Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Ο Γιώργος Ζώης διαγωνίζεται με το «Interruption»

Στο Λίντο ξεκινά την Τετάρτη το 72ο Φεστιβάλ Βενετίας



Αθήνα - (Ανταπόκριση Νάντια Μπακοπούλου)

Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα, και γυρισμένο στους πρόποδες του ψηλότερου βουνού του κόσμου, το «Everest», του Ισλανδού Μπαλτάζαρ Κορμάκουρ με πρωταγωνιστές τους Κίρα Νάιτλι, Τζέικ Τζίλενχαλ και Ρόμπιν Ράιτ, ετοιμάζεται ν' ανοίξει θριαμβευτικά την αυλαία της Μόστρας, του 72ου Φεστιβάλ Βενετίας, που θα διεξαχθεί από τις 2 ως τις 12 Σεπτεμβρίου στο Λίντο.

 

Η αφίσα της βενετσιάνικης Μόστρα είναι φέτος αφιερωμένη στο πρόσωπο της Ναστάζια Κίνσκι σε πρώτο πλάνο από ένα καρέ του «Παρίσι, Τέξας» του Βιμ Βέντερς και φόντο την αειθαλή εικόνα του μικρού Ζαν-Πιερ Λεό από τα «400 Χτυπήματα» του Φρανσουά Τριφό. Σχεδιασμένη διά χειρός του Ιταλού καρτουνίστα, γραφίστα, σκηνοθέτη Σιμόν Μάσι.

 

Στο 72ο Φεστιβάλ της Βενετίας, με ένα πρόγραμμα που συγκεντρώνει μεγάλα αμερικανικά ονόματα και σημαντικούς Ευρωπαίους δημιουργούς, η Ελλάδα εκπροσωπείται με το «Interruption», πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Ζώη, στο τμήμα «Orizzonti» (πρόεδρος κριτικής επιτροπής σε αυτό το τμήμα ο Αμερικανός σκηνοθέτης Τζόναθαν Ντέμι).

 

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Έλληνας σκηνοθέτης κάνει πρεμιέρα στον κορυφαίο ιταλικό κινηματογραφικό θεσμό. Οι δυο μικρού μήκους ταινίες του «Casus Belli» (2010 ) και «Τίτλοι Τέλους» (2012 ) είχαν κάνει επίσης παγκόσμια πρεμιέρα στη Βενετία, με το δεύτερο μάλιστα να κερδίζει το European Film Award.

 

Το «Interruption» του Γιώργου Ζώη εμπνέεται από ένα αληθινό γεγονός που συνέβη το 2002 σε κεντρικό θέατρο της Μόσχας, όπου εισέβαλαν πενήντα οπλισμένοι Τσετσένοι κρατώντας ομήρους κοινό και ηθοποιούς. Κάποιοι θεατές, στα πρώτα λεπτά της εισβολής πίστεψαν ότι η εμφάνιση των ενόπλων ήταν μέρος της παράστασης. «Σε αυτά τα κρίσιμα λεπτά , μυθοπλασία και πραγματικότητα, αλήθεια και ψέμα, λογική και παράλογο ταυτίστηκαν. Η ταινία είναι η διαστολή αυτών των πρώτων λεπτών αμφισημίας» λέει ο Γιώργος Ζώης.

 

Στην ταινία - συμπαραγωγή Ελλάδας, Γαλλίας και Κροατίας, πρωταγωνιστεί ο Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, πλαισιωμένος από μια μεγάλη ομάδα ηθοποιών κι ανάμεσα τους οι Μαρία Καλλιμάνη, Αλεξία Καλτσίκη, Χρήστος Στέργιογλου, Σοφία Κόκκαλη κ.ά.

 

Στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ οι νέες ταινίες του Αλεξάντερ Σοκούροφ ( «Francofonia»), Μάρκο Μπελόκιο ( «Blood of My Blood»), Γέρζι Σκολιμόφσκι («11 λεπτά »), 'Αμος Γκιτάι «Ράμπιν η τελευταία μέρα» Πάμπλο Τραπέρο («The Clan»), είναι κάποιοι από τους 21 τίτλους που θα διεκδικήσουν το Χρυσό Λιοντάρι της Βενετίας. Μαζί με το «Danish Girl» του Τομπ Χούπερ, με τον Έντι Ρέντμεϊν (που ερμηνεύει τη Λίλι Έλμπε, ένα από τα πρώτα άτομα που έκανε εγχείρηση αλλαγής φύλου) να συζητιέται ήδη για τη δεύτερη (σερί) οσκαρική υποψηφιότητά του, το σουρεαλιστικό animation «Anomalisa» του Τσάρλι Κάουφμαν, το «Beasts of no Nation» του σκηνοθέτη της διάσημης αμερικανικής σειράς «True Detective» Κάρι Φουκουνάγκα με τον Ιντρις Ελμπα, το «A Bigger Splash» (μια διασκευή της «Πισίνας» ) του Λούκα Γκουαντανίνο που φέρνει ξανά μαζί την Τίλντα Σουίντον με τον Ρέιφ Φάινς, το «Heart of a Dog», η μεγάλου μήκους ταινία της διάσημης τραγουδίστριας και performance artist Λόρι Αντερσον.

 

Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του επίσημου διαγωνιστικού τμήματος είναι ο Μεξικανός σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν («Gravity»). Στην επιτροπή συμμετέχουν επίσης οι Ελίζαμπεθ Μπανκς, Νταϊάν Κρούγκερ, Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν, Πάβελ Παβλικόφσκι, Εμανουέλ Καρέρ, Χου Χσιάο-Χσιέν, Φραντσέσκο Μούντσι και Λιν Ράμσεϊ.

 

Στο εκτός συναγωνισμού πρόγραμμα κάνει πρεμιέρα και η «Ανίερη Συμμαχία» («Black Mass») του Σκοτ Κούπερ, στην οποία ο Τζόνι Ντεπ ερμηνεύει τον Βοστονέζο κακοποιό Γουίτι Μπάλγκερ, πληροφοριοδότη του FBI κατά τα '70s-'80s, με τον Αμερικανό σταρ να φιλοδοξεί σε ένα δυνατό ερμηνευτικό come back. Συμπρωταγωνιστές στην ταινία οι Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Κέβιν Μπέικον και Ντακότα Τζόνσον.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται και η νέα μικρού μήκους ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, «The Audition», που θα φέρει μαζί στο κόκκινο χαλί τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και Μπραντ Πιτ.

 

Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, το Φεστιβάλ Βενετίας φροντίζει για όσους δεν μπορούν να βρεθούν στο Λίντο και προσφέρει μέσω της πρωτοβουλίας Sala Web επιλεγμένες προβολές σε απευθείας μετάδοση (online streaming) για όλους. Οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες για streaming για πέντε ημέρες, από την ημέρα της παγκόσμιας πρεμιέρας τους στο 72ο Φεστιβάλ Βενετίας. Τις προβολές φιλοξενεί και φέτος το Festivalscope, ενώ τα εισιτήρια διατίθενται από τα μέσα του Αυγούστου στην επίσημη σελίδα του Sala Web στο διαδίκτυο.

 

Όπως δήλωσε άλλωστε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Βενετίας, Αλμπέρτο Μπαρμπέρα: «Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε τη Μόστρα διαθέσιμη για κάθε ενδιαφερόμενο - από λάτρεις του σινεμά έως και τους επαγγελματίες του κινηματογράφου. Ο σκοπός του Sala Web είναι να τους δώσει την ευκαιρία να ανακαλύψουν νέες ταινίες που αλλιώς δεν θα μπορούσαν να δουν. Οι ταινίες από τα τμήμα Orizzonti και Biennale College αντιπροσωπεύουν αληθινά εφευρετικές τάσεις στο σινεμά του σήμερα. Επιθυμούμε να βρίσκουμε συνεχώς νέους τρόπους για να αυξήσουμε την ορατότητά τους και το διεθνές κοινό τους. Σε αυτό το πλαίσιο, το Sala Web είναι η πλατφόρμα που ενώνει το διεθνές κοινό με το Φεστιβάλ της Βενετίας».

 

 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία