυλακτάκη (ερμηνεία Γιάννης Βούρος).

Η Δελίνα έχει επιμεληθεί καλλιτεχνικά θεατρικά προγράμματα και εκθέσεις ζωγραφικής, έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής και εικονογράφησε το παραμύθι «ο φιλάργυρος» για το βιβλίο «Παραμυθάδες και Ζωγράφοι» της Βίας Αποστολίδη. Πίνακές της συμπεριλαμβάνονται σε βιβλία τέχνης, ενώ έργα της βρίσκονται σε συλλογές στην Ευρώπη και την Αμερική. Το πρώτο εξάμηνο του 2014 η Δελίνα Βασιλειάδη επιλέχθηκε να εκθέσει τη δουλειά της υπό την αιγίδα της Ελληνικής Πρεσβείας του Λουξεμβούργου στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Λουξεμβούργο, ενώ το δεύτερο εξάμηνο του ίδιου έτους η καλλιτέχνις επιλέχθηκε να εκθέσει έργα της στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Βρυξέλλες.

 

Ατομικές Εκθέσεις:

2014 Λουξεμβούργο, Κτίριο Jean Monnet της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Υπό την αιγίδα της Ελληνικής Πρεσβείας του Λουξεμβούργου, Στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Thesis-Antithesis, ΩΔΕΣ

2008 Θεσσαλονίκη, Παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο, Υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης, Αντανακλάσεις ΙΙ

2007 Σύρος, Πινακοθήκη Κυκλάδων, Υπό την αιγίδα του Δήμου Ερμούπολης, Ερμουπόλεια 2007, Αντανακλάσεις

2007 Θεσσαλονίκη, Ιατρικό Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο, Ενοράσεις

2006 Αθήνα, γκαλερί ΑΡΓΩ, Αμφισημίες

2005 Θεσσαλονίκη, Κέντρο Αρχιτεκτονικής, Υπό την αιγίδα του Α’ Δημοτικού Διαμερίσματος Θεσσαλονίκης, Σχεδόν η άλλη όψη



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία