Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Υπάρχει και Αυτός ο Βιωματικός Τουρισμός

Του  Παναγή  Μεταξάτου
Αντιπρόεδρος  Συνδέσμου Ελληνικών Αγροτουριστικών Επιχειρήσεων  (Σ.Ε.ΑΓ.Ε)
Πρόεδρος Ένωσης Ιονίων Νήσων
Ιδιοκτήτης Επισκέψιμου Αγροκτήματος Κριτονού



Aθήνα

Μιλάμε συνεχώς γι αυτόν  αλλά αδυνατούμε να τον  περιγράψουμε στα διάφορα νομοθετήματα που ψηφίζονται κάθε φορά , επειδή συνήθως συγχέουμε την ποιότητα με την εισοδηματική δυνατότητα του τουρίστα.

Τις περισσότερες φορές γενικολογούμε και μετά ακολουθεί σωρεία εγκυκλίων και υπουργικών διατάξεων για να αποσαφηνισθεί το είδος των προσφερομένων υπηρεσιών γι αυτό το είδος του τουρίστα που μιλάμε .

Περιγράφουμε με λεπτομέρεια το κατάλυμα , τα υλικά , τις διαστάσεις , τα έπιπλα , τα σεντόνια και τα πλακάκια του μπάνιου ή ότι άλλο νομίζουμε ότι θα το  έκανε πιο πολυτελές ή δίνουμε τόση σημασία στη διατροφή ¨π.χ. αν έχει βούτυρο ή κρέμα, αβγό τηγανητό ή ποσέ, μαρμελάδα βιομηχανική  ή χωριάτικη για να καλύπτει τις δικές του συνήθειες και μας διαφεύγουν οι βασικοί λόγοι που θα έκαναν κάποιον να θέλει να περάσει τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο του μαζί μας σε απρόσωπους χώρους με αδιάφορους οικοδεσπότες.

Δεν υπονοώ ότι αυτού του είδους οι προδιαγραφές , οι οποίες τις πιο πολλές φορές στηρίζονται στις υποδείξεις των Τour operators, δεν είναι χρήσιμες κάθε άλλο. Χρειάζονται οι προδιαγραφές αρκεί να δίνεται η δυνατότητα και μιας άλλης αντίληψης  με την προϋπόθεση πάντα ότι τηρούνται οι κανόνες ασφάλειας και υγιεινής .

Ας δούμε τώρα και την δική μας εναλλακτική πρόταση του τουρισμού υπαίθρου – αγροτουρισμού .

Τι έχουμε για τον επισκέπτη μας  και τι ζητάμε από τον ίδιο για να τον καλέσουμε , να μοιραστούμε την εμπειρία μαζί του , για όλα όσα θα ζήσουμε .

Η Ελληνική μας καταγωγή μας δίνει πλήρως τον ορισμό της φιλοξενίας. Ο Ξένιος Δίας είναι δική μας κληρονομιά και αυτό χρειάζεται να το αποδείξουμε. Τι σημαίνει αυτό. Σημαίνει ότι καλούμε τον άλλον τον «ξένο» στο  χώρο μας  και του φερόμαστε καλύτερα από φίλο. Δηλαδή του επιτρέπουμε να μας γνωρίσει από «μέσα» . Γιατί αυτή είναι η ομορφιά του Έλληνα το από «μέσα» του. Είναι το μ ε ρ ά κ ι , είναι το κ έ φ ι είναι το φ ι λ ό τ ι μ ο είναι η λ ε β ε ν τ ι ά  του. Λέξεις που δεν μεταφράζονται σε άλλες γλώσσες ,  γιατί είναι μοναδικές και δεν συναντιούνται  στους  άλλους  λαούς. Δεν θα τις καταλάβαιναν ακόμα και αν περιφραστικά τις αποδίδαμε στη γλώσσα τους .

Ο μόνος τρόπος να τους δείξουμε ποιοι είμαστε είναι να ζήσουν μαζί μας.

Οι Έλληνες έχουμε γεννηθεί για να είμαστε οικοδεσπότες, Καμαρώνουμε να δείχνουμε αυτά που κάνουμε με τα χέρια μας . Είμαστε απίθανοι αφηγητές (παραμυθάδες) για τα κατορθώματα μας . Ας είναι καλά η ιστορία μας  η μυθολογία και η φαντασία μας.  Έχουμε μια γλώσσα που όσο την αναλύουμε καταλαβαίνουμε γιατί οι επιστήμονες τη θεωρούν συμπαντική. Μας βοηθάει στην πραγματική επικοινωνία μας με τους άλλους.

