Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Η Ελληνίδα Χριστιάνα Στεφάνου, νέα διευθύντρια Ακαδημίας μπαλέτου της
Κρατικής Όπερας Βιέννης



Βιέννη.-

Μία διεθνώς καταξιωμένη Ελληνίδα στον χώρο του κλασικού μπαλέτου, η
πρώην διευθύντρια μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στην Αθήνα, η
Χριστιάνα Στεφάνου, αναλαμβάνει από την 1η Αυγούστου την διεύθυνση της
Ακαδημίας Μπαλέτου της ξακουστής Κρατικής ΄Οπερας της Βιέννης, όπως
ανακοινώθηκε  στην αυστριακή πρωτεύουσα.
Το όραμά της είναι να προσφέρει την κορυφαία εκπαίδευση χορού στον
κόσμο στην Ακαδημία Μπαλέτου της Κρατικής Όπερας της Βιέννης, και,
προκειμένου να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους με τον καλύτερο δυνατό
τρόπο, οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να εργάζονται σε ένα ασφαλές,
δημιουργικό και άκρως επαγγελματικό περιβάλλον, τόνισε στις πρώτες
δηλώσεις της η Χριστιάνα Στεφάνου.
Το νέο γενικό σχέδιο για την Ακαδημία Μπαλέτου της Κρατικής Όπερας της
Βιέννης είναι έτοιμο, και αφότου η ειδική επιτροπή -- που είχε
συσταθεί μετά τις κατηγορίες κατά του Ιδρύματος για απαράδεκτες
πρακτικές απέναντι σε μαθητές -- παρουσίασε την τελική έκθεση της,
είναι πλέον διαθέσιμο το μελλοντικό πρόγραμμα για την Ακαδημία που
καλείται πλέον να υλοποιήσει από την 1η Αυγούστου ως διευθύντρια της η
διακεκριμένη Ελληνίδα.
Τα βασικά σημεία του πενταετούς γενικού σχεδίου, που παρουσιάστηκε από
τον μελλοντικό διευθυντή της Κρατικής Όπερας Βιέννης ,Μπόγκνταν Ρόσιτς
και τον διευθυντή μπαλέτου Μάρτιν Σλέπφερ, περιλαμβάνουν διαφανή και
σεβαστή επικοινωνία, επέκταση της ιατρικής και ψυχολογικής περίθαλψης
και τη δέσμευση ενός ανεξάρτητου εντεταλμένου προστασίας των παιδιών,
ενώ προβλέπονται επενδύσεις σε χώρους, όπως οι αίθουσες χορού, και
στην ψηφιοποίηση.
Το κόστος των νέων υποδομών υπολογίζεται σε 882.000 ευρώ, το οποίο
κατανέμεται σε πέντε χρόνια, ενώ το αυξημένο κόστος για το
εκπαιδευτικό, ιατρικό και θεραπευτικό προσωπικό εκτιμάται σε 862.000
ευρώ.
"Θα υπάρξουν περαιτέρω συνομιλίες μεταξύ των υπευθύνων για την
υλοποίηση και τη χρηματοδότηση από την περίοδο 2020-2021 και μετά",
αναφέρεται σχετικά, με την Αυστριακή υφυπουργό Τέχνης και Πολιτισμού
,Αντρέα Μάγιερ, να διαβεβαιώνει πως σύντομα θα αρχίσει συνομιλίες με
όλους τους εμπλεκόμενους, ως προς την χρηματοδότηση των μέτρων, τα
οποία η ίδια υποστηρίζει πλήρως.
Η Χριστιάνα Στεφάνου, η οποία διετέλεσε διευθύντρια μπαλέτου της
Εθνικής Λυρικής Σκηνής την περίοδο 2011-2012, είναι πτυχιούχος της
Ανωτάτης Κρατικής Ακαδημίας του Μονάχου, όπου εργάστηκε ως σολίστ στο
μπαλέτο της φημισμένης Όπερας της βαυαρικής πρωτεύουσας. Εκεί είχε την
ευκαιρία να ερμηνεύσει πρωταγωνιστικούς ρόλους σημαντικών χορογράφων,
αλλά και να εμφανιστεί σχεδόν σε όλον τον κόσμο, συμμετέχοντας σε
περιοδείες του μπαλέτου αυτού σε Ρωσία, ΗΠΑ, Κίνα, Ουκρανία, Ελβετία,
Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Νότια Κορέα, Ουγγαρία, Πολωνία κ.α.
Έχει διδάξει σε σημαντικά συγκροτήματα χορού, όπως το Εθνικό Μπαλέτο
της Αγγλίας, το Μπαλέτο της Βαυαρίας, το Μπαλέτο της Στουτγάρδης, το
Μπαλέτο του Κρατικού Θεάτρου της Καρλσρούης και το Μπαλέτο της Όπερας
της Ρώμης.
Εργάστηκε ως καθηγήτρια στην Επαγγελματική Σχολή Χορού της ΕΛΣ και
στην Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης, υπήρξε μέλος της Επιτροπής
Κρατικών Βραβείων Χορού, ενώ παράλληλα είναι πολύγλωσση, καθώς, πέρα
από την ελληνική, μιλάει την αγγλική, τη γερμανική, την ιταλική, τη
γαλλική και τη βουλγαρική γλώσσα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία