Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Εκπαιδεύοντας πιλότους στην Κοζάνη- Η Egnatia Aviation επενδύει 7,5 εκατ.ευρώ στην πόλη για τη δημιουργία εκπαιδευτικού κέντρου



Θεσσαλονίκη-Νικόλ Καζαντζίδου

Οι εποχές που τα κορίτσια επέλεγαν να γίνουν αεροσυνοδοί και τα αγόρια πιλότοι έχουν παρέλθει. Τα στερεότυπα γκρεμίζονται,
τα δεδομένα αλλάζουν. Εκείνο που παραμένει σταθερό ωστόσο, είναι η γοητεία που ασκεί το επάγγελμα του πιλότου, το οποίο για τους περισσότερους φαντάζει συναρπαστικό.
Είναι πολλοί οι νέοι, αγόρια και κοριτσια, που επιθυμούν να το ακολουθήσουν, αν και η διαδικασία εκπαίδευσης απαιτεί να επενδύσει κάποιος πολύ κόπο και χρήματα.
Το αποτέλεσμα πάντως μάλλον αποζημιώνει όσους το επιλέξουν, καθώς όπως αναφέρει ο γενικός διευθυντής της σχολής εκπαίδευσης πιλότων "Egnatia Aviation", Δημήτρης Λυμπεράκης, "μόνο ένα μικρό ποσοστό, της τάξη του 2%, δεν καταφέρνει να βρει δουλειά μέσα σε έναν χρόνο από την απόκτηση του διπλώματος".
Ποιο είναι το ιδανικό μέρος για να εκπαιδευτεί κάποιος ως πιλότος;
'Οποιος ενδιαφέρεται δεν χρειάζεται να πάει μακριά, καθώς η Ελλάδα είναι ένα από αυτά!
"Η χώρα μας είναι μια από τις πολύ λίγες χώρες της Ευρώπης, όπου μπορεί να έχει κάποιος σοβαρή εκπαίδευση πιλότων, λόγω των εξαιρετικά ευνοϊκών καιρικών συνθηκών" εξηγεί ο κ.Λυμπεράκης.
"Με εξαίρεση την Πορτογαλία και την Ισπανία, στις άλλες χώρες οι συνθήκες δυσκολεύουν. Γι' αυτόν τον λόγο οι περισσότερες σχολές κυρίως της< κεντρικής και βόρειας Ευρώπης έχουν υποκαταστήματα κυρίως στη Φλόριντα και κάνουν εκεί το πτητικό κομμάτι".
Ένας ακόμη λόγος που οι υποψήφιοι πιλότοι επιλέγουν την Ελλάδα είναι, όπως εξηγεί ο κ.Λυμπεράκης, ότι τα πτυχία που δίνονται στη χώρα μας είναι σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
«Εμείς ακολουθούμε τα ευρωπαϊκά πρότυπα, πιστοποιούμαστε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ως σχόλες εκπαίδευσης πιλότων και δίνουμε την εγκεκριμένη από το κράτος εκπαίδευση. Στη συνέχεια οι υποψήφιοι δίνουν εξετάσεις σε εξεταστές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και η υπηρεσία τους απονέμει το πτυχίο, στο οποίο αναγράφεται "Ευρωπαϊκή Ένωση- Ελληνική Δημοκρατία- Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας". Οπότε το πτυχίο είναι αναγνωρισμένο σε όλο τον κόσμο».
Και μάλιστα, όπως σημειώνει ο κ.Λυμπεράκης, "το ευρωπαϊκό χαρτί είναι το ισχυρότερο του κόσμου" και αυτός είναι ο λόγος που πολλοί υποψήφιοι από το εξωτερικό έρχονται στην Ελλάδα να εκπαιδευτούν.
Αυτές τις μέρες στην Κοζάνη έχουν εγκατασταθεί 52 Ιρακινοί, οι οποίοι θα εγκαινιάσουν το νέο κέντρο εκπαίδευσης που δημιουργείται στην πόλη.
"Η Egnatia Aviation, έχοντας ήδη μια βάση στην Καβάλα, δημιουργεί πλέον μια δεύτερη βάση στην Κοζάνη, η οποία αφορά επένδυση ύψους 7,5 εκατομμυρίων ευρώ" υπογραμμίζει ο κ.Λυμπεράκης. "Η επένδυση περιλαμβάνει κτιριακές εγκαταστάσεις στο αεροδρόμιο της Κοζάνης, το κόστος αδειών, τα αεροσκάφη, τον εξοπλισμό, ο οποίος είναι αρκετά εξειδικευμένος, το υπόστεγο συντήρησης και όλα όσα χρειάζονται για τη λειτουργία της σχολής" προσθέτει.
Οι Ιρακινοί εκπαιδευόμενοι ξεκινούν με τη θεωρητική εκπαίδευση και μετά από οκτώ μήνες θα περάσουν στο πρακτικό μέρος, δηλαδή στην πτητική εκπαίδευση σε αεροσκάφη και εξομοιωτές πτήσεων.
Συνολικά η διαδικασία διαρκεί 17 μήνες και στοιχίζει 80.000 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης, ότι "η αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines έχει προκηρύξει πρόγραμμα υποτροφιών, που επιδοτεί περισσότερο από το 90% των διδάκτρων" όπως επεσήμανε ο κ.Λυμπεράκης.
Μπορούν όλοι να γίνουν πιλότοι;
Για να γίνει κάποιος πιλότος θα πρέπει αρχικά, σύμφωνα με τον κ.Λυμπεράκη, να περάσει από ορισμένες εξετάσεις σχετικά με το χαρακτήρα του.
"Είναι πολύ σημαντικό να δούμε ότι ο πιλότος έχει αντίληψη του χώρου. Ξέρετε, το αυτοκίνητο οδηγείται σε μία διάσταση ενώ το αεροπλάνο πιλοτάρεται σε τρεις διαστάσεις".
Και απαντώντας στην ερώτηση αν οι γυναίκες μπορούν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του πιλότου, ο κ.Λυμπεράκης επισημαίνει, πως ήδη "έχουμε πολλές και καλές γυναίκες πιλότους".
"Τα στερεότυπα ανήκουν στο παρελθόν", τονίζει και συμπληρώνει: "Μάλιστα θα σας έλεγα ότι οι γυναίκες έχουν και κάποια πλεονεκτήματα συγκριτικά με τους άνδρες, καθώς μπορούν εύκολα να ακολουθούν δεδομένες διαδικασίες και απαραίτητες για την πτήση".
ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία