Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Το 36ο Φεστιβάλ Μεσογειακού Κινηματογράφου «ζουμάρει» στον ελληνικό κινηματογράφο



Αθήνα/Μονπελιέ - (Κείμενο Νατάσα Δομνάκη)

Το νέο κύμα του ελληνικού κινηματογράφου έχει την τιμητική του στο 36ο Φεστιβάλ Μεσογειακού Κινηματογράφου του Μονπελιέ, που διεξάγεται από τις 25 Οκτωβρίου έως την 1η Νοεμβρίου.

 

Εκτός από την παρουσία δύο ελληνικών ταινιών μεγάλου μήκους και μίας μικρού μήκους στα διαγωνιστικά του τμήματα, το Φεστιβάλ διοργανώνει τρία αφιερώματα σε ελληνικές μεγάλου μήκους, μικρού μήκους και σε ταινίες κινουμένων σχεδίων, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη δουλειά των Ελλήνων κινηματογραφιστών και την παραγωγή τους, από το 2007 έως το 2013.

 

Παράλληλα με τον εντυπωσιακό αριθμό ελληνικών ταινιών που θα προβληθούν στα αφιερώματα, το Φεστιβάλ του Μονπελιέ επέλεξε για το διαγωνιστικό του τμήμα τις ταινίες «Αισθηματίες'» του Νίκου Τριανταφυλλίδη και «Να κάθεσαι και να κοιτάς» του Γιώργου Σερβετά, και επίσης τη μικρού μήκους «Γεννήτρια» της Νικολέτας Λεούση. Στο τμήμα του Πανοράματος θα προβληθούν οι ήδη βραβευμένες στη Δράμα «Red Hulk» της Ασημίνας Προέδρου και «Drag Me: An Urban Music Tale» του Νίκου Κέλλη.

 

Ακολουθούν αναλυτικά τα αφιερώματα:

Το αφιέρωμα με τίτλο «Νέο κύμα του Ελληνικού Κινηματογράφου» περιλαμβάνει ταινίες μεγάλου μήκους παραγωγής κυρίως από το 2007 έως το 2013:

-«Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου

-«Άλπεις» του Γιώργου Λάνθιμου

-«Attenberg» της Αθηνάς Τσαγγάρη

-«Άδικος Κόσμος» του Φίλιππου Τσίτου

«Η επίθεση του γιγαντιαίου μουσακά», του Πάνου Χ. Κουτρα (παργ.1999)

-«Στρέλλα» του Πάνου Χ. Κουτρα

-«Ξενία» του Πάνου Χ. Κουτρα

-«Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού», του Έκτορα Λυγίζου

-«Μετέωρα» του Σπύρου Σταθουλόπουλου

-«Στο σπίτι» του Αθανάσιου Καρανικόλα

-«Συγχαρητήρια στους Αισιόδοξους», της Κωνσταντίνας Βούλγαρη

-«L» του Μπάμπη Μακρίδη

-«Διόρθωση» του Θάνου Αναστόπουλου

-«Η Κόρη» του Θάνου Αναστόπουλου

 

Στο αφιέρωμα ταινιών μικρού μήκους, σε πρώτη προβολή θα παρουσιαστούν στο πρόγραμμα με τίτλο «Ένα κινηματογραφικό ταξίδι στην Ελλάδα την εποχή της κρίσης…» οι ταινίες:

-45 βαθμοί του Τζώρτζη Γρηγοράκη

-«Κάτι θα γίνει» του Θάνου Ψυχογιού

-«Casus Belli» του Γιώργου Ζώη

-«Αγώνας δρόμου» της Δήμητρας Νικολοπούλου

-«Ο Χριστός σταμάτησε στου Γκύζη» της Αμέρισας Μπάστα

-«The Greek crisis (κινούμενα σχέδια) explained» της ομάδας παραγωγών και δημιουργών Nomint Motion Design

 

Την εμπορική διανομή του συνολικού προγράμματος έχει αναλάβει για τη Γαλλία και τις γαλλόφωνες χώρες η γαλλική εταιρεία διανομής Films Des Deux Rives.

 

Επίσης, διοργανώνεται αφιέρωμα στο ελληνικό κινούμενο σχέδιο, με δύο θεματικές. Η πρώτη θεματική, με τίτλο «Ελλάδα: Από τον Πόλεμο στην Κρίση», σε συνεργασία του Φεστιβάλ του Μοντπελιέ με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, τους σκηνοθέτες και παραγωγούς των ταινιών, καθώς και του ΤΕΙ Αθήνας, Τμήμα Γραφιστικής, περιλαμβάνει τις ταινίες:

 

-«C'est Moi» του Γιώργου Σιφιανού

-«Η Τρύπα» του Ιορδάνη Ανανιάδη

-«Πρωινό Ξύπνημα» των Ναταλίας Κωστοπούλου και Σιλβί Μπρινγκάς

-«The Mirror Stage» του Σπύρου Σιάκα

-«I Do Art» του Στέλιου Πολυχρονάκη

-«Το Χωριό» του Στέλιου Πολυχρονάκη

-«Ο Άνθρωπος Καταιγίδα» του 'Αγγελου Σπάρταλη,

-«1.2 Εκατομμύρια Παιδιά» της Έφης Παππά

-«Η Ευχή» της Ασπασίας Χατζηβαρσάνη

-«Dinner For Few» του Νάσου Βακάλη

 

Στη δεύτερη θεματική, με τίτλο «Μερικές Ωραίες Ελληνικές Ιστορίες», θα προβληθούν οι εξής ταινίες:

 

-«Fantaxia» του Κώστα Κατράκη

-«Μαρίζα» του Κωνσταντίνου Κρυστάλλη

-«Το Αγόρι και το Δέντρο» του Παναγιώτη Ράππα

-«Η Πηγή της Νιότης» του Παναγιώτη Ράππα

-«Brats & Rats» των Μανώλη Καπάζογλου και Αλέξανδρου Μιχαλόπουλου

-«Human Nature» του Νάσου Βακάλη

-«Bears on Ice» της Κωνσταντίνας Ζαρίφη

 

 

 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία