Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Παρασκευή 30/6

Για πρώτη φορά στον κόσμο

Iπτάμενο αυτοκίνητο έλαβε άδεια κυκλοφορίας



AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr

Το αυτοκίνητο Model A της εταιρίας Alef Aeronautics έλαβε έγκριση από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να πετάξει νόμιμα πάνω από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Σύμφωνα με την εταιρία, το ιπτάμενο αυτοκίνητο έχει αυτονομία οδήγησης στον δρόμο μέχρι 321χλμ. και αυτονομία οδήγησης στον αέρα 177χλμ. Η Alef δέχεται ήδη προπαραγγελίες για το δημιούργημα της και μέχρι τώρα έχει ήδη 440 ,με όσους πληρώνουν 150 δολάρια προκαταβολή να είναι στην «κανονική» ουρά, και όσους πληρώνουν 1.500 να είναι στο γκρουπ προτεραιότητας. Το μοντέλο θα κοστίζει 300.000 δολάρια και μπορεί να προσγειωθεί και απογειωθεί οπουδήποτε, κάθετα. Πράγμα που σημαίνει πως δεν χρειάζεται ιδιαίτερο χώρο. "Είμαστε ενθουσιασμένοι που λάβαμε αυτή την πιστοποίηση από την FAA", δήλωσε ο Jim Dukhovny, διευθύνων σύμβουλος της Alef Aeronautics. "Μας επιτρέπει να έρθουμε πιο κοντά στο να προσφέρουμε στους ανθρώπους μια φιλική προς το περιβάλλον και ταχύτερη μετακίνηση, εξοικονομώντας ώρες εργασίας σε άτομα και εταιρείες κάθε εβδομάδα. Αυτό είναι ένα μικρό βήμα για τα αεροπλάνα, ένα τεράστιο βήμα για τα αυτοκίνητα". Δεν είναι βέβαια το πρώτο όχημα που υπόσχεται κάτι τέτοιο, με την Aska και την Xpeng να βρίσκονται στον ίδιο δρόμο. Επειδή, σύμφωνα με πληροφορίες, μπορεί να απογειωθεί σαν ελικόπτερο, δεν χρειάζεται φτερά όπως ένα παραδοσιακό αεροσκάφος, οπότε δεν τα διαθέτει, πράγμα που σημαίνει ότι μοιάζει περισσότερο με αυτοκίνητο και λιγότερο με ιπτάμενο όχημα. Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται το 2025. Η startup λέει ότι αναπτύσσει κι άλλα ιπτάμενα μοντέλα, όπως το σεντάν Model Z που έχει προγραμματιστεί να κάνει το ντεμπούτο του το 2035 με αρχική τιμή 35.000 δολάρια, αυτονομία οδήγησης σε δρόμο άνω των 480χλμ. και αυτονομία πτήσης άνω των 350χλμ.

 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία