Θεωρώ, όχι μόνο τη μειονότητα του φυσιολογικά «διανοητικά ανάπηρου», που όμως δεν ευθύνεται αυτός, επειδή έτσι προσδιορίστηκε από τους νόμους της φύσης για να ζήσει. Προσπερνώ, τους δήθεν «ηλίθιους» πολιτικούς, που δήθεν δεν επαρκούν, και απλά, δήθεν κάνουν «πολιτικά λάθη», εμπαίζοντας το λαό πως «αναλαμβάνουν τις πολιτικές ευθύνες» που ουσιαστικά όμως αυτές είναι μόνο «ποινικές και αστικές ευθύνες» γι’ αυτά τα «λάθη». Αυτοί, είναι «πανέξυπνοι», «παμπόνηροι», πολλές φορές με πανεπιστημιακούς τίτλους, υψηλής μόρφωσης, αλλά, αμοραλιστές-απατεώνες-κλεπτοκράτες του λαού: Θα θεωρήσω στη γενικότητά του το ερώτημα:
Π ρ ό β λ η μ α: Η εξουσία της Πολιτείας.
Δ ε δ ο μ έ ν α – Υ π ό θ ε σ η:
Θεωρούμε ως τυπική, μέση χώρα στον πλανήτη, αυτό το πρασινογάλαζο δαντελλωτό φύλλο ριγμένο στο πέλαγος, με τα νησιά του, αδιαμφισβήτητα Ευρωπαϊκό, στο νοτιοανατολικό άκρο, σ’ αυτή τη γωνιά της Ευρωπαϊκής Ηπείρου, με τα 10.000.000 ανθρώπων του λαού αυτής της χώρας, διαβαθμισμένα, ως πραγματικά έχουν, διανοητικά-μορφωτικά, κατά σειρά, από ηλίθιους και αγράμματους, σε μέσης διανοητικής ικανότητας, μέχρι εξαιρετικής και άκρως υψηλής ευφυϊας. Όλοι μα όλοι αυτοί οι συνάνθρωποι αποφασίζουν να ζήσουν μαζί σε οργανωμένη κοινωνία, για να περάσουν τη ζωή τους άνετα, ευχάριστα, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του καθενός, με ευημερία, ευζωϊα, που θα τείνει προς την ευτυχία, την ευδαιμονία. Στα δεδομένα, στην υπόθεση του προβλήματος περιλαμβάνονται όλες οι γνώσεις, για την ορμέφυτη «τάση» επικράτησης και επιβίωσης του ισχυροτέρου, της αυτοσυντήρησης και ταυτόχρονα διαιώνισης του είδους, της εξέλιξης του ανθρώπου, ο οποίος εμφανίστηκε-εξελίχτηκε πριν από 4.000.000 χρόνια στην ανατολική Αφρική, από μια ομάδα ζώων που ονομάζονται Αυστραλοπίθηκοι. Για δύο εκατομμύρια χρόνια ο ανθρώπινος εγκέφαλος μεγάλωνε συνεχώς και η ευφυΐα του ανθρώπου αυξανόταν σταθερά. Έτσι, μετά τον Αυστραλοπίθηκο εμφανίστηκε ο Homo habilis και μετά ο Homo erectus, ο Homo sapiens, έκτοτε υπάρχει στη Γη μόνο ο Homo sapiens sapiens.
Θεωρούμε, υποθέτουμε, ως δεδομένο, καλύτερο πολίτευμα για τη σημερινή διανοητική εξέλιξη του Homo sapiens sapiens τη Δημο-κρατία, δηλαδή την εξουσία του λαού, από το λαό, για τον λαό.
Α ν ά λ υ σ η – Λ ύ σ η.
Σήμερα, με τις ποικίλες διαφοροποιήσεις στους λαούς, οι δημοκρατίες είναι διεφθαρμένες. Οι λαοί κυβερνώνται, διοικούνται, κατ’ ουσία εξουσιάζονται και καταδυναστεύονται από τις οικείες πολιτικοθρησκευτικοοικονομικές ελίτ των λαών. Σκοπός αυτών των ελίτ είναι να αναπτύσσουν τους λαούς και να δίνουν σ’ αυτούς τόσα όσα είναι τα ελάχιστα απαραίτητα για να μην επαναστατήσουν. Η ροή του πλούτου του λαού και της χώρας, κατευθύνεται προς τους εαυτούς των, τους συνεργάτες και πελάτες τους της ντόπιας και ξένης ολιγαρχίας. Όποιος έχει λεφτά ή μπορεί με καθαρά διεφθαρμένη συμφωνία να βρεί λεφτά, φτιάχνει κόμμα. Από τη στιγμή, σήμερα, που κάποιος πολίτης αποφασίσει να ασχοληθεί με την πολιτική, έχει ήδη πάρει ενσυνείδητα την απόφαση ότι εισέρχεται στην πολιτική για να κλέψει: Θα πετάξει πρώτα στην επιχείρηση «εκλογές» όσα λεφτά μπορεί να διαθέσει, υπολογίζοντας ότι με την εκλογή του θα κατακλέψει ποικιλοτρόπως το λαό και τη χώρα, και θα τα πάρει πίσω πολύ πολλαπλάσια. Ποιος σοβαρός και τίμιος άνθρωπος, σεβόμενος τον εαυτό του και γνωρίζοντας τα απειράριθμα, αποκαλυφθέντα και κυρίως μη αποκαλυφθέντα εγκλήματα (Τσοχατζόπουλου, Παπαγεωργόπουλου, Ζήμενς, Βατοπεδίου, Εξοπλιστικών Προγραμμάτων κ.λ.π., κ.λ.π.) θα ασχοληθεί σήμερα με την πολιτική;
Απαιτούνται: Οι καλύτεροι, οι πλέον άξιοι και ικανοί για τη γνήσια αληθινή Δημο-κρατία, σε όλους τους τομείς της διακυβέρνησης της χώρας. Απαιτούνται Σύνταγμα, Νόμοι, Θεσμοί, αυστηρότατοι, που θα εξασφαλίζουν την καθαρότητα και τιμιότητα των ενεργειών των κυβερνώντων.
Στην ηλεκτρονική εποχή του 21ου αιώνα που ζούμε είναι απόλυτα εφικτή η επιστημονική διασφάλιση (με την ενεργό άμεση συνδρομή όλων των επιστημών) της «Αξιοκρατικής, Αδιάφθορης Δημο-κρατίας». Τα κόμματα θα υποχρεούνται προεκλογικά: Να παρουσιάζουν λεπτομερέστατο χρονοδιάγραμμα των ενεργειών τους σε όλους τους τομείς (Υπουργεία). Να παρουσιάζουν το νέο Σύνταγμα, τους νέους Νόμους και Θεσμούς, το ποινολόγιο για τους εαυτούς των, για πταίσματα μέχρι κακουργήματα, αστοχίας, αμέλειας, λαθών, εγκλημάτων. Η εξουσία ανήκει φύσει, θέσει και ουσία στο λαό.
Σ ύ ν θ ε σ η – Α π ό δ ε ι ξ η:
Κάθε πολίτης που επιθυμεί να καταλάβει θέση στη Διοίκηση και Κυβέρνηση του τόπου, υποβάλλει τα πλήρη δικαιολογητικά του, πανεπιστημιακά πτυχία, συγγραφική δράση, επαγγελματική εμπειρία, κοινωνική δραστηριότητα κ.λ.π. και με τα τελειότατα σημερινά ηλεκτρονικά προγράμματα, καταρτίζονται ιεραρχικά, αξιοκρατικά, οι λίστες των κομμάτων για τις εκλογές. Φυσικά, δι’ αυτού του τρόπου λύσης, ο «νεποτισμός» θα αποτελεί πλέον παρελθόν, και το «σόι πάει το βασίλειο» μακρινή ανάμνηση, και απλά μόνο θα μείνει από αυτά η καταγραφή γεγονότων της Ιστορίας. Η διαφθορά θα έχει ελαχιστοποιηθεί, εκμηδενιστεί. Η κοινωνική δικαιοσύνη και ευημερία του τόπου, συνεχώς θα προσεγγίζεται, με τη σύγχρονη Πνύκα, το Βουλευτήριο.
Δ ι ε ρ ε ύ ν η σ η: Η λύση, με όλες τις ανωτέρω τεθείσες προϋποθέσεις, είναι εφικτή για όλους τους λαούς της γης, με την επί πλέον προϋπόθεση-συνθήκη: Να υπάρξει σε μια «κρίσιμη μάζα» των λαών της γης η συνειδητοποίηση ότι, η κατεύθυνση της αυτοσυντήρησης, διαιώνισης του είδους, προσέγγισης της ευημερίας, ευζωϊας, ευτυχίας του Homo sapiens sapiens, είναι οι Δημο-κρατικές κοινωνίες, οι Αξιοκρατικές και Αδιάφθορες.
Ας προβληματιστούμε, όσοι από μας το επιθυμούν, πάνω σ’ αυτή τη λύση. Στην παρέα μας, στο σπίτι μας, ας την ψάξουμε αυτή τη λύση. Η συ-ζήτηση, ανα-ζήτηση της γνώσης, της νέας γνώσης, είναι βιολογική μας ανάγκη: «φύσει πολιτικό (κοινωνικό) ζώο» είναι ο άνθρωπος, και «Πάντες ἄνθρωποι τοῦ εἰδέναι ὀρέγονται φύσει.» [“ Όλοι οι άνθρωποι από τη φύση τους διψούν για γνώση. ”] (Αριστοτέλης).
(*) Ο κ. Χαράλαμπος Τ. Γκόλιας, είναι:
- Φυσικός του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης 1959.
- Πολιτικός Μηχανικός του Ε.Μ.Πολυτεχνείου 1967.
- Διδάκτωρ φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών 2006.