Αυτό όμως που μας κάνει μοναδικούς είναι ο τρόπος  που ζούμε τη στιγμή της χαράς μας. Αυτό είναι το κέφι  μας.  Οι ξένοι κράτησαν και υιοθέτησαν από το κέφι μας το  Ο Π Α  το λένε αλλά δεν μπορούν να βάλουν μέσα του όλους τους καημούς που βάζουμε εμείς , όλες τις ελπίδες , όλα τα πάθη και τα βιώματα μας . Γιατί το  Ο Π Α  μας έχει μέσα του χιλιάδων χρόνων ενεργειακά αποτυπώματα των προγόνων μας . Αυτών  που διοργάνωναν  συμπόσια  για να ανταλλάξουν  τις σκέψεις τους και να διασκεδάσουν.  Που εφηύραν  το ρόλο  του ενθουσιαστού (motivator)  για να  δημιουργούν το κατάλληλο κλίμα  στους επισκέπτες  και να νοιώθουν άνετα . Μεθούσαν με άκρατο οίνο , από σταφύλια που τα ωρίμαζε ο ήλιος της Ελλάδος  όταν ήθελαν να βγάλουν  «έξω»  τον Διόνυσο και τον Πάνα που τους πίεζαν τα σωθικά. Που έτρωγαν ξερά σύκα, σταφίδα, μέλι , καρύδια ,ψάρια , ελιές  αλλά κυρίως λάδι ελιάς όλα super foods  ,ότι  καλύτερο για την  καλύτερη ανάπτυξη του εγκεφάλου ,για να παράγει τις γνωστές ενδορφίνες – σεροτονίνη,  ντοπαμίνη – ορμόνες  που του έδιδαν το κέφι και την αισιόδοξη αντίληψη για τη ζωή .                                                                                                    Λάτρευαν  τη φύση και την ίδια τη ζωή σε όλες  τις μορφές , είχαν μια ξεχωριστή αντίληψη  για τον θάνατο  και τον έρωτα που τον υμνούσαν σαν θεό. Αγαπούσαν τη μουσική τις τέχνες  και το θέατρο ,ειδικά το τελευταίο λειτουργούσε σαν προσομοιωτής  της ζωής τους και έδειχνε το βαθύ δημοκρατικό τους αίσθημα αφού μέσα από αυτό παρουσίαζαν τα προβλήματα και την κριτική τους .  Φρόντιζαν το σώμα τους γυμνάζοντας το και αλείφοντας  το λάδι  στα γυμναστήρια , αλλά δεν δίσταζαν  και να ματώνουν τις πατούσες τους πάνω στα κοφτερά βράχια στις  παραλίες και στα βουνά όταν έδιναν χιλιάδες μάχες  για να κρατήσουν τον «ξερότοπο»  δικό τους που μοιάζει με τη ψυχή τους , αδάμαστος και περήφανος.

Αυτόν τον Έλληνα και την Ελλάδα  «τύλιξε»  στους στίχους του ο Ρίτσος , ο Σεφέρης και ο Ελύτης , του έδωσε «ρυθμό» ο Θεοδωράκης . Γι αυτόν μίλησε ο Καζαντζάκης στον Ζορμπά και ο Κακογιάννης  τον γύρισε ταινία στον κινηματογράφο.

Υπάρχουν τουρίστες που θα πλήρωναν ευχάριστα υψηλό αντίτιμο αν τους διαβεβαιώναμε ότι στη χώρα μας θα ζούσαν αυθεντικές στιγμές  κοντά σε τέτοιους ανθρώπους .

Πολλοί θα ρωτούσαν . –Που είναι αυτοί οι Έλληνες ; Να τους γνωρίσουμε. Απλά μπείτε στο  site  Agroxenia.gr  και σερφάρετε. Εκεί θα συναντήσετε από τη μία άκρη της Ελλάδος στην άλλη το Νικόλα τη Λόλα το Σπύρο τον Τάσο την Κορίνα  τον Πάνο τον Σωτήρη τον Μάκη τον Δημήτρη  τον Διονύση την Κατερίνα τον Παναγή τη Μαριάννα   τη Μαρίνα τον Κώστα την Αγάθη  τον Ναπολέοντα τον Τρύφωνα τη Μαρία τον Ντορή τον Άνθιμο τον Πάρι  τη Δημητρα το Νίκο …

Αυτό που κάνουν όλοι αυτοί δεν ήταν το πρώτο τους επάγγελμα.  Η καρδιά τους,  τους έσπρωξε να κάνουν το μεράκι τους δουλειά τους .  Ο τόπος τους βρίσκεται βαθειά μέσα στην καρδιά τους με όλους  τους τρόπους.



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία