Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Ο Πέτρος Γαϊτάνος σε νέα ηχογράφηση των κειμένων της Καινής Διαθήκης



Αθήνα

<<Άγιες Γραφές>> είναι ο τίτλος της νέας σημαντικής εργασίας του
μελωδικού ερμηνευτή, Πέτρου Γαϊτάνου. Πρόκειται για μία σκηνοθετημένη
ηχητική καταγραφή των κορυφαίων κειμένων των Ευαγγελίων, των Πράξεων
και των επιστολών των Αποστόλων και της Αποκάλυψης του Ιωάννη. Η νέα
ηχογράφηση περιλαμβάνεται σε μία κασετίνα αποτελούμενη από 21 cds.



Το συγκεκριμένο πόνημα, είναι πολύ σημαντικό καθώς για πρώτη φορά στην
ιστορία καταγράφεται η Καινή Διαθήκη -το σημαντικότερο βιβλίο στην
παγκόσμια αιωνιότητα- σε ηχητική μορφή, σκηνοθετημένη και δοσμένη σαν
ένα ενιαίο έργο.



Ο καλλιτέχνης επιμελείται την παραγωγή, τη μελέτη των κειμένων,
διασκευάζει, κάνει την καλλιτεχνική επιμέλεια και αφηγείται τα αιώνια
κείμενα, ενώ ψάλλει - ερμηνεύει τους συγκλονιστικούς ύμνους των
σημαντικότερων γεγονότων. Το πρωτότυπο αποτέλεσμα έχει καταγραφεί σε
21 cds με συνολική διάρκεια είκοσι τεσσάρων ωρών.



Ο Πέτρος Γαϊτάνος μελέτησε τα ιερά κείμενα επί δύο χρόνια και τα
παρουσιάζει με έναν τελείως πρωτότυπο τρόπο, ώστε ο ακροατής να μην
ακούει απλώς κάποιες στεγνές αφηγήσεις, αλλά να γίνεται κοινωνός σε
ένα ευρύτατο φάσμα ακρόασης μέσα από πολλές πηγές ήχου και έναν νέο κι
ενδιαφέροντα τρόπο ηχητικής προσέγγισης των Γραφών.



Ο ακροατής θα μπορεί πλέον να ακούει και να κατανοεί τα γεγονότα και
τα νοήματα της Καινής Διαθήκης απλώς και μόνον με την ακρόασή τους,
καθώς όλα τα κείμενα είναι στη δημοτική γλώσσα.



Στην κυκλοφορία - καταγραφή, εμπεριέχονται: Πρώτον: Τα Ιερά Ευαγγέλια,
που είναι ο λόγος και η ζωή του Ιησού όσο περπάτησε πάνω στη γη από το
χρόνο 0 έως και το 33 μ.Χ, όλα αυτά μέσα από τις περιγραφές των
τεσσάρων Ευαγγελιστών: Ματθαίου, Μάρκου, Λουκά και Ιωάννη. Τα Ιερά
κείμενα διαβάζουν ο Γρηγόρης Βαλτινός στο ρόλο του Ιησού, η Αθηνά
Σωτηροπούλου, ο Κωνσταντίνος Τσάκωνας, η Νόνη Ιωαννίδου, o
Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος και ο Πέτρος Γαϊτάνος.



Δεύτερον: Οι Πράξεις των Αποστόλων, που περιγράφουν τα γεγονότα και τη
ζωή των Αποστόλων μετά την Ανάληψη του Ιησού από τη γη. Τα κείμενα
διαβάζουν οι: Βασίλης Παπαδόπουλος, Άγγελος Αντωνόπουλος, Κάτια
Δανδουλάκη, Νόνη Ιωαννίδου, Γιάννης Βόγλης και ο Πέτρος Γαϊτάνος.



Τρίτον: Οι Επιστολές των Αποστόλων που είναι η επικοινωνία των
Αποστόλων μεταφέροντας το σωτήριο μήνυμα του Ευαγγελίου μέσω του
γραπτού λόγου σε όλη την οικουμένη και οι οποίες ακούγονται από τις
φωνές των : Άγγελου Αντωνόπουλου, Γιάννη Βόγλη, Πέτρου Γαϊτάνου, Κώστα
Γιαλίνη, Κωνσταντίνου Κωνσταντόπουλου, Κωνσταντίνου Τσάκωνα,
Κωνσταντίνου Τσινάλη, Νικήτα Τσακίρογλου και Αιμίλιου Χειλάκη.



Και τέλος: Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, το κορυφαίο εσχατολογικό κείμενο
των Γραφών για το τέλος του κόσμου και τη Δεύτερη παρουσία του Ιησού.
Εδώ τα κείμενα αφηγούνται οι: Γιώργος Καλατζής, Χρήστος Κροστάνδης και
η Κοραλία Καράντη. Ο Πέτρος Γαϊτάνος επέλεξε και σκηνοθέτησε
κορυφαίους ηθοποιούς και μουσικούς.



Μεταξύ άλλων κορυφαίων μουσικών συμμετέχουν, ο Βασίλης Σαλέας, ο
Βασίλης Σκουλάς, ο Σωκράτης Σινόπουλος, ο Ανδρέας Κατσιγιάννης, ο
Χρήστος Τσιαμούλης και άλλοι. Επίσης μεταξύ άλλων ακούγονται σπάνια
όργανα από την ευρύτερη Μεσόγειο, αλλά και αρχαία ελληνικά, όπως
αρχαία ύδραυλις, αυλός του Πανός, βαρύαυλος, κοχύλια, κέρας, δίαυλος,
λύρα, βάρβιτος, σάλπιγγες, αρχαία κρουστά, σπάνια πνευστά φτιαγμένα
από κέρατα και άλλα μέρη ζώων και παραδοσιακά όργανα, όπως περσικό
σαντούρι, σιτάρ, γυαλί ταμπούρ, κρητική λύρα, κίθαρις και άλλα.



Πρόκειται για ένα πρωτότυπο έργο που αποπειράται να οπτικοποιήσει
χωρίς εικόνα και να περιγράψει το Όλον. Ο ακροατής γίνεται θεατής και
μελετητής της Νέας Διαθήκης, προσεγγίζοντας τα Ιερά κείμενα κατ' αρχήν
πνευματικά - θεολογικά και στη συνέχεια ιστορικά και λογοτεχνικά.
Αυτός που ακούει την ηχητική καταγραφή του έργου, μπαίνει σε ένα
ταξίδι μοναδικό που γρήγορα τον μεταφέρει στα γεγονότα και τους χώρους
της Καινής Διαθήκης, που περιγράφονται από τους Ευαγγελιστές, τους
Αποστόλους και τον Ιωάννη στην Αποκάλυψη.



Οι μεταφράσεις των κειμένων στη δημοτική είναι των καθηγητών Γεωργίου
Γαλίτη, Ιωάννη Καραβιδόπουλου, Ιωάννη Γαλάνη και Πέτρου Βασιλειάδη,
που εξέδωσε η Ελληνική Βιβλική Εταιρεία. Πενήντα περίπου καλλιτέχνες
και τεχνικοί καταθέτουν το ταλέντο τους σε μία ηχητική υπερπαραγωγή
που δημιουργήθηκε μέσα από δύο χρόνια επίπονης εργασίας.



Η νέα ηχογράφηση του γνωστού ερμηνευτή κυκλοφορεί από τον Απρίλιο, από
τη δισκογραφική εταιρεία Universal Music.



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. ¶ραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία