Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




«Είδα φως και μπήκα» ή πώς το παράλογο της εποχής γίνεται θεατρική
παράσταση

 



Αθήνα

 Προσφέρεται η εποχή της οικονομικής κρίσης για κωμωδίες και μάλιστα
μουσικές; Όταν το έργο είναι γεμάτο θετική ενέργεια, άφθονο γέλιο,
χορό, πρωτότυπο σενάριο και έναν ευφάνταστο τίτλο σχεδόν επιβάλλεται.
Το «Είδα φως και μπήκα», που έκανε πρεμιέρα τη Δευτέρα στο μπαρ Κόμης στα
'Ανω Πατήσια, διαθέτει όλα τα παραπάνω. Συν το πηγαίο χιούμορ και την
κριτική διάθεση για τα σημεία των καιρών μας.

Τα πάντα εξελίσσονται μια νύχτα με επεισόδια στην Αθήνα. Ένας
υπάλληλος των τεχνικών υπηρεσιών της ΔΕΗ έρχεται σε εντεταλμένη
υπηρεσία να κόψει το ρεύμα στο μπαρ της αγαπημένης του. Είναι το
τελευταίο μέρος της περιοχής που έχει φως, καθώς η κατάσταση έχει
οδηγήσει σε γενική συσκότιση. Στο μπαρ αυτό, εκτός από το κοινό,
βρίσκεται ένας αστυνομικός σε μυστική αποστολή, μια πόρνη της
περιοχής, μια γυναίκα η οποία περιμένει το τυφλό ραντεβού που έκλεισε
μέσω facebook, μια νεαρή άνεργη που ψάχνει για δουλειά και ένας κατά
λάθος τραυματίας, που κυνηγάει η αστυνομία. Επτά ήρωες σχολιάζουν,
διαφωνούν, κρίνουν, αυτοσαρκάζονται, αναζητούν και -το σημαντικότερο-
βρίσκουν λύσεις.

«Επιλέξαμε το έργο να παιχτεί σε μπαρ γιατί έτσι είναι γραμμένο.
Να εκτυλίσσεται δηλαδή μέσα σ' έναν χώρο με κόσμο, όπου οι θεατές
είναι οι θαμώνες του. Ο υπάλληλος της ΔΕΗ έχει κόψει το ρεύμα σε όλη
την περιοχή και έχει αφήσει αυτό το μέρος -το μπαρ της φίλης του- για
το τέλος, με την εταιρεία να τον απειλεί με μετάθεση στην Πτολεμαΐδα
αν δεν ανταποκριθεί στο καθήκον του. Η αγαπημένη του ήρωα αγνοεί τον
λόγο της επίσκεψής του. Νομίζει ότι πήγε εκεί να τη βοηθήσει, καθώς
κανένας άλλος -εκτός από τον πιανίστα- δεν εργάζεται πια στο μαγαζί
της. Τους έχει διώξει όλους επειδή λόγω κρίσης δεν μπορεί να τους
πληρώσει», εξηγεί η σεναριογράφος του έργου Μαρία Αθήνη.

Η ιδέα έχει αφετηρία το παράλογο των ημερών μας, που μπορεί να
οδηγήσει σε εξωφρενικά αστείες καταστάσεις, όπως αυτή του υπάλληλου
της ΔΕΗ. «Είναι μια απόπειρα να αστειευτούμε με την όλη κατάσταση, να
γελάσουμε αλλά με συνειδητό τρόπο. Ακόμα και να βρίσουμε όταν πρέπει,
γιατί συμβαίνει κι αυτό μέσα στο έργο. Και στο τέλος να προτείνουμε τη
λύση, που δεν είναι άλλη από τον πολιτισμό. Οι ήρωες, παρόλο που είναι
διαφορετικοί άνθρωποι, βρίσκουν όλοι μαζί κάτι κοινό. Έχοντας
ξεδιπλώσει την καλλιτεχνική φλέβα που κρύβει ο καθένας μέσα του κατά
τη διάρκεια της παράστασης, αποφασίζουν να δουλέψουν στο μπαρ. Το μόνο
αντίδοτο στην κρίση είναι ο πολιτισμός. Αυτό είναι και το συμπέρασμα
του έργου. Κάτι που ισχύει για όλους μας, ακόμα και για εμάς που το
δουλέψαμε», καταλήγει.

Ο χώρος είναι κατάλληλος για τη δράση των ηθοποιών, που μπαίνουν
από παντού, μπλέκονται με τους θεατές, ερμηνεύουν τα καλλιτεχνικά τους
ταλέντα στη μικρή σκηνή στο κέντρο, όπου η θέαση είναι ελεύθερη από
οποιοδήποτε μέρος του μπαρ. Οι συντελεστές είναι όλοι καταξιωμένοι
στον χώρο τους: Ο σκηνοθέτης Σταύρος Στάγκος, που είχε επίσης την ιδέα
και την επιμέλεια (μαζί με την ηθοποιό Εμμανουέλα Αλεξίου), οι
ερμηνευτές Εμμανουέλα Αλεξίου, Ιωάννα Ασημακοπούλου, Νίκος Γεωργάκης,
Αλίνα Κωτσοβούλου, Μάρα Μπαρόλα, Δημοσθένης Φίλιππας, Γιώργος
Χρανιώτης.

Στο πιάνο είναι ο Νίκος Σάλτας, τη μουσική επιμέλεια έχει ο
Σταμάτης Γιατράκος, ενώ ο στιχουργός Χάρης Καφετζόπουλος τροποποίησε
με επιτυχία και προς το σατιρικότερο τους στίχους από τα γνωστά
τραγούδια που ακούγονται. Ο σχεδιασμός των φωτισμών είναι του Αργύρη
Θέου, τα σκηνικά και τα κοστούμια της Έλλης Λιδωρικιώτη, οι
φωτογραφίες του Γιάννη Αθυμαρίτη, ενώ τον σκηνοθέτη βοηθάει η Έρση
Νιαώτη.

Οι συνολικά 14 παραστάσεις δίνονται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο πιο
παλιό bar restaurant της Αθήνας, τον Κόμη (Λασκαράτου 20, 'Ανω
Πατήσια).
 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία