Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




H ef αγαπάει την Τέχνη
--------------------------------


΄Εναρξη 30 Ιουνίου

2ο Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου: Αφιέρωμα στον Ευρωπαϊκό Κινηματογράφο, στο Ίδρυμα Κακογιάννη



Αθήνα (Τρίτη)

Το «θωρηκτό Ποτέμκιν» του Αϊζενσταϊν (1925) με τη θρυλική εξάλεπτη σκηνή στις σκάλες της Οδησσού στην οποία ο Αϊζενστάιν παραδίδει μαθήματα ρυθμού, αυστηρότητας, πλαστικότητας και ακρίβειας, η φουτουριστική «Mετρόπολιs» - το μνημειώδες φιλμ επιστημονικής φαντασίας (1927) του Φριτς Λανγκ, ο «Φάουστ» (1926), η καλύτερη ίσως ταινία του Μουρνάου, το αριστούργημα του Σουηδικού βωβού κινηματογράφου «The Outlaw and his wife» του Σιέστρομ (Victor Sjostrom) (1918) και ακόμα : το πρώτο δείγμα του γερμανικού εξπρεσιονισμού στον κινηματογράφο "Το εργαστήρι του Δόκτωρα Καλιγκάρι" του Βίνε (1919), το γεμάτο από αξέχαστες εικόνες έργο «Το τέλος της Αγίας Πετρούπολης» του Πουντόβκιν (1927), το ιδιόρρυθμο φιλμ επιστημονικής φαντασίας «The revolt of the Robots» του Προταζάνοφ (1924), το υπαινικτικό έργο «Michael» του Ντραίερ (1924) και πολλές ακόμη είναι από τις ταινίες που θα απολαύσει το κοινό στο «2o Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης» από 30 Ιουνίου έως 13 Ιουλίου.

    Οι ταινίες επιλέχθηκαν από τον ίδιο το σκηνοθέτη με γνώμονα την αδιαμφισβήτητη αισθητική - καλλιτεχνική τους αξία αλλά και την όσο το δυνατό καλή κατάσταση του ίδιου του υλικού, που θα προβληθεί. Συνολικά θα προβληθούν 16 φιλμ, γυρισμένα από το 1917 έως το 1929, με την πρωτότυπη μουσική τους ή όπου δεν υπάρχει με ζωντανή μουσική υπόκρουση από Έλληνες καλλιτέχνες, με ελληνικούς ή αγγλικούς υπότιτλους, από Γερμανία Ρωσία, Σουηδία, και από Γαλλία.

    Η «σινεφίλ γιορτή» θα πραγματοποιηθεί στον τρίτο όροφο του αίθριου του Ιδρύματος Κακογιάννη.

   

    ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

   

    30 Ιουνίου - 13 Ιουλίου 2011

   

    Ώρα έναρξης προβολών: 21.00

   

    Πέμπτη, 30/6

    «Μετρόπολις» του Φριτς Λανγκ (1927) 124` (με την πρωτότυπη μουσική, ελληνικοί υπότιτλοι)

    Παρασκευή, 1/7

    «Madame du Barry» του Λούμπιτς (1919) 114' (ελληνικοί υπότιτλοι). Θα παιχτεί με την πρωτότυπη μουσική που δημιουργήθηκε ειδικά για την αποκατεστημένη κόπια.

    Σάββατο, 2/7

    2 προβολές

    La retour a la raison 3` - Les mysteres de chateaux de Des 20` του Μαν Ρεί (1923-26-29) (αγγλικοί υπότιτλοι) και

    Das Kabinett des Dr. Caligari (Το εργαστήρι του Δόκτωρα Καλιγκάρι) του Βίνε (1919) 70` (ελληνικοί υπότιτλοι)

    Θα παιχτεί με ντι τζέι από την Ελένη Μητσιάκη.

    Κυριακή, 3/7

    «Το θωρηκτό Ποτέμκιν» του Αϊζενστάϊν (1925) 73` (με την πρωτότυπη μουσική, ελληνικοί υπότιτλοι)

    Η πρωτότυπη μουσική με την οποία θα παιχτεί η ταινία είναι του Εντμουντ Μείζελ.

    Δευτέρα, 4/7

    Έγκλημα και Τιμωρία του Βίνε (1923) 87` (ελληνικοί υπότιτλοι)

    Μουσική: Σπύρος Λούκος

    Τρίτη, 5/7

    The fall of St Petersburg dir του Πουντόβκιν 1927) 68`(με την πρωτότυπη μουσική, ελληνικοί υπότιτλοι)

    Τετάρτη, 6/7

    «The Outlaw and his wife» : του Σιέστρομ (1918) 73`(αγγλικοί υπότιτλοι)

    Μουσική: Γιάννης Σφυρής (πιάνο)

    Πέμπτη, 7/7

    «Φάουστ» του Μουρνάου(1926) 90`(ελληνικοί υπότιτλοι)

    Μουσική: Βασίλης Μήλεσης

   

   

    Παρασκευή, 8/7

    Aelita : «Queen of Mars - The revolt of the Robots» του Προταζάνοφ (1924) 81`(αγγλικοί υπότιτλοι)

    Μουσική: Γωγώ Καλοδίκη

    Σάββατο, 9/7

    «Μητέρα» του Πουντόβκιν (1926) 87`(ελληνικοί υπότιτλοι)

    Θα παιχτεί με DJ set από την Ελένη Μητσιάκη

    Κυριακή, 10/7

    Michael του Ντάγιερ (1924) 86` (αγγλικοί υπότιτλοι)

    Μουσική: ’ννα Στερεοπούλου

    Δευτέρα, 11/7

    Ευτυχία του Αλεξάντρ Μεντβέκιν (1934) 64`(ελληνικοί υπότιτλοι)

    Μουσική: Ορέστης Μωραΐτης

    Τρίτη, 12/7

    The phantom carriage-του Σιέστρομ (1921) 106` (αγγλικοί υπότιτλοι)

    Μουσική: Αργυρώ Κολιογιώργη

    Τετάρτη, 13/7

    «Το κουτί της Πανδώρας»(Lulu) του Παμπστ (1929)

    Μουσική: Νίκη Χαρλαύτη (πιάνο)

   

    Σε όλες τις προβολές η είσοδος είναι ελεύθερη.

   


   

   

   



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία