Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζουν τα εργοστάσια τους για την ηλεκτροκίνηση



Κείμενο Σπύρος Ρέκκας

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης απαιτεί την κατάλληλη προσαρμογή των
εργοστασίων παραγωγής αυτοκινήτων και εξαρτημάτων. Οι ευρωπαϊκές
αυτοκινητοβιομηχανίες υλοποιούν ένα ευρύ πρόγραμμα αναβάθμισης των
μονάδων κατασκευής αυτοκινήτων και ανταλλακτικών για να προλάβουν τις
εξελίξεις.

   Σύμφωνα με έρευνα του Automotive News Europe, έως τα μέσα του 2017,
υπήρχαν εργοστάσια σε 96 τοποθεσίες της Ευρώπης, ενώ το 2016 ήταν 91.
Εκεί κατασκευάζονται κινητήρες, μεταδόσεις και το νέα τμήματα για τους
ηλεκτροκινητήρες που θα φέρουν τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

   Στον χάρτη συμπεριλαμβάνεται και το νέο εργοστάσιο κόστους 500
εκατ. ευρώ της Daimler στο Κάμενζ της Γερμανίας, όπου από το 2018
κατασκευάζονται συστήματα μπαταριών 48 βολτ. Εκεί κατασκευάζονται και
οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που εξοπλίζουν τα υβριδικά μοντέλα του
γερμανικού ομίλου.

   Η Daimler ανακοίνωσε, επίσης, σχέδια για την προσθήκη παραγωγής
ηλεκτρικών μοτέρ για τον εμπρός και πίσω άξονα στο εργοστάσιό της στο
Untertuerkheim της Γερμανίας. Αυτά τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν στο
νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο EQ της πολυτελούς αυτοκινητοβιομηχανίας.

   Η Daimler κάνει τις αλλαγές στη παραγωγή της, επειδή εκτιμά ότι τα
ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 15% έως το 25% των παγκόσμιων
πωλήσεων της μέχρι το 2025.

   Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, ο όμιλος Volkswagen,
συνεχίζει να έχει το μεγαλύτερο όγκο εργοστασίων παραγωγής οχημάτων
στην Ευρώπη. Κατέχει δεκατρία εργοστάσια, τέσσερα από αυτά βρίσκονται
στη Γερμάνια.

   Η Renault - Nissan μαζί με τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της
Ρωσίας, AvtoVAZ, είναι η δεύτερη σε σύγκριση με τα εργοστάσια
παραγωγής στην Ευρώπη. Διαχειρίζεται έντεκα μονάδες.

   Ο όμιλος PSA( Peugeot, Citroen, DS, Opel) βρίσκεται πλέον στον
όμιλο Renault - Nissan, όσον αφορά τον αριθμό των εργοστασίων. Το
δίκτυο των πέντε μονάδων της PSA, στη Γαλλία, αυξήθηκε σε δέκα μετά
την εξαγορά των μαρκών Opel / Vauxhall από τη General Motors.

   Οι μάρκες Opel / Vauxhall διαθέτουν δύο εργοστάσια παραγωγής
κινητήρων στη Γερμανία και από ένα στην Αυστρία και στη Πολωνία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